מרכז מונארט
מוזיאון אשדוד לאמנות, מרכז מונארט. צילום: דודו בוזגלו ל-odrey

גלריית קונספט חדשה? "הגלריה המיוחדת" של מרכז מונארט אשדוד

מרכז מונראט אשדוד משיק את "הגלריה המיוחדת", ובה יוצגו יצירות של אמנים עם צרכים מיוחדים לצד יצירות של אמנים ללא צרכים מיוחדים. התערוכה הפותחת "בתים ואנשים" תיפתח ב-4.9 בהשקה מיוחדת

פורסם בתאריך: 24.8.22 10:03

     

תערוכה חדשה תוצג במרכז מונארט אשדוד, בגלריה חדשה שמשיק המרכז "הגלריה המיוחדת", בה יוצגו יצירות אמנות של אמנים עם צרכים מיוחדים, לצד יצירות אמנות של אמנים ללא צרכים מיוחדים. התערוכה הראשונה שתפתח את ה"גלריה המיוחדת" בהשקה חגיגית תהיה "בתים ואנשים", שאותה אצרה האמנית רחל ביבי.

הקונספט של הגלריה המיוחדת היא תערוכות אמנות מתחלפות של אמנים עם וללא צרכים מיוחדים, תערוכה לצד תערוכה. לאחר פרסום קול קורא, נבחרו האמנים קרולינה צ'רבינסקי -מלמד והרצל מיכאל דוסטר לפתוח את התערוכה עם יצירותיהם.

יצירתה של האמנית קרולינה צ'רנובסקי מלמד. צילום: רחל ביבי

יצירתה של האמנית קרולינה צ'רבינסקי -מלמד. צילום: רחל ביבי

האמנית קרולינה צ'רבינסקי -מלמד (בת 86), שנולדה בארגנטינה ועלתה ארצה ב1998. קרולינה מציירת מאז ומתמיד, בארגנטינה למדה ציור והוראת אמנות על גווניה הרבים, עבדה עם ילדים ועם הגיל השלישי בהוראת תחומי האומנות. ביתה של קרולינה כולו אומנותה, ציורים מרהיבים של בתים ונוף, עבודות גדולות המכילות אלמנטים מהאומנות המודרנית המשלבים חשיבה מעל הסביבה והינם לא רק בדי קנבס, צבע ומכחול.

יצירתה של האמנית קרולינה צ'רנובסקי מלמד

יצירתה של האמנית קרולינה צ'רבינסקי -מלמד. צילום: רחל ביבי

האמנית רחל ביבי, אוצרת התערוכה מספרת על קרולינה, "ניכר בביתה של קרולינה העולם הפנימי העשיר והדוגל באהבתה לחומרים ממוחזרים. ציוריה של קרולינה, ציורי הבתים אותם מציגה בתערוכה זו, הינם בסגנון נאיבי, בתים צפופים ומלאי אור ואהבה שגם אם אינינו רואים את הפנים, יש תחושה של משפחות היושבות שם ולגמרי מאושרות, קרולינה מתארת אותם כ"דלתות של אושר", "מבט לאושר", "רגעים של אושר" ועוד. אושר, שמחה ומשפחתיות הינן מילים שקרולינה הוגה ומספרת והשיח איתה אופטימי".

בשנים האחרונות קרולינה חלתה, ולדבריה אחרי מחלה ושיקום למדה להעריך יותר את הפשטות של החיים והביתיות, ומרגישה, לדבריה, את הקרבה לילדות, יודעת ומאמינה שמשפחתה הם החיים עצמם.

אמן מיכאל הרצל דוסטר עם ציור של אלברט איינשטיין

האמן הרצל מיכאל דוסטר עם ציור של אלברט איינשטיין. צילום: אוסף פרטי

אמן נוסף שיציג את יצירותיו הוא הרצל מיכאל דוסטר. הרצל מגשים חלום היות וזו התערוכה הראשונה בחייו בה מציג את יצירותיו בתערוכת יחיד משולבת, עד כה הציג את יצירותיו בתערוכות קבוצתיות באשדוד. הוא צייר מחונן, כבד שמיעה מלידה (בן 58), נולד באירן ועלה ארצה בהיותו בן שש עשרה. בגיל חמש החל לצייר כל יום מאחר והרגיש חוסר שקט גופני שנבע מאי-יכולת לשמוע ולתקשר עם סביבתו. הרצל גילה את הכישרון הטבעי והמולד שלו והחל לצייר, להביע עצמו בכישרון-העל שבעבע בתוכו. עם הגעתו ארצה בגיל 16, הופנה לפנימיית "שפייה" קרוב לזכרון יעקב שם השתלב בסטודיו לציור. בסטודיו הוא הרגיש שהוא מגשים את עצמו, ולדבריו, זו הפעם הראשונה שהרגיש נפלא ונלהב מהלימוד ומהמורה לציור. בהמשך למד בסדנאות לאמנות ולגרפיקה, למד בסדנאות המתנ"סים, רישום, ציור בשמן, אקריליק, פיסול ועוד. הרצל מלמד ציור במועדון חרשים באשדוד. "אני מרגיש שאני שונה, אני לא שומע את העולם כמו כולם".

צ'ארלי צ'פלין על פי מיכאל הרצל דוסטר

צ'ארלי צ'פלין על פי הרצל מיכאל דוסטר

בתערוכה זו מוצגים ציורי האנשים אותם הרצל מרבה לצייר, "בחרתי לצייר את הדיוקן של צ'ארלי צ'פלין שחקן הקומדיה והבמאי היהודי הגאון המפורסם, בחרתי בו כי בילדות אהבתי לצפות בסרטים שלו בגלל שהתחברתי לפנטומימה המצחיקה. בגלל היותי חירש, היה לי קשה לשמוע להבין סרט שלא היה בו תרגום ובאמצעות הפנטומימה יכולתי להבין את הדמות והסיפור שבסרט. ולכן כמו הדמות צ'ארלי צ'פלין שהיה משחק בסרטים בפנטומימה נהניתי לצפות, לצחוק ולהבין את סיפור הסרט", אמר דוסטר.

מרכז מונארט. צילום: יח"צ

מרכז מונארט. צילום: יח"צ

"בתים ואנשים" פתיחה חגיגית לתערוכה והשקת "הגלריה המיוחדת" שעולה בשיתוף מונארט מרכז תרבות בשיתוף תחום צרכים מיוחדים החברה העירונית לתרבות הפנאי באשדוד  ביום ראשון , 4.9.22 בשעה 19:00, מונארט מרכז תרבות, דרך ארץ 8, אשדוד.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר