מופע סיום שנה, בלט פאנוב. צילום: מריה וייסמן
מופע סיום שנה, בלט פאנוב. צילום: מריה וייסמן

"מחזק התמדה וביטחון עצמי": מופע סיום של בלט פאנוב עלה השבוע באשדוד

בית הספר לבלט פאנוב העלה השבוע מופע סיום שנה עם 135 רקדנים ורקדניות, בבית יד לבנים באשדוד, ופותח ימי אודישנים מיוחדים לגילאי 5 ומעלה המעוניינים להצטרף להצלחה

פורסם בתאריך: 7.7.22 15:29

     

ביום שני השבוע ציינו את סיום שנת הלימודים של בלט פאנוב, במופע "פנטזיה" שעלה על במת בית 'יד לבנים'.  מופע מרהיב בהשתתפות 135 רקדניות ורקדנים בגילאי 5 ועד 18 שנים הלומדים בבית הספר. במופע העלתה כל קבוצת גיל את האינטרפרטציה שלה לנושא הפנטזיה- נושא שנבחר כדי להדגיש את הרצון העז של הרקדניות לחזור ולהופיע על הבמות לאחר ההפסקה שנכפתה בשל הקורונה.

לצידן של התלמידות השתלבו במופע אנסטסיה סובורוב ומקסים סוסולוב, מסולני הלהקה הבוגרת. ריקוד הסיום של המופע בוצע על ידי כל משתתפות המופע, בכוריאוגרפיה מקורית של בנדיקט סבסטיאן סיידר- המנהל האמנותי ומנהל החזרות של הלהקה הבוגרת.

בית הספר לבלט פאנוב פועל לצד להקת הבלט המקצועית ומשמש כמרכז למצוינות בהוראת הבלט הקלאסי. הלהקה פועלת ויוצרת בתמיכת עיריית אשדוד והחברה העירונית לתרבות הפנאי באשדוד, וזוכה להכרה ותמיכה ממשרד התרבות והספורט. במהלך שנות פעילותה, העלתה קבוצת הבלט הפקות מקור קלאסיות רבות אשר בכל אחת מהן ניכרת הייחודיות של הכוריאוגרף בעל השם העולמי  ואלרי פאנוב, המשלב בעבודתו  בין הקלאסי למודרני.

מופע סיום שנה, בלט פאנוב. צילום: מריה וייסמן

מופע סיום שנה, בלט פאנוב. צילום: מריה וייסמן

בקהל הרב באולם במופע הסיום, נכחו אורון טואיל- מנכ"ל החברה לתרבות הפנאי, רחל מלכה-נשיאת ארגון ליונס באשדוד, ליטל ארד-יו"ר אגודת הידידים של באלט פאנוב אשדוד, אילנה שרוני ונטליה רייף מוועד הורי ביה"ס לבלט.

בנוסף הגיע למופע גם אלי נכט- סגן ראש העיר, שבתו טלי בת ה-6 החלה ללמוד בלט, ונשא דברי ברכה קצרים: "הבלט תורם רבות להתפתחות הפיסית, הרגשית והחברתית של התלמיד, הוא מחזק משמעת, התמדה, קואורדינציה, ביטחון עצמי".

דורון גכטמן, מנהלה של קבוצת תאטרון בלט פאנוב סיפר בערב על יתרונותיו של הבלט כמועיל לבעיות קשב וריכוז והוסיף כי "השנה צרפנו לבית הספר מורים לגיל הרך ולבוגרים, בעלי תואר אקדמאי, שרקדו בקבוצות בלט יוקרתיות בעולם. בשנים האחרונות, הביקוש ללימודים בתחום עלה ורואים זאת היטב בבית הספר. אם לפני כעשר שנים, כ-80% מהתלמידים היו עולים מחבר העמים, כיום לומדים בלט ילדים מכל גווני האוכלוסייה, זהו שינוי מגמה משמעותי. ניתן לייחס זאת, בין היתר, לכניסת הריקוד למיינסטרים גם דרך תכניות המוזיקה והריאליטי בטלוויזיה".

ואלרי פאנוב עם אנסטסיה סובורוב ומקסים סוסולוב (מאחור) ומלפנים בנדיקט סבסטיאן סיידר. צילום: לימור אדרי

ואלרי פאנוב עם אנסטסיה סובורוב ומקסים סוסולוב (מאחור) ומלפנים בנדיקט סבסטיאן סיידר. צילום: לימור אדרי

פאנוב מטפח למעלה משני עשורים מאות תלמידים שעמדו באתגרי האימונים והוכנו מהבחינה הטכנית והאמנותית להשתלב בלהקות בלט מקצועיות. נוכחותם הצמודה של פאנוב והלהקה מבטיחים לרקדנים הצעירים מבט קרוב ומעמיק אל תוך הצד המעשי של עולם הבלט  ומאפשר להם לחוות ממקור ראשון את העבודה היומיומית של להקת בלט בעלת שם,"קיימים סגנונות מחול רבים, אך היסוד הבסיסי המקשר בין מספר הסגנונות העצום הזה הוא טכניקת בלט יציבה"-אומר ואלרי  פאנוב, מייסדה של הלהקה ורקדן וכוריאוגרף בעל שם עולמי- "שליטה מתקדמת בטכניקת הבלט פותחת את הדלתות אל הפנים הרבות של עולם המחול ונותנת לכל רקדן ורקדנית את האמצעים לפתח ולממש את הפוטנציאל הגלום בו ובה".

בלט פאנוב ותיאטרון בלט פאנוב הם מהמוסדות הנחשבים והבולטים בתחום הבלט בישראל, וימשיכו לספק לצופים ולתלמידים עולם תוכן עשיר,  ואף פוטנציאל לקריירה עתידית. בתוך כך, פותח בית הספר לבלט אודישנים לגילאי 5 ומעלה המעוניינים למוד בלט מהמקצוענים ביותר. האודישנים יתקיימו ביום חמישי 25 באוגוסט 2022, בין השעות 15:00-19:00.

בלט פאנוב צילום: יח"צ

בלט פאנוב צילום: יח"צ

לימודי הבלט נערכים בבית הספר עצמו השוכן במונארט-מרכז תרבות, ובשלוחות הנמצאות במרכזים הקהילתיים 'בית לברון', 'חרצית' , 'נווה יהונתן', ובשלוחה חדשה במרכז קהילתי 'תקוותנו'.

בית ספר לבלט פאנוב-צילום: מריה ויסמן

בית ספר לבלט פאנוב-צילום: מריה ויסמן

פרטים והרשמה לאודישנים במשרד ביה"ס בלט פאנוב: 08-9568210, 08-8545158, בימים ראשון עד חמישי בין השעות: 10:00-18:00.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר