אתר האינטרנט לזכרו של צבי צילקר ז"ל

לזכרו: הוקם אתר אינטרנט בו הגולשים משתפים זיכרונות על צבי צילקר ז"ל

לאחר פטירתו של ראש עיריית אשדוד המיתולוגי, צבי צילקר, התמלאו הרשתות החברתיות בזיכרונות וסיפורים עליו ובני משפחתו רצו שהזיכרונות יישמרו. אז יחד עם ד"ר משה דרור הוקם אתר אינטרנט בו התושבים מוזמנים להיכנס ולשתף , "כל אחד זוכר משהו, הוא היה איש של אנשים שנגע במאות ובאלפי אנשים ואנשים זוכרים לו", אומר ד"ר דרור

פורסם בתאריך: 28.11.21 12:45

     

הבוקר עלה לרשת אתר האינטרנט "זוכרים את צבי צילקר" בכתובת https://www.zvi-zilker.com. האתר הזה נועד עבור תושבים ומכרים שרוצים לשתף ולספר על זיכרון שיש להם מראש העירייה המיתולוגי של אשדוד. צילקר ז"ל הלך לעולמו לפני כעשרה ימים, לאחר מאבק ממושך במחלה קשה.

היוזמה הזאת היא של בני משפחת צילקר יחד עם חברו ד"ר משה דרור, "מהרגע שהוא נפטר התחילה להיות כמות אדירה של פניות, מאות מתושבי אשדוד כתבו בפייסבוק וכל אחד עם הזיכרון שלו על צבי צילקר", מספר דרור, "כל אחד זוכר משהו, הוא היה איש של אנשים שנגע במאות ובאלפי אנשים ואנשים זוכרים לו. הוא היה פה ראש עיר 33 שנים – 7 קדנציות, אנשים אהבו אותו מאוד".

בשנים האחרונות עמלו דרור וצילקר על כתיבת ספר ביוגרפי על חייו של ראש העירייה לשעבר, "הוא אמר לי בוא נשב בבית קפה, הלכנו בהתחלה ל'קירה' וחשבנו לעבוד שם על הספר, הבאנו חומרים אבל אי אפשר לעבוד דקה. כל רגע מישהו מגיע 'מה שלומך מר צילקר', באים לחוץ ידיים, לדבר והוא עונה לכולם. שבוע אחרי זה הוא אמר לי שנשב ב'קלמה' כי יש ם מקום סגור, גם ב'קלמה' גם במקום סגור נכנסו פנימה וזה הפך לקבלת קבלת, אז הלכנו לעבוד בבתים. הוא זכה להמון אהבה. אז חשנו אולי באמת נעשה אתר, כי בפייסבוק הדברים נעלמים מהפיד ועשינו את האתר כדי שכל מי שרוצה יוכל להיכנס לכתוב מה שהוא חושב וזוכר מצילקר".

יש לכם זיכרון מצבי צילקר? היכנסו לאתר האינטרנט "זוכרים את צבי צילקר" וכתבו אותו.

ד"ר משה דרור יחד עם צבי צילקר ז"ל

ד"ר משה דרור יחד עם צבי צילקר ז"ל

צבי צילקר נולד בשנת 33 בגרמניה, עלה לישראל עם משפחתו כשנתיים לאחר מכן. במקצועו הוא מהנדס ובמסגרת מקצוע זה הוא כיהן במשך מספר שנים כמהנדס במשרד השיכון וכמהנדס המועצה המקומית בית שמש. ולאחר מכן כיהן במשך כ-7 שנים כמהנדס המועצה המקומית אשדוד והעיר אשדוד. בשנת 1969 נבחר צילקר כראש עיריית אשדוד, וכיהן בתפקיד הזה למעלה מ-33 שנה, עם הפסקה של קדנציה אחת לטובת אריה אזולאי במהלכה כיהן כמנכ"ל במשרדי התקשורת והעבודה והרווחה. בשנת 2008 הוא הפסיד בבחירות לד"ר לסרי והמשיך לכהן במועצת העיר עד לבחירות האחרונות בשנת 2018.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר