השופט יוחנן כהן. צילום: אתר הרשות השופטת
השופט יוחנן כהן. צילום: אתר הרשות השופטת

בעיריית אשדוד החלו בבדיקת פסקי הדין של השופט החשוד בהעתקות

השופט יוחנן כהן שדן בעניינים שונים הנוגעים לעובדי עיריית אשדוד נחשד בהעתקת פסקי דין וכעת הוא בסכנת הדחה. בעיריית אשדוד כבר החלו בבחינת הצעדים לאור הגילויים הללו

פורסם בתאריך: 29.5.22 17:45

     

בשבוע שעבר נחשף בעיתון "גלובס" כי שופט בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע, יוחנן כהן, עומד בפני סכנת הדחה לאחר שנחשד כמי שמעתיק קטעים שלמים מפסקי דין אחרים. על פי הפרסום, זאת אינה הפעם הראשונה שכהן נחשד בכך.

השופט כהן, בעבר דן בעניינים הקשורים לעירית אשדוד, כמו בתביעות שהגישו נגד העירייה, מצילים שעובדים בעירייה, בפסקי הדין שלו מתח השופט ביקורת חריפה על העירייה. כעת, נבדקים פסקי הדין שכתב כהן על מנת לבדוק אם גם בהם בוצעה העתקה ולאחר מכן ישקלו בעירייה את צעדיהם בנושא.

עיריית אשדוד. צילום: פבל

על פי הפרסום בגלובס הפרשה החלה בחודש מאי 2020, אז דחה השופט כהן תביעה של מרצה מאוניברסיטת בן גוריון, אך זה התלונן כי חלקים מפסק הדין הועתקו מתוך החלטה של שופט אחר בהליך אחר. נציב התלונות נגד שופטים, השופט אורי שהם אישר את הדברים ואף קבע כי תגובתו של הושפט כהן הועתקה אף היא.

לאור זאת, נרשמה לשופט כהן נזיפה חמורה והוחלט לעכב את קידומו למשך ארבע שנים.

לאחר מכן נבדקו שלוש פסיקות של השופט כהן ובהן נמצא כי העתיק חלקים נרחבים, זאת למרות שהפסיקות ניתנו לאחר שכבר הוגשה נגדו התלונה.

לאור זאת המליץ נציב התלונות נגד שופטים לשר המשפטים להגיש קובלנה קובלנה נגד השופט כהן לבית הדין המשמעתי לשופטים. בכתבה צוין כי בסביבתו של השופט כהן מבינים שנשיאת העליון דורשת ממנו להתפטר מתפקידו, אולם הנשיאה מכחישה זאת.

מדוברות בתי המשפט מסרו בתגובה לגלובס כי "החלטת הנציב בעניינו של השופט התקבלה ומדברת בעד עצמה. נוכח המלצת הנציב לנקוט בהליך משמעתי נגד השופט, ובהינתן שהסמכות להגיש קובלנה משמעתית נתונה לשר המשפטים, לא התקימה שיחה בין השופט לנשיאה בנושא וממילא לא דובר עימו על אפשרות פרישה. ככל שהשופט פנה לשר המשפטים בעניין הוא עשה זאת על דעתו בלבד".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר