תקווה לשינוי. מרכז פלדות. צילום: דור גפני
תקווה לשינוי. מרכז פלדות. צילום: דור גפני

זה מתחיל לזוז: אושרה תוכנית פינוי-בינוי במתחם פלדות באשדוד

הוועדה למתחמים מועדפים לדיור (הוותמ"ל) אישרה להפקדה תוכנית להתחדשות עירונית במתחם פלדות ברובע ח' בעיר אשדוד. על פי התכנון ייבנו שם 1,400 יחדות דיור ועוד אלפי מטרים של מסחר ותעסוקה, "בין השותפים שקידמו והביאו למימוש תכנית זו בלט חבר הכנסת לשעבר אילן גילאון, אשר הלך לעולמו אתמול"

פורסם בתאריך: 2.5.22 11:53

     

סוף סוף ולאחר שנים של הבטחות ודיבורים נדמה שמשהו מתחיל לזוז ותוכנית הפינוי-בינוי של מתחם פלדות ברובע ח' מתחילה לקרום עור וגידים. אמנם הטרקטורים לא יעלו מחר על הקרקע, אך עדיין מדובר בעוד צעד שבסופו, כך בטח מקווים תושבי המתחם, הוא ייהרס ובמקומו ייבנה מתחם מפואר וחדיש.

בהודעה של הוועדה למתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל), בראשות שלומי הייזלר, נמסר כי היא אישרה להפקדה את התוכנית להתחדשות עירונית במתחם "הרותם פלדות", שבעיר אשדוד. התוכנית הינה תוכנית פינוי-בינוי הראשונה של הוותמ"ל בעיר. התוכנית, שלוותה על ידי המנהלת להתחדשות עירונית של עיריית אשדוד, הינה על שטח כולל של 155 דונם, והיא ממוקמת ברובע ח' באשדוד, בין הרחובות ה'רותם', ה'נורית', ושדרות 'הפרחים'.

תקווה לשינוי. מרכז פלדות. צילום: דור גפני

תקווה לשינוי. מרכז פלדות. צילום: דור גפני

התוכנית כוללת הקמת 1,400 יחידות דיור שייבנו ב-11 מבנים. בנייה מגוונת של עד 10 קומות, ו-6 מגדלים בני 14-30 קומות. מכלל יחידות הדיור בתוכנית, כ-430 יוקצו עבור דירות קטנות, בנוסף לדירות בינוניות וגדולות, בהתאם למדיניות עיריית אשדוד. כיום קיימים במתחם 7 מבני מגורים במצב ירוד – מתחם הדיור הציבורי 'פלדות' ועוד 6 מבנים בני 4 קומות, סה"כ 308 יחידות דיור. כל אלו יפונו לטובת הפרויקט החדש.

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת כ-27,000 מ"ר עבור מבני ציבור, שכ-6,000 מ"ר מתוכן ישתלבו בבניני המגורים. כמו כן, כ-9,000 מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה, שגם כן ישתלבו בחזית מסחרית בבנייני המגורים.

מתחם פלדות. הדמיה: גיל מינסטר ווולטר שיינקמן

מתחם פלדות. הדמיה: גיל מינסטר ווולטר שיינקמן

לפני למעלה מחצי שנה, התקיים כנס התחדשות עירונית של מתחם "פלדות", במהלכו אמר צחי אבו מנכ"ל קבוצת אבו יחיאל כי בכוונתו להתחיל את הבניה במתחם כבר בחודשים הקרובים, וזכה למחיאות כפיים סוערות מתושבי המתחם. "החלטתי לתקן עוול היסטורי שנגרם לתושבי המתחם ולהתחיל מידית בבניית 75 דירות במגרש בבעלות החברה ולפנות לשם וולונטרית את כל הדיירים. אנו מצפים לשיתוף פעולה עם חברת עמיגור ועיריית אשדוד", אמר אבו.

צחי אבו נואם בכנס

צחי אבו נואם בכנס

בהיבט הסביבתי, התוכנית כוללת 40 דונם עבור שטחים פתוחים שיפוזרו ברחבי המתחם. בהיבט התחבורתי, מתוכנן ציר BRT (מערכת אוטובוסים מהירה) שיחצה את הרובע, ויאפשר שירות תחבורה ציבורית מהיר בתוך ומחוץ למתחם.

התכנית צפויה למנף את פיתוח רובע ח' באשדוד, הן באמצעות הבינוי האיכותי הכולל חזית מסחרית ושטחי תעסוקה החסרים ברובע זה, והם באמצעות ייעול השימוש בקרקע של מבני הציבור שמאפשרת התכנית. בנוסף משפרת התכנית את הקישוריות הן מחוץ לרובע והן בתוך הרובע לכיוון מרכזו לטובת הפארק הרובעי ושטחי הציבור הסובבים אותו.

"מדובר בתכנית פינוי בינוי בעלת חשיבות גדולה לעיר אשדוד", אמר הייזלר, "התכנית הינה הראשונה מבין מספר תוכניות להתחדשות עירונית באשדוד המקודמות במסגרת הותמ"ל, המתחם נמצא במיקום סמוך לפעילות תחבורה ציבורית (BRT) וצפויה להביא לייעול השימוש בקרקע, להגדיל ולהנגיש מגוון של שירותים ציבוריים ברובע, ומהווה בשורה של ממש לתושבי המתגוררים במתחם ולתושבי העיר".

מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, אלעזר במברגר: "תכנית הפינוי בינוי בעיר אשדוד אשר אושרה היום, מסמנת את תחילתה של תנופת התחדשות עירונית בעיר. בנוסף, תביא התכנית ברכה לדיירי הדיור הציבורי הגרים במקום. שיתוף הפעולה עם העיריה, גופי התכנון וההובלה המקצועית והמסורה של עובדי המינהלת להתחדשות עירונית תרמו להשלמה של תכנית זו. ראוי לציין כי בין השותפים שקידמו והביאו למימוש תכנית זו בלט חבר הכנסת לשעבר אילן גילאון, אשר הלך לעולמו אתמול בטרם עת. יהי זכרו ברוך".

התכנית נערכה על ידי אדריכלים גיל מינסטר ווולטר שיינקמן.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר