נמל אשדוד. מפיצים חדשנות ישראלית מעבר לים. צילום: תומר שגב
נמל אשדוד. מפיצים חדשנות ישראלית מעבר לים. צילום: תומר שגב

"חדשנות ישראלית מעבר לים": מכרז לסטארטאפים בנמל אשדוד עם אפשרות חשיפה לשוק האמריקאי

חברת נמל אשדוד קוראת לסטארטאפים ישראלים להציג טכנולוגיות רלוונטיות לעולם הספנות והתעבורה הימית. הסטארטאפים שיתקבלו ייבצעו פיילוט בנמל אשדוד, ולאחר הוכחת היתכנות, יוכלו לבדוק אותם בארה"ב

פורסם בתאריך: 4.8.22 07:16

     

חברת נמל אשדוד מזמינה בימים אלו סטארטאפים ישראלים להתמודד במכרז להצגת טכנולוגיות רלוונטיות לעולם הספנות והתעבורה הימית. כל סטארטאפ שיתקבל, יהנה מתנאי שטח ליישם את המיזם שלו, על מנת להדגים את האופן שבו יעבוד ויהיה שימושי- בנמל אשדוד, בנוסף יקבל ליווי של סוכן חדשנות מטעם נמל אשדוד. במידה והוכחת ההיתכנות (היישום בשטח) תיראה מוצלחת, יוכלו הסטארטאפים לבצע הוכחת היתכנות נוספת בנמל ניוארק בארה"ב, בשיתוף רשות הנמל והרכבות של ניו-יורק וניו-ג'רזי שתקציבה השנתי הינו כ-8 מיליארד דולר.

מהלך זה של חברת הנמל הוא כחלק מאסטרטגיית החדשנות של הנמל, הפועלת במטרה להרחיב את פעילות החממה הטכנולוגית של עולם הנמלים שהוקמה על ידי נמל אשדוד בתחילת 2021, באמצעות הפצה של 'שגרירויות חדשנות', שיפעלו מטעם הנמל בנמלים וגופי מחקר מרחבי העולם.

שיתוף הפעולה הראשון של 'שגרירות החדשנות' של נמל אשדוד התבצע עם רשות הנמלים והרכבות של ניו-יורק וניו-ג'רזי, במהלכו 5 סטארטאפים אשר פועלים כיום בחממה הטכנולוגית יבצעו הוכחת היתכנות בנמל ניוארק שבארה"ב. כעת תורחב כמות הסטארטאפים שייקחו חלק בשיתוף הפעולה, ועל כן חברת נמל אשדוד הודיעה על מכרז.

נמל. צילום: תומר שגב

נמל. צילום: תומר שגב

שיתוף הפעולה נולד על רקע יציאתה של שגרירות חדשנות מטעם נמל אשדוד לארה"ב במהלך החודש שעבר. במהלך הביקור, המשלחת נפגשה עם רשות ניוארק ומכון גוריאני באוניברסיטת ניו ג'רזי, ויצרה ערוץ משותף לפעילות בנושאי חדשנות במטרה לקדם טכנולוגיות בתחום הימי. המשלחת כללה את רועי אברהמי, מנהל מערך החדשנות בנמל, ונציגי שישה סטארטאפים ישראלים אשר הציגו את הטכנולוגיות ואת הוכחת ההיתכנות שלהן, כפי שבוצעו בנמל אשדוד. המשתתפים נפגשו עם הנהלה בכירה ומקבלי החלטות מרכזיים מרשות הנמלים המקומית, אוניברסיטת ניו ג'רזי, ומועצת ניו ג'רזי-ישראל, בכדי לדון בהזדמנויות נוספות ושיתופי פעולה מסחריים. בימים אלו, חותם נמל אשדוד הסדר דומה עם נמל ברצלונה, השער הכלכלי לאירופה, בו תוקם שגרירות החדשנות השנייה.

אורנה הוזמן-בכור. צילום: פבל טולצ'ינסקי

אורנה הוזמן-בכור. צילום: פבל טולצ'ינסקי

"נמל אשדוד רואה בפיתוח של יזמות טכנולוגית ימית מהלך אסטרטגי, אשר יניב תוצאות מיטביות עבור הנמל, המשק הישראלי, וגם מערכת הנמלים הבינלאומית", מסרה יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד, אורנה הוזמן-בכור. "בחממה הטכנולוגית שלנו יש סטרטאפים מעולים ממגוון תחומים, החל מתחום הלוגיסטיקה והשינוע, ועד מערכות בקרה ואנרגיה ירוקה. הרחבת הפעילות של הסטרטאפים אל נמלים מובילים מרחבי העולם הנה אבן דרך חשובה להעמקת הקשרים הבינלאומיים, הטכנולוגיים, והכלכליים של הסטרטאפים והמיזמים שלהם, וכמו כן של נמל אשדוד ומדינת ישראל כולה בתור אומת הסטרטאפ. בתור הנמל הלאומי של ישראל, אנחנו גאים לטפח את הפצת החדשנות הישראלית מעבר לים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר