לירן דוד בסרט לינקולן איקס. צילום: Niv art (craft7)
לירן דוד בסרט לינקולן איקס. צילום: Niv art (craft7)

משחק החיים: סטודיו 'לארטיסט' באשדוד במופע סיום שנה מרגש, והפקת סרט קולנוע

שחקני הסטודיו למשחק מול מצלמה של השחקן לירן דוד השתתפו בהפקת סרט הקולנוע "לינקולן איקס" והציגו במופע סוף שנה את יצירותיהם האישיות שהציפו רגשות בקרב הצופים. בתוך כך, נפתחת ההרשמה לסדנאות המשחק

פורסם בתאריך: 26.7.22 23:58

     

זו לא הפעם הראשונה ששחקנים שלומדים בסדנאות המשחק של לירן דוד, המלמד בסטודיו למשחק 'לארטיסט' במרכז מונארט אשדוד, זוכים לתהודה בזכות תפקידים שלהם על המסך הגדול. גם שחקנים ידועים ביניהם אלעד חיון (המוכר מדמותו של עמית בסדרה "מיוחדת"), הצליחו להיכנס לתעשייה, וממשיכים ללמוד בסטודיו של לירן. הפעם, זה לירן, שמבין רשימה ארוכה של תפקידים שגילם, הצליח לכתוב תסריט לסרט קצר שצפוי להשתתף בפסטיבלי קולנוע בארץ ובעולם.

הסרט "לינקולן איקס" (בהפקה ובימוי של ג'וני רביד), נכתב בהשראת סרטיו של טרנטינו, ובו ישתתפו שחקנים מנוסים ומוכרים מתעשיית הקולנוע בישראל, ביניהם מוריס כהן, שלומי יפרח, רעות אלוש, חי דוידוב, ועוד. בין השחקנים בסרט ניתן גם להבחין בחניכיו של לירן, ביניהם דניאל מלמד כהן, שלי מלכה, שי לי אלמוג, הילה עזריה, וכמובן- אלעד חיון. לצידם השתלבו חניכים אחרים מהסטודיו בתפקידי הפקה שונים, ביניהם דניאל רובינשטיין כמנהלת תסריט, אלון כהן, נועה אשכנזי וגלי צרפתי כעוזרי הפקה, רוי הרוש על הסטיילינג ורוני אלפרט כמפיקה בפועל.

השחקן מוריס כהן בסרט נילקולן איקס. צילום: nic craft

השחקן מוריס כהן בסרט נילקולן איקס. לירן דוד בסרט לינקולן איקס. צילום: Niv art (craft7)

במקביל, הסטודיו ערך לפני מספר ימים את אירוע סוף השנה, על במת המופעים של מונארט. החניכים בסטודיו יצרו יצירות מקוריות משלהם, והציגו אותן במסגרת אירוע סוף השנה, שהיה מרגש עד דמעות- כשיצירותיהם של החניכים שיקפו סצנות מהווי חייהם של בני הנוער בישראל, באמצעות  מערכונים, קליפים, מונולוגים, סצנות ועוד.

בין ההצגות שהועלו במופע סוף השנה, הייתה יצירתה של הדס הראל, בת 17, העולה לכיתה יב' במקיף ד'. הצגתה מתארת את בני הנוער כזייפני רגשות, שמסתירים את העצב שלהם מאחורי סיגריות וסמים."ניסיתי להעביר ביקורת בצורה שתזעזע מצד אחד אך  תהיה גם רכה בו זמנית", אמרה הדס. "השתמשתי בשני מקרים ספציפיים מהמציאות, כל אחד בנפרד, של אב ואם, שהילדים שלהם התאבדו. הצגתי את הביקורת הקשה שאינה נחסכת מההורים, בין אם במונולוג הקשה שמורכב משני המקרים. הצגתי אימא שמגלה שהבן שלה תלה את עצמו,  וסצנה נוספת בהשתתפותי, כשאני נעמדת ליד סולם וחבל, מאופרת ופתאום נשמעת ירייה. כל זה מסמל את המצב הנפשי ששני הילדים האלה חוו לפני התאבדותם". את הקליפ סוגר השיר "עכשיו מעונן" שממחיש במילותיו את המסר שרצתה להעביר. "הייתה בי ציפייה ותקווה שהקהל יחווה טלטלה רגשית ויבין שמשהו כאן לא בסדר, ושנדרש שינוי דחוף".

רועי אבוטבול ביצירה האישית. צילום: שירן אלדרי לאודרי

רועי אבוטבול ביצירה האישית. צילום: שירן אלדרי לאודרי

גם רועי אבוטבול, בן 14, העולה לכיתב ט' בבה"ס עמית י', סיפר על יצירתו שעוסקת בעובדה שכל חייו ניסו לכפות עליו ללמוד בבית ספר, למרות שאינו רצה בכך. הילדים בכיתה שלו נידו אותו חברתית על רקע זה, ובסוף היצירה מבהיר רועי כי רצונותיו האישיים הם החשובים, "אף הורה או אדם אחר אינו יכול לכפות על ילדיו להיות מה שאינם רוצים". סיפר. "החוויה שלי בכתיבה הייתה חוויה לא פשוטה כלל וכלל, כי בעצם בפעם הראשונה עמדתי מול הוריי וסיפרתי להם מה אני מרגיש במשך 11 שנה. עם זאת, לצד הקושי היה במהלך סוג של  הקלה. התרגשתי מאוד עד כדי רעד במהלך הצגת היצירה,  אך הורדתי אבן ענקית מהלב וזאת הייתה חוויה נדירה עם הרגשה של שחרור", סיכם.

"אירוע הסיום של סדנת המשחק הביא לידי ביטוי כישרונות צעירים המגלמים הבטחה גדולה לעתיד לבוא" אמר לירן דוד. "הוא משקף מציאות קשה של תופעות מטרידות בחיי הנוער שפשו בחברה הישראלית", והוסיף " אני גאה בחניכיי על עבודתם: הם כתבו את היצירות, שיחקו בהם, ביימו אותם ואפילו חיברו מוזיקה וערכו קטעי וידאו כחלק מיצירתם. הסטודיו הוא  בית לכל כך הרבה ילדים שרוצים לפרוח ולצמוח בצורה הטובה ביותר. העבודה עם קבוצות הסטודיו מלווה בעבודה קשה, עם לא מעט התרגשות שמעוררים בני הנוער הנפלאים, ולצד החשיפה והכאב המתלווים לעבודת השחקן ולחשיפה האישית, ישנם כמובן רגעים רבים של חברות ושמחה".

הדס הראל ביצירה אישית. צילום:יחצ

הדס הראל ביצירה אישית. צילום:יחצ

רוצים גם? אם אתם בני נוער ותמיד חלמתם להיות שחקנים- זה הזמן לעשות את הצעד ולהגיע להבחן באודישן.  מונארט מרכז תרבות מבשר על פתיחת מחזור חדש לסדנת משחק מול מצלמה לנוער בהנחייתו של השחקן לירן דוד. הסדנה בהנחייתו תקנה לבני הנוער כלים למשחק מול מצלמה המושפעים מהצילום: מיקוד עם דגש על הבעות ותזוזה, ניתוח טקסטים, מערכונים, אימפרוביזציה, דינמיקה קבוצתית, חינוך למצוינות והעלאת מופע בסוף שנה.

הילה עזריה ושירה אלימלך ביצירתה האישית. צילום: שירן אלדרי לאודרי

הילה עזריה ושירה אלימלך ביצירתה האישית. צילום: שירן אלדרי לאודרי

ההשתתפות בסדנאות המשחק כרוכה באודישנים שייערכו במונארט מרכז תרבות ביום ראשון, 14 באוגוסט בין השעות 16:00-20:00, ביום רביעי, 17 באוגוסט בין השעות 12:00-20:00, וביום שלישי, 23 באוגוסט בין השעות 12:00-17:30  בחדר האדום במרכז מונארט(דרך ארץ 8, אשדוד)  בהרשמה לפי שעות בהרשמה בכתובת הדוא"ל [email protected] ובנוסף אפשרי להירשם גם בטלפון: 08-8545133/130.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר