מחאה בכניסה ליד שבתאי
מחאה בכניסה ליד שבתאי

"נשבית את מערכת החינוך באשדוד": מחאה נגד חלוקת בתי ספר ממלכתיים לחינוך החרדי

מחאה גדולה של הורים ותלמידים מבית הספר הראל ויד שבתאי נגד חלוקתם לטובת החינוך החרדי. "אלה אוכלוסיות שיש ביניהם חיכוך כי החרדים לא מקבלים את אורח החיים של הממלכתי והממלכתי דתי והם מנסים להשליט את הדרך שלהם", אומר מאיר פור, יו"ר ועד ההורים העירוני

פורסם בתאריך: 20.5.22 10:49

     

עשרות הורים ותלמידים הגיעו הבוקר לשער בית הספר "יד שבתאי" שברובע ו' באשדוד וזאת בשל "מחאה על דחיקתם של תלמידי בתי הספר הממלכתיים והממלכתיים דתיים אל מחוץ לבתי הספר שלהם".

המוחים נשאו בידם שלטים כמו "סגירת הראל בכיה לדורות", "החינוך הממלכתי עוד חי תשאירו לנו את יד שבתאי" ועוד. ההורים והתלמידים גם קראו קריאות קצובות "לא ניתן את בית הספר לחלק".

הם הגיעו למקום כדי למחות נגד החלטת העירייה לחלק את בתי הספר יד שבתאי והראל – ולתת חצי מהם לחינוך החרדי. לפני כמה שבועות החלה הידברות בנושא בין ועד ההורים לבין הנהלת העירייה, אך בוועד ההורים אומרים כי העירייה איתנה בדעתה בנושא הזה: "הם לא רוצים לקבל החלטה אחרת וזה פוגע מאוד בתלמידים של הממלכתי והממלכתי דתי שנשארים בלי מענה ברובע", אומר יו"ר ועד ההורים העירוני מאיר פור, "בעלומים קרה משהו דומה, יש שם רובע חרדי ואפילו טקסים אי אפשר לקיים שם כי אם יש טקס ויש ילדה ששרה או שעולה לבמה הם באים ועושים הפגנות ומפחידים את הילדים".

בית ספר יד שבתאי כזכור, היה אמור להפוך לבית ספר לאמנויות, כאשר הגדרה של בית ספר ככזה מצריכה יותר כיתות מהרגיל. לכן, המהלך הזה של חלוקת בית הספר גם פוגעת ובעצם מבטלת את הפיכת בית הספר לאמנויות. "הם מפקיעים חצי מבית הספר, לא נשאר מגרש ספורט לא נשארים חדרים כמו חדר מחשבים", מסביר פור, "מעבר לזה, גם בית הספר התלמידים בורחים ממנו בגלל ההצקות שאולי זה לא מכוון, אבל אלה אוכלוסיות שיש ביניהם חיכוך כי החרדים לא מקבלים את אורח החיים של הממלכתי והממלכתי דתי והם מנסים להשליט את הדרך שלהם. זה פוגע בציבור גדול של תלמידים".

מחאה בכניסה ליד שבתאי

מחאה בכניסה ליד שבתאי

מחאה בכניסה ליד שבתאי

מחאה בכניסה ליד שבתאי

עוד הוסיף: "מחינו וביקשנו מהעירייה שתשנה את ההחלטה שלהם שלא ידירו את הרגליים של התלמידם מהחינוך הממלכתי והממלכתי דתי גם להם יש זכות ללמוד ולהגיע לבית הספר ברובע שלהם הם לא לוקחים משהו ממישהו אחר, זה בית ספר קיים שנים. זה נכון שגם לחרדים מגיע בית ספר, אבל בסופו של דבר בית הספר נמסר לחינוך העצמאי ואף אחד לא יודע מה הם עושים איתם, הרבה פעמים הם מפקירים אותם או עושים בהם שימושים אחרים ובינתיים לתלמידי הממלכתי והממלכתי דתי אין להם איפה ללמוד ואז או שהם צריכים לנדוד לרובעים אחרים או לעבור דירה".

אם העירייה תתמיד בהחלטה הזאת, איזה כלים עומדים לרשותכם?
"אנחנו נמשיך למחות, במידת הצורך נבדוק אם יש מענה משפטי. גם שביתה של מערכת החינוך של הרובע או של כל מערכת החינוך באשדוד באה בחשבון. נקווה שלא נגיע לזה, אבל הכול עומד בפרק".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר