התושבים מפגינים במקום. צילום: הפורום החילוני
גלבר והתושבים מפגינים במקום. צילום: הפורום החילוני

גלבר מגיבה לאמסלם: "הקצאת בית הכנסת בי"ג הייתה לא חוקית מלכתחילה ואני חשפתי את זה"

חברת המועצה הלן גלבר טוענת כי הלחץ שלה על משרד הפנים הוא שהביא לביטול ההיתר לבית הכנסת שעורר סערה ברובע י"ג ואומרת כי המאבק לא נגמר כאן. "כצנלסון עובד על התושבים כי זה ייבנה 100 מטר משם. אני לא אשתוק", היא אומרת

פורסם בתאריך: 16.2.22 16:09

     

אמש יצאו בשורות חגיגיות מלשכתם של סגן רה"ע, שמעון כצנלסון ומ"מ ראש העיר, אבי אמסלם, בנוגע למשבר בית הכנסת ברובע י"ג.

 

הם הודיעו כי הגיעו להסכמה בכך שבמקום המבנה של בית הכנסת יוקם במקום פארק, ואילו בית הכנסת עצמו יועתק למקום אחר. כצנלסון, כמי שחתום על היתר הבניה לבית הכנסת עשה זאת לאחר שהתושבים במקום, רבים מיוצאי חבר העמים, מחו על כך. אמסלם הסביר שעשה זאת כי "הפריע לי הקטע הפוליטי שעשו סביב בית ה'". אמסלם גם אמר כי חברת המועצה הלן גלבר וסגן רה"ע אלי נכט, צריכים לברך על כך.

התושבים מפגינים במקום. צילום: הפורום החילוני

התושבים מפגינים במקום. צילום: הפורום החילוני

אלא שגלבר מגיבה לדברים האלה ואומרת כי אין סיבה לברך על המהלך הזה שהתרחש בזכות המאבק שלה, "הם בלחץ כי משרד הפנים נכנס לבחינה של ההקצאה הזאת בגלל התלונה שלי. זה נכנס לביקורת של הרשויות המקומיות כי ההקצאה לא חוקית. ההקצאה אמרה שתי קומות והם רצו לבנות 4 קומות. הם היו חייבים לבטל את ההקצאה כי היא פגה", היא אומרת.

על פי ההסכמה בין כצנלסון לאמסלם, בית הכנסת יועתק למרחק של כ-100 מטרים מהמקום הנוכחי ושם יוקצה לו שטח חדש. גלבר אומרת כי זאת עבודה בעיניים של התושבים, "כל המהלך הזה פוליטי ואין להם סמכות לא לאבי ולא לכצנלסון לתת הקצאה, אין להם סמכות", אומרת גלבר, "היחידים שיכולים לתת הקצאה זאת ועדת הקצאות, אז על מה הם מדברים? הם אומרים שהם יבטלו את ההיתר, אני מבקשת לכנס מליאה כדי לבטל את ההיתר כבר מה-13.12 אז למה הם לא כינסו? הם התנגדו לביטול ההיתר. יותר מזה, גבי כנפו היו"ר יש לו קול כפול וכך הוא ביטל את זה. הוועדה הזאת הפכה לכר פוליטי".

סגן רה"ע שמעון כצנלסון. צילום: פבל

סגן רה"ע שמעון כצנלסון. צילום: פבל

גלבר אומרת כי המהלך הזה לא יעבור בשקט מבחינתה, "אני לא אשתוק, הלחץ שלהם נוצר כי אני כתבתי מכתבים וההיתר לא חוקי. הם לא חייבים לעמותה שום דבר ואין הסכם הקצאה כי הוא פג, וגם מהסיבה שההיתר לא תואם את ההקצאה ולכן הוא לא חוקי. כצנלסון עובד על התושבים כי זה ייבנה 100 מטר משם. זה רק מחדד שכצנלסון רוצה את העמותה הזאת".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר