ברנרד חזן. מתוך פייסבוק
ברנרד חזן. מתוך פייסבוק

הותר לפרסום: אמן הקרקס הבינלאומי ברנרד חזן מאשדוד הוא החשוד בעבירות מין בתלמידות

חזן חשוד בעבירות מין במספר תלמידות ואפילו אונס, "יש ראיות מוצקות בתיק", אומרים במשטרה ומנסים להגיע למתלוננות נוספות. מעצרו הוארך בשישה ימים. חזן הכחיש בחקירתו את החשדות נגדו

פורסם בתאריך: 3.4.22 10:15

עדכון אחרון: 3.4.22 10:36

     

ביום שישי בלילה הגיעו שוטרים מתחנת אשדוד לביתו ברנרד חזן, אחד מאמני הקרקס הידועים בארץ, המתוגרר ברובע ו' בעיר ועצרו אותו. חזן, במקור מצרפת, גדל והתחנך באשדוד והתגורר במשך שנים בארה"ב, הוא השתתף בהופעות של להקת הקרקס הידועה "סירק דה סוליי", ואף הופיע בטלוויזיה בתוכנית "ישראל גוט טאלנאט". לפני מספר שנים הוא חזר לאשדוד ולימד כאן בחוגי קרקס במתנ"ס י"א.

על פי חשד המשטרה, חזן פגע מינית בתלמידות שלו בחוגים. זה החל בתלונה שהגיעה לחברה העירונית לתרבות הפנאי באשדוד, על הטרדה מינית לכאורה מצידו של חזן. התלונה הביאה לפתיחת חקירה פנימית ומעמיקה של הממונה על הטרדה מינית בחברה. לאור ממצאי הבדיקה, הממונה הגישה תלונה במשטרה בהתאם לחוק הטרדה מינית, ובמקביל נמסר לחזן כי הוא מושעה מעבודתו עד להשלמת החקירה על ידי המשטרה. עם הגשת התלונה של הממונה, הוגשה תלונה גם על ידי הצעירה שהוטרדה בהיותה חניכה קטינה, בחוג בו הדריך חזן.

צפו בחזן מככב ב"גוט טאלנט ישראל" בערוץ 13:

חזן כאמור נעצר ביום שישי בלילה, ובחקירתו במשטרה הוא הכחיש את החשדות נגדו. אמש הוא הובא להארכת מעצר בבית משפט השלום בקריית גת, כאשר המשטרה דורשת להאריך את מעצרו ב-10 ימים.

"מדובר במעשים מגונים, מעשה אינוס בקטינות, גם מתחת לגיל 15, 16 וגם לא בהסכמה וגם שלא בהסכמה חופשית", אמר רס"ב פבל ריטבה, נציג המשטרה בדיון, "הוא מאמן קטינות בעיקר מגיל 12, 13 ואף מתחת, כאשר בזמן האימון הוא דורש מהילדות הללו לבוש חשוף, דורש מהן לבצע תרגילים, כאשר הוא מבצע בהן מעשים מגונים, חלק מהם מצולמים ויש תמונות בתיק החקירה ואף יש סרטוני וידיאו בתיק החקירה. חלק מהדברים כבר נמסרו לחקירה על ידי המתלוננות ויש קורבנות נוספים שהמשטרה יודעת את הפרטים שלהם והמשטרה צריכה לפעול. זה נעשה במהלך 5, 6 שנים אחרונות, כאשר החשוד הגיע מארה"ב לטענתו והפעיל כאן חוג לקרקס".

סנגורו, עו"ד שמעון אמיר, טען בדיון כי בקרקסים נהוג ללבוש בגדים חשופים, "יכול להיות שהמשטרה לא בדקה והבינה את התחום של אקרובטיקה שבכל העולם מקובל בכל הגילאים ללבוש בגדים מסוימים. יתכן והדברים הוצאו מהקשרם. למה הכוונה חשוף?", שאל הסנגור.

נציג המשטרה השיב: "אני מתכוון לזה שבמסגרת אימונים, ולא הופעות, החשוד דרש מילדות בנות 13 ו-14 ללבוש תחתוני חוטיני ועשה להן שפגט כאשר הילדות יושבות עליו והוא מותח להן את הרגליים".

הסנגור ביקש לדעת איזו עבירה מיוחסת לחזן בשל התלונה שהוגשה נגדו במשטרה. נציג המשטרה השיב: "עבירה ראשונה של בעילת קטינה מתחת לגיל 16 וגם מעל גיל 16 תוך כדי יחסי מרות". לטענתה העבירות בוצעו במהלך 5 השנים האחרונות, "היא מסרה מתי בוצעו בה מעשים ובאיזה גיל היא הייתה. היא אמרה שהיא הייתה מתחת לגיל 16 בזמן המעשה. בעניין שלה זה היה זמן ממושך ולא משהו שהוא חד פעמי".

ברנרד חזן. צילום: אורי קריספין

ברנרד חזן. צילום: אורי קריספין

הסנגור טען כי אישה שפוטרה על ידי חזן מתפקידה יש לה מניע לפגוע בו והיא "הרעילה" את הסובבים במקרה הזה. עוד הוסיף: "התיק הזה הוא תיק שהמציאות שלו, כמו שאני מפרש אותה, היא מציאות קפקאית, מסוכנת, של אנשים שהגיעו ומספרים שמועות אכזריות ואף אחד לא יודע את המקור שלהן. העבירה של מעשה מגונה מתחת לגיל 14 היא מהחמורות בספר החוקים. חברי מתעלם מתחום העיסוק שלו, מכך שהוא אקרובט ומהניסיון המוצלח שלו בעולם ובארץ ומכן שהוא מפעיל 80 ילדים ומלמד אותם אקרובטיקה. כחלק מהלימוד הוא איך להציג ולתת שואו מוצלח, שבין היתר הוא גם מורכב גם מביגוד. חברי מדבר על ביגוד חושפני ואגיד בצורה הכי בוטה שיכולה להיות, שזה דבר חמור מאוד שאנשים שעוסקים באקרובטיקה".

השופט עידו כפכפי שעיין בתיק החקירה כתב כי "לאחר בחינת מכלול הראיות בתיק, אני סבור כי בכל הנוגע לחשד לעבירות אינוס או ניצול יחסי מרות כנגד קטינות, יש חשד סביר מספיק לשלב זה, כאשר המתלוננת שהיא בגירה היום מוסרת תיאור מפורט של מספר אירועים תוך ציון מקומות ופעולות שהתבקשה לבצע באופן מפורט מספיק כדי לבסס חשד. יש גם אינדיקציה לפעולה דומה כלפי קטינה אחת ומכלול הראיות מצביעות על אדם אשר יש חשד סביר כי חצה את הגבול המותר בין אימון לבין נגיעה בקטינות באופו אסור".

בנוגע לטענות של הסנגור כי כך נהוג באקרובטיקה, כתב השופט: "ער אני לעובדה, כי הטענות לנגיעה בקטינות ומעשים מגונים יתכי ויהיה קשה להוכיח כי הדבר חורג מהנפת קטינות או כל פעולה שדרושה לצורך האימון, אולם יש מספיק ראיות כדי להצביע על כך כי לא מדובר באחיזה תמימה בקטינות אלא בפעולות מכוונות אשר נהג החשוד לגעת בקטינות באופן מיני".

ברנרד חזן ב״גו טאלנט״. צילום ברנרד חזן

ברנרד חזן ב"גו טאלנט". צילום: ברנרד חזן

השופט גם דחה את בקשת הסנגור לאסור את פרסום שמו ותמונתו של חזן. לאור זאת הוארך מעצרו של חזן בשישה ימים.

סנגורו של חזן, עו"ד שמעון אמיר, מסר בתגובה: "מרשי מכחיש מכל וכל את החשדות, מדובר באדם נורמטיבי, המאמן ומלמד אקרובטיקה בכישרון רב, אדם שמעולם לא דבק בו רבב, בטח לא בעבירות מסוג זה. עיקר החשדות מבוססות על שמועות שמקורן בבעלי אינטרס אישי, בכך שופכים דמו בכיכר העיר. מרשי המום מהפגיעה בשמו הטוב ומההכפשה הבלתי  מבוססת ומופרכת. מרשי שומר לעצמו לנקוט בכל אמצעי משפטי להגן על שמו הטוב. יודגש, כי אין ולו קטינה אחת שמוסרת את המתואר בבקשת המעצר, המדובר באמירות ריקות גרידא".

עו"ד שמעון אמיר. צילום: רמי מור

עו"ד שמעון אמיר. צילום: רמי מור

מהנהלת החברה העירונית לתרבות הפנאי נמסר: "העובד הושעה מיד מעבודתו ונאסר עליו להגיע למתנ"ס, עד להשלמת החקירה המשטרתית. כמו כן, החברה מגנה כל התנהגות אשר אינה תואמת את החוק והנורמות המצופות מעובדי החברה, ותפעל בכל דרך כדי לבער מתוכה כל חריגה בתחום זה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר