הילד שנפל ממכונית. צילום: מוקד רואה של עיריית אשדוד
הילד שנפל ממכונית. צילום: מוקד רואה של עיריית אשדוד

הציל פעוט שנפל מרכב נוסע באשדוד ויקבל למעלה מ-600 אלף ש"ח

אדם שרץ להציל הפעוט שנפל מרכב באשדוד, החליק ונפל על הכביש. בית המשפט הכיר בכך כתאונת דרכים וקבע לו פיצויים של למעלה מ-600 אלף ש"ח, אותם תשלם חברת הביטוח של הרכב ממנו נפל התינוק. "על בית המשפט לעודד אזרחים לנהוג כפי שנהג התובע", כתב השופט

פורסם בתאריך: 16.8.22 11:24

     

בחודש אוגוסט 2018, התרחש אירוע מבהיל בעיר אשדוד שאף היה מתועד: מכונית פרטית שהגיעה לצומת הרחובות מנחם בגין ושדרות אטלנטה באשדוד, פנתה שמאלה, במהלך הפנייה דלת המושב האחורי נפתחה ופעוט נפל ממנה לכביש, באמצע הצומת ואילו הרכב המשיך בנסיעה.

אדם שעמד עם מכוניתו ברמזור אדום סמוך, הבחין במתרחש, יצא מרכבו ורץ לעבר הפעוט שהיה שרוע על הכביש, כדי למנוע פגיעה בו מצד רכבים נוספים שהגיעו לצומת. כאשר הוא התקרב לפעוט ובעת ניסיון לגונן על הפעוט, הוא מעד והשתרע על הכביש. אדם נוסף שהגיע למקום הרים את הפעוט מהכביש.

אלא שבעקבות אותה נפילה נגרמו לאיש פגיעות אורתופדיות בגופו והוא פנה לחברת הביטוח של הרכב בו נסע הפעוט, אך חברת הביטוח דחתה אותו בטענה שלא מדובר בתאונת דרכים ולא הסכימה לשלם.

בעקבות זאת הוא הגיש תביעה לבית משפט השלום בבאר שבע. מומחה של בית המשפט קבע כי נגרמה לו נכות רפואית בגובה של 34.5%.

השופט תומר אורינוב כתב בפסק הדין כי עצם נפילת הפעוט היא תאונת דרכים וכי כל מה שנלווה אליה כמו הצלתו, כדי למנוע פגיעה אחרת בו, היא סיכון שנובע מאותה התאונה "המסקנה המתבקשת היא, כי הסיכון אליו נקלע התובע הוא סיכון שכרוך בנסיעה של הילד, ונסיעה זו היא ללא ספק אחד מהשימושים המוכרים ברכב. ככלל, צפייה בסרטון המתעד את האירוע מובילה למסקנה, כי פעולות התובע הן חלק אינטגרלי, מבחינת זמן, מקום ומהות, של תאונת הדרכים בה נפגע הפעוט. מדובר באירוע אחד מתמשך שלא הסתיים כל עוד הפעוט נמצא על הכביש באמצע הצומת הסואן. תאונת הדרכים מסתיימת רק כאשר הקטין מורם מהכביש ומובל הצידה. לפיכך, פעולות התובע הן המשך ישיר לתאונת הדרכים בה נפגע הפעוט", כתב השופט.

השופט אורינוב ציין בפסק הדין כי סיוע לנפגעי תאונת דרכים זה דבר הכרוך בסיכון והזכיר את האירוע הטראגי שהתרחש בשבוע שעבר בצומת יד מרדכי, "בעת כתיבת פסק הדין אירע, למרבה הצער, מקרה טראגי שבו שני
נהגי אוטובוס קיפחו את חייהם עת יצאו מרכבם לסייע לנפגע רכב אחר שהיה מעורב בתאונת דרכים בצומת יד מרדכי. השכל הישר מוביל למסקנה כי הסיכונים הכרוכים בפעולות החילוץ שלובים בסיכונים התעבורתיים הנוצרים כתוצאה מהנסיעה ברכב".

השופט תומר אורינוב. צילום: אתר הרשות השופטת

השופט תומר אורינוב. צילום: אתר הרשות השופטת

כמו כן השופט כתב כי "על בית המשפט ליצור תמריץ לפעולותיהם של מחלצים ולהעביר מסר שלא יישללו מהם זכויותיהם על פי חוק הפיצויים, שהוא חוק סוציאלי, אם חלילה יפגעו תוך כדי פעולות החילוץ שיבצעו. על בית המשפט לעודד אזרחים לנהוג כפי שנהג התובע".

לבסוף הוא החליט כי לאור הנכות שנקבעה לאיש, מגיעים לו פיצויים מחברת הביטוח בגובה של 627 אלף ש"ח ובנוסף גם שכר טרחת עורכי דין בגובה 13% פלוס מע"מ.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר