אבבה. צילום: איליה מלינקוב
אבבה. צילום: איליה מלינקוב

ערב חג במרכז מסחרי א': תזמורת הרחוב הירושלמית וזמרת הנשמה אבבה

תזמורת הרחוב הירושלמית וזמרת הנשמה אבבה יקיימו בערב חג שני, מופע פתוח לציבור במרכז מסחרי א', כחלק מאירועי "תרבות שווה מגיעה לכולנו" בהפקת משרד התרבות והספורט

פורסם בתאריך: 20.4.22 18:32

     

מיזם "מרחב יצירה אשדוד" מזמין אתכם לאירוע "תרבות שווה מגיעה לכולנו" שיתקיים בערב חג שני החל מהשעה 12:00 במרכז מסחרי א'. האירוע כחלק מפעילות משרד התרבות והספורט שיערוך לאורך חודש אפריל עשרות אירועי מוסיקה, שירה וספרות ישראלית ברחבי הארץ תחת הכותרת "תרבות שווה".

באירוע, יופיעו בזו אחר זו תזמורת הרחוב הירושלמית בהרכב מכובד של כ-15 נגנים והזמרת המוכשרת ממוצא אתיופי אבבה במופע מלא גרוב, סול וביטים.

הזמרת אבבה (AvevA) שייכת לגל מבורך של זמרות מהקהילה האתיופית שמצליחות בישראל. כמו אסתר ראדה ועדן דרסו – גם אבבה שרה מוזיקת נשמה, מתובלת בצלילים אפריקניים ובמוזיקה אתיופית שורשית. אבבה דסה הגיעה ממשפחה עם סיפור לא פשוט: הוריה איבדו שניים מאחיה במבצע משה להעלאת יהדות אתיופיה לישראל. היא נולדה בארץ, ובשירותה הצבאי עברה תאונת דרכים קשה. במהלך השיקום אביה נפטר במפתיע, ודווקא מתוך המצוקה והקשיים היא החליטה להפוך לזמרת.

היא השתתפה בעונה הראשונה של "דה וויס", ובהמשך במסגרת "הפרויקט של עידן רייכל". השיר הראשון שהוציאה כסולנית היה "Who am I", שיצא לפני כשלוש שנים, ובהמשך יצא מיני אלבום שיצא שהפיק יוסי פיין, ושכלל גם את "I Wanna Go" ואת "Lie Love". לפני כמה שבועות יצא אלבומה הראשון באורך מלא: "In My Thoughts". גם באלבום הזה אבבה מבססת את רוב השירים על סיפורים מהבית, על החיים באתיופיה והחיים בארץ, על חוסר השוויון ועל עולמה הפנימי. למרות הנושאים המורכבים, המעטפת היא גרובית ועם הרבה נשמה. מהאלבום הזה התפרסמו "My Heart" ,"Slave", ו־"Won't Let You".

תזמורת הרחוב הירושלמית היא תזמורת קלאסית קאמרית שהוקמה בשנת 2013 ומורכבת ממבצעים מוכשרים, בוגרי האקדמיה למוזיקה, המבקשים להנגיש את המוזיקה הקלאסית לקהלים חדשים, להעשיר את המרחב הציבורי בתרבות איכותית ולהעניק במה לנגנים ויוצרים צעירים הפועלים בירושלים.

תזמורת הרחוב הירושלמית. צילום: יח"צ

תזמורת הרחוב הירושלמית. צילום: יח"צ

התזמורת מופיעה במרחבים ציבוריים ותחת כיפת השמיים, ומקיימת קונצרטים המשלבים בין מוזיקה קלאסית לעיבודים תזמורתיים של מוזיקה פופולרית. התזמורת אף הופיעה בפסטיבלים רבים, ובהם פסטיבל ישראל, פסטיבל סוף הקיץ של תיאטרון ירושלים, פסטיבל טוק-טוק של עונת התרבות בירושלים, פסטיבל הקולנוע הבינלאומי בירושלים, פסטיבל "צלילים במדבר" ועוד.

אבבה ותזמורת הרחוב הירושלמית, שהופיעו בבמות מכובדות בארץ ובעולם, יגיעו עם כל הנשמה הזאת למרכז מסחרי א'. יום חמישי 21.4.22 בשעה 12:00, מרכז מסחרי א', אשדוד. הכניסה חופשית!

"תרבות שווה מגיעה לכולנו" הינו פרויקט מטעם משרד התרבות והספורט המביא קשת מגוונת של תרבות -תזמורות, סולנים, משוררות, טאלנטים, סופרים ונגנים, מכל המגזרים, העדות, הגילאים והמגדרים לערים ורשויות בכל קצוות הארץ, מתוך אמונה כי תרבות שייכת ומגיעה לכולנו. הפרויקט, שזו לו השנה הראשונה, ממוקד בעשיה תרבותית ערכית, ומביא אל הבמה שיח נשי מוביל, אמנים בעלי מוגבלויות, הרכבים אמנותיים מגוונים המביאים ליד ביטוי את פניה השונים של החברה הישראלית, לצד אמנים ותיקים, ואמנים ממגזרים שונים.  לדברי חילי טרופר, שר התרבות והספורט, "אחרי שנתיים מאתגרות ולא פשוטות לכולם ולעולם התרבות בפרט, אנו שמחים על הפרויקט החשוב במסגרתו יתקיימו מופעים ללא עלות בכל רחבי הארץ. תרבות בהחלט צריכה להגיע לכולם ולכולן. זו הזדמנות להודות לשותפים ברשויות המקומיות, שנרתמו לפרויקט הייחודי".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר