שלי אגם וד"ר לסרי. צילום: עיריית אשדוד
שלי אגם וד"ר לסרי. צילום: עיריית אשדוד

ראשת עיר ליום אחד: יום חילופי שלטון בעיריית אשדוד

כמיטב המסורת, היום מתקיים יום חילופי שלטון במסגרתו חברי מועצת התלמידים והנוער מצטרפים להנהלת העירייה ביום שלם של דיונים ופגישות ומביאים את קולו של הנוער

פורסם בתאריך: 8.6.22 12:49

עדכון אחרון: 19.6.22 12:30

     

יום חילופי השלטון בעיריית אשדוד יצא הבוקר לדרך. היום נפתח בטקס "העברת מפתח השלטון" מראש העירייה ד"ר יחיאל לסרי ליו"ר מועצת התלמידים והנוער שלי אגם. טקס זה היווה את שריקת הפתיחה ליום המשמעותי במסגרתו נציגי מועצת הנוער יצטרפו לפקידות הבכירה ובעלי התפקידים במהלך יומם בעבודה יקחו חלק בפגישות, בדיונים ובאירועים המתוכננים ויפעלו יחד לקידום נושאים הקשורים לנוער.

מטרת היום לתת לנוער "טעימה" קטנה מהחוויות והאתגרים היומיומיים בניהול עיר וכן לתת לנוער אפשרות להשמיע את קול הנוער ואת הדגשים החשובים להם ובו בעת לאפשר להנהלת העיר להכיר את עולמם של הנוער מקרוב.

שלי אגם עם ד"ר לסרי וניב קקון בגבעת יונה. צילום: עיריית אשדוד

שלי אגם עם ד"ר לסרי ויניב קקון בגבעת יונה. צילום: עיריית אשדוד

יניב קקון עם תלמיד נתנאל צ'רטקוב. צילום: אורי זרביב

יניב קקון עם התלמיד נתנאל צ'רטקוב. צילום: אורי זרביב

"אנו רואים ביום זה חשיבות רבה והזדמנות ליצור חיבור מיוחד בין מנהיגי העיר לבין נציגי המועצה להשמיע את 'קול הנוער' בפני מקבלי ההחלטות", אומרים בעירייה.

לאחר הפגישה בלשכה התקיים דיון בגבעת יונה בנושא מרכז הנוער שעתיד להיבנות במקום. בהמשך התקיים דיון בנושא אירועי הקיץ באשדוד.

דיון בנושא אירועי הקיץ. צילום: עיריית אשדוד

יום חילופי שלטון בעיריית אשדוד. צילום: אורי זרביב

יום חילופי שלטון בעיריית אשדוד. צילום: אורי זרביב

מועצת הנוער והתלמידים בעיריית אשדוד. צילום: עיריית אשדוד

"יש לנו נוער מצוין ומגיע לו את הטוב ביותר! מועצת הנוער של אשדוד, הראתה יכולות מנהיגות, יוזמה והשפעה. גאה בכן ובכם, מאוד", מסר יניב קקון, המשנה לראש העיר ומחזיק תיק הנוער, "הוכחתם היום שמי שרוצה לדעת מה טוב לבני הנוער שלנו, צריך פשוט להקשיב להם. מבקש להודות לצוות תחום הנוער ולכל בעלי התפקידים ביום חילופי השלטון על הקשבה ותרומה משמעותית. יחד, אנחנו ממשיכים את מהפכת הנוער באשדוד".

גם "מהות", הרשות העירונית לביטחון וחוסן קהילתי אירחו את נציגת מועצת הנוער יובל סופר, שהחליפה ליום אחד את מנכ"לית הרשות, סימונה מורלי.

יובל סופר וסימונה מורלי

מורלי שיתפה בחוויה האישית שלה בהיותה יו"ר מועצת הנוער לפני מספר עשורים בקריית גת, עיר הולדתה ושימשה ראשת עיר ליום אחד. היא הדגישה שמעמד זה "הינו חשוב כי נותן זרקור לנוער המדהים שלנו ועידוד לשילובו בתפקידי מפתח ברשות ובזירה הפוליטית. יובל מהווה שגרירה למהות הן בגישתה, רצונותיה, בגרותה ותפיסתה וכן במעורבותה בדילמות הפוקדות את הנוער כיום. בדיון אשר התקיים בבניין העירייה בראשות ראשת העיר ליום אחד: שלי אגם וד"ר יחיאל לסרי, מהות פרסה את משנתה לגבי תכניות המניעה לפני הנוער. הנני שמחה כי יצא מבין זה החלטה יישומית הנוגעת לכלל הנוער בעיר".

כמו כן, הביעה מורלי את הערכתה וציינה כי יש לנו דור המשך המבוסס על נוער איכותי, אכפתי, יוזם ותורם לקהילה . להמשך שת"פ ועשייה ברוכה של מהות עם מועצת הנוער בכלל.

יובל סופר משתתפת בישיבה של מהו"ת

יובל סופר שיתפה בתחושותיה מהיום המיוחד: "שמי יובל סופר והחלפתי את סימונה מורלי מנכ״לית מהות ביום חילופי שלטון. אני זוכרת איך התעוררתי בבוקר עם התרגשות בבטן ורצון לשנות. באתי עם מטרה מאוד ברורה, לשנות לשמר ולהוסיף לבני הנוער. התחלנו בטקס מכובד של הנציגים ובעלי התפקידים שהנחתי, ואחר כך המשכתי לפגישה ראשונה עם סימונה – דיון היערכות לקיץ. התרגשתי שישבתי בכיסא של סימונה והחלפתי את תפקידה, נתתי פרויקטים יישומיים ולמדתי איך לעשות דיון קבוצתי שאני מובילה אותו. שמעתי על מהות, על החשיבות שלה. אני זוכרת שתמיד דיברו אתנו על נושא ההתמכרויות אבל חשבתי שאלו מילים באוויר, ואני הכרתי סוף סוף מקום שמטפל ועושה. סיימנו את הדיון כבר עם שני פרויקטים יישומיים וקבענו פגישות המשך עם הזמנה אליי לוועדה סטטוטורית.

"סימונה העניקה לי בתום הפגישה קופסת טלפונים שנשתמש בה המליאות שלנו במועצת הנוער, כמה חשוב העלאת נושא זה. אחר כך עברנו לדיון בלשכת ראש העיר, ויצאנו עם עוד פרויקט יישומי.

"סיימתי את היום הזה עם חיוך ענק על הפנים. הצלחתי לעשות את המטרה שלי, והתחלתי להקים פרויקטים ושיתופי פעולה עם מהות. אני רוצה להודות לסימונה, שנתנה לי את המקום להתבטא ולהגיד, יצאתי עם כלים לחיים של לדבר מול קהל, לפתח דברים, לדעת מה אני רוצה ולהביא את זה בפני אנשים.

"נשאר לי מהיום הזה משפט חרוט שאיתו אמשיך להפעיל במהות 'נוער מועסק לא מעסיק ולא מתעסק' ולמען זה אפעל. תודה על הכל".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר