אדם דפס והכנופייה תוקפים את הקורבן
אדם דפס והכנופייה תוקפים את הקורבן

"אכזריות מזעזעת": 4 שנות מאסר לעבריין האשדודי אדם דפס שהשתתף בלינץ'

דפס, יחד עם חבורה גדולה של עבריינים תקפו בצורה אכזרית במיוחד אדם בעמו היו בסכסוך. נגזרו עליהם עונשי מאסר שנעים בין שנה אחת ל-4 שנים. צפו בתיעוד התקיפה

פורסם בתאריך: 25.7.21 16:19

     

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר את דינם של כנופיית עבריינים שתקפה באופן קשה, עם סכינים ופטיש, קורבן אחר על רקע של סכסוך. העבריינים הם: אדם דפס, אביב אלמוג אמסלם, אלמוג עזרן, עומר סער, איב בועז איטח, אופק אשכנזי, מאור כהן חדיבר, ארפן חכימיאן ויחיאל ליאל ביטון.

האירוע המדובר התרחש באחד מימי חודש אוגוסט 2019, בשעות אחר הצהריים, אז נסעו יחד כל הכנופיה בשני כלי רכב מאשדוד לקריית מלאכי, כשחלק מהם נושאים עמם בכלי הרכב מספר סכינים ופטיש. באותה עת, הקורבן יצא מבית הוריו בקרית מלאכי ונכנס לרכב בו נהג חברו. דפס וחבורתו הגיעו למקום וחסמו ברכביהם את הרכב בו היה המתלונן, פתחו את דלתות כלי הרכב שלהם וכולם, מלבד חכימיאן וביטון שנהגו בכלי הרכב ונשארו בהם, יצאו מכלי הרכב והחלו לרוץ לעבר הרכב בו היה הקורבן.

אדם דפס

אדם דפס

בתגובה לכך הקורבן יצא מהרכב והחל להימלט בריצה דרך שביל והתוקפים רדפו אחריו, כאשר דפס, אמסלם וסער נושאים עמם סכינים ועזרן נושא עמו פטיש. בשלב מסוים הקורבן מעד ונפל והחבורה החלה לתקוף אותו כאשר דפס וסער חתכו אותו, פעם אחר פעם, באמצעות סכינים, אמסלם ניסה לחתוך אותו באמצעות סכין ברגלו, ועזרן הניף לעבר ראשו פטיש, אך לא פגע בו, במקביל איטח בעט ברגלו.

בפסק הדין פירט השופט אליהו ביתן לגבי חלקו של כל אחד מחברי הכנופיה:

דפס הגיע ראשון אל הקורבן ומיד החל לדקור אותו בעוד הקורבן שוכב על הכביש ומרים את ידיו ורגליו בניסיון למנוע פגיעה בו. דפס חתך את המתלונן בפלג גופו העליון, בחלק האחורי של ראשו, בכתפו וברגלו. הוא המשיך לדקור את המתלונן במקביל לתקיפת שותפיו את הקורבן והמשיך ובעט בחלק האחורי של פלג גופו העליון של הקורבן וכן חתך את רגלו של המתלונן.

אמסלם, ניסה לחתוך את המתלונן ששכב על הכביש, ברגלו, בזמן שדפס חתך את הקורבן בחלק האחורי של ראשו.

עזרן אחז בידו פטיש והניפו לעבר הקורבן פעם אחר פעם, בעודו שרוע על הכביש ומותקף על ידי הנאשמים האחרים, אך לא פגע בו.

אלמוג עזרן

אלמוג עזרן

סער דקר וחתך את המתלונן בסכין, פעם אחר פעם, בפלג גופו העליון, 3 פעמים רצופות וצמודות, בעודו תופס את רגל הקורבן, המנסה להגן על עצמו, ובעוד האחרים חובלים בו ואז ברח והשליך את הסכין.

איטח בעט במתלונן ששכב על הכביש, בזמן שדפס חתך את הקורבן בראשו.  אנשים שהיו בסביבה צעקו לנאשמים לחדול ממעשיהם והנאשמים דפס, אמסלם, עזרן, סער ואיטח החלו לברוח מהמקום.

בשלב זה אשכנזי רץ לעבר הקורבן הפצוע, שהיה שרוע על הכביש, בעט בו, הכה אותו בפניו ואז ברח והצטרף לנאשמים האחרים. ושניות לאחר מכן חדיבר התקרב למרחק מטרים ספורים מהקורבן והשליך לעברו אבן משתלבת שפגעה בידו. אדם שהיה בסמוך לקורבן, ניגש לסייע לו וחדיבר ברח והצטרף לאחרים.

מיד לאחר התקיפה, חברי הכנופיה שהשתתפו בתקיפה רצו בחזרה לכיוון הרכבים. ליאור שוקרון אשר רץ אחרון לכיוון הנאשם ולא השתתף בתקיפה הפיזית שלו רץ ראשון לעבר הרכבים וסימן לחכימיאן לחזור חזרה לתוך הרכב, וכל הנאשמים נכנסו לרכבים ונמלטו מהמקום.

צפו בתיעוד האירוע:

הקורבן הצליח לקום ונכנס לחנות סמוכה, ועובדי החנות החלו לטפל בו והזעיקו ניידת מד"א שפינתה אותו לבית החולים. בבית החולים נמצא שהוא סובל מדקירות מרובות, בהן חתך בכתף, שני חתכים בשוק, חתך ארוך ועמוק בפנים וחתך בראש. הוא טופל בחדר הלם ונדרש לקבלת טיפול בהרדמה כללית והיה מאושפז בבית החולים עוד מספר ימים.

"מעשי הנאשמים מאופיינים במקבץ נתוני חומרה יוצא דופן – התקיפה הייתה מתוכננת מאוד", כתב השופט ביתן, "השתתפו בה 10 אנשים. התוקפים הגיעו אל הקרבן מעיר אחרת. מצוידים בכלי תקיפה – סכינים ופטיש. הם חסמו את הרכב בו היה הקרבן וכשהוא ניסה להימלט מהם הם רדפו אחריו, השיגו אותו ותקפו אותו קשות. התקיפה בוצעה בטבורה של עיר באמצע היום. התוקפים השתמשו בסכינים ובפטיש והתכוונו לגרום לקרבן נכות או מום או חבלה חמורה. הקרבן הותקף בהיותו שרוע על הארץ חסר אונים. והתוקפים גרמו לקרבן פגיעות גופניות משמעותיות".

השופט כתב כי סרטון התקיפה ממחיש את הסכנה שבה היה שרוי הקורבן, "התוקפים רדפו אחריו נחושים, כציידים הרודפים אחר הטרף, וכשהוא מעד ונפל ארצה הם התנפלו עליו בחמת זעם, כשהם סובבים אותו, מכים בגופו מכל עבר ופוגעים בו פעם ועוד פעם בסכין, בתנועות עוצמתיות, בחלקי גוף שונים, כולל באזור הראש ופלג הגוף העליון. ותוך ניסיונות חוזרים ונשנים לפגוע בו בפטיש.  לולא התערבות האזרחים שהיו במקום, התקיפה הייתה נמשכת והאירוע יכל להסתיים בצורה חמורה הרבה יותר עד כדי מוות של קרבן העבירה. האלימות והאכזריות בה הותקף קרבן העבירה פשוט מזעזעת… הנסיבות האופפות את ביצוע העבירה מלמדות שהתקיפה בוצעה במסגרת 'חיסול חשבונות' בין עבריינים".

נגזרו עליהם עונשי מאסר שנעו בין שנה לארבע שנים, כאשר נכללו בהם הפעלה של מאסר על תנאי או עונשים מתיקים אחרים. דפס – 4 שנים, אמסלם – שנתיים, עזרן שנתיים וחצי, סער – 4 שנים, איטח – שנה וחצי, אשכנזי – 20 חודשים, חדיבר – 14 חודשים, חכימיאן וביטון – שנת מאסר אחת לכל אחד מהם. כמו כן, כל אחד מהם נדרש לפצות את הקורבן ב-5,000 ש"ח.

עו"ד רז קרן ישועה

עו"ד רז קרן ישועה

עו"ד רז קרן ישועה שייצג את ביטון בתיק הזה מסר כי מרשו לא היה שותף לתקיפה ובית המשפט ידע זאת והתחשב בו בכך שגזר עליו את העונש הנמוך ביותר מבין שאר הנאשמים, וזאת לאחר צירוף של תיק נוסף.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר