ח"כ אילן גילאון צילום: מוטי מילרוד

אילן גילאון רוצה להיות מנהיג מרצ

חבר הכנסת האשדודי אילן גילאון יתמודד שוב על ראשות מפלגתו, לאחר שיו”ר מרצ זהבה גלאון התפטרה מהכנסת

פורסם בתאריך: 20.10.17 14:43

     

“אתמודד על ראשות המפלגה ואני מקווה לנצח. מרצ צריכה את הקטר שיכול להביא לה הכי הרבה קרונות”, כך אמר ביום רביעי חבר הכנסת אילן גילאון מאשדוד ל”כאן דרום”, בעקבות הודעתה של יו”ר המפלגה זהבה גלאון על פרישתה מהכנסת.

גלאון נימקה את התפטרותה מהכנסת ברצונה להקדיש את החודשים הקרובים לתפקידה כיו”ר מרצ על מנת לשנות את שיטת הבחירות ולהנהיג פריימריז פתוחים.

גילאון ואשתו יהודית בביתם באשדוד. צילום: דור גפני

בפריימריז של מרצ, בדצמבר 2008, הגיע גילאון למקום הראשון מבין המתמודדים והוצב במקום השני ברשימת המפלגה לכנסת ה-18, לאחר היושב ראש דאז חיים אורון. הוא נבחר לכהן בשנית בכנסת בסיעה של שלושה מנדטים בלבד. בכנסת זו כיהן כיושב ראש סיעת מרצ. בפברואר 2012 התמודד גילאון בבחירות לראשות מרצ, והגיע למקום השני (37.7 אחוז) ובבחירות המקדימות של מרצ להרכבת רשימתה לבחירות לכנסת ה-19 זכה גילאון במקום הראשון, אך שוב שובץ במקום השני, אחרי יו”ר המפלגה זהבה גלאון. ממקום זה נכנס גילאון לכנסת ה-19.

 

בינואר 2017 הצליח גילאון להעביר בקריאה טרומית הצעת חוק שלו להשוואת קצבת הנכות לגובה שכר המינימום, וזאת בניגוד לעמדת הממשלה. חבר הכנסת האשדודי היה ממובילי המאבק ציבורי להעלאת קצבאות הנכות, אשר כלל הפגנות וחסימות כבישים של ארגוני הנכים. בערב יום הכיפורים האחרון, לאחר משא ומתן שהשתתפו בו חבר הכנסת גילאון לצד יו”ר הקואליציה חבר הכנסת דוד ביטן, הגיעו להסכמות עם נציגי הממשלה בדבר העלאת קצבת הנכות לכ-4,050 שקלים בפעימות עד שנת 2021 ולהצמדתה לשכר הממוצע במשק. הסכם היסטורי לכל הדעות.

אז האם המפ”מניק הסוציאליסט, מי שהחזיק בתיק החינוך העירוני ופעל להגדלת התקציב ופיתוח פרויקטים חדשים, יכהן כראש המפלגה הבא? ימים יגידו.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר