אילוסטרציה: דירה להשכרה קרדיט: Kurayba

אשדוד: העלייה הגבוהה ביותר של מחירי השכירות

שוק הדיור מצטנן? דיור בר השגה? על פי מדד וואלה! נדל"ן-יד2: באשדוד זינק שכר הדירה בדירות בנות 2 חדרים ובדירות בנות 4 חדרים בשיעור של כ-10% בין מאי 2016 למאי 2017. העלייה הגבוהה ביותר בארץ

פורסם בתאריך: 22.6.17 10:31

     

בשבועיים האחרונים פורסמו נתונים המצביעים על התקררות בשוק הדיור, בין היתר בכמות הדירות שנמכרו, במספר התחלות הבנייה ובהתמתנות עליית מדד מחירי הדירות. אבל מה קורה בשוק השכירות? מדד מחירי השכירות לחודש מאי, שערך אתר יד2 עבור וואלה! נדל"ן, מציג עלייה בשכר הדירה בערים מרכזיות ברחבי הארץ בשנה החולפת.

המדד בחן את מחירי השכירות בחודש מאי 2017 ואת שיעור השינוי לעומת חודש מאי אשתקד. בסך הכול מדובר בעלייה של 3% במחירי השכירות של דירות שני חדרים, שהגיעו ל-3,158 שקל בחודש בממוצע; עלייה של 4% במחירי השכירות של דירות שלושה חדרים, שהגיעו ל-3,878 שקל בחודש בממוצע; ועלייה דומה במחירי השכירות של דירות ארבעה חדרים, שהגיעו ל-4,853 שקל בחודש בממוצע.

על פי הממצאים, באשדוד חלה העלייה הגבוהה ביותר של מחירי השכירות בשנה החולפת. גובה שכר דירה עבור דירת שני חדרים באשדוד עמד בתקופה שנבדקה על 2,920 שקל בחודש – עלייה של 9.2%. דירת שלושה חדרים עלתה 3,709 שקל בחודש – עלייה של 7.8%. ושכירות עבור דירת ארבעה חדרים הגיעה לגובה של 4,477 שקל בחודש – עלייה של 9.2%.

המדד מציג בנוסף מהו פרק הזמן הממוצע שלוקח לבעל דירה להשכיר את דירתו בכל עיר. כך, למשל, אם אתם בעלי דירת שני חדרים באשדוד ותרצו להשכיר אותה, כדאי שתיקחו בחשבון שיידרשו לכם 15 ימים בממוצע לעשות זאת. מדובר בירידה של כ-30% במספר הימים לעומת אשתקד.

כדי להשכיר דירת שלושה חדרים באשדוד, ייקח לכם 16 ימים – ירידה של 20% לעומת אשתקד; ו-22 ימים יידרשו לכם להשכיר דירת ארבעה חדרים בעיר, כאן דווקא מדובר בעלייה של 16% לעומת אשתקד. דוגמה נוספת היא נתניה, שם כ-90 מתעניינים על כל מודעה מהווים עלייה של 18% בביקושים לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

קרדיט תמונה: מתוך אתר וואלה נדל"ן-יד2:

מחיר שכירות ממוצע - מאי 2017 (אחוז שינוי לעומת מאי אשתקד) ()

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר