אלון חסן. צילום: מוטי מילרוד
אלון חסן. צילום: מוטי מילרוד

אלון חסן פוטר מנמל אשדוד ונדרש להחזיר למעלה מחצי מיליון ש"ח

מי שהיה האיש החזק בנמל אשדוד הולך הביתה אבל גם נדרש להחזיר את השכר שקיבל במשך שבע שנים מאז הושעה. אבל חסן לא מוותר ומתכוון לערער על כך

פורסם בתאריך: 12.9.21 22:23

     

שבע שנים עברו מאז הושעה אלון חסן מתפקידו בנמל אשדוד וכעת הוא מסיים את דרכו במקום העבודה בו החל את דרכו לפני 28 שנים.

לפני מספר ימים קיבל חסן הודעת פיטורים מהנהלת הנמל, כך פורסם היום ב"דה מרקר", זאת לאחר הליך שימוע במהלכו הודיעה ההסתדרות כי לא תפעיל את זכות הווטו שלה נגד פיטוריו.

נמל אשדוד. צילום: פבל

נמל אשדוד. צילום: פבל

חסן כזכור, הורשע לפני כשנתיים על ידי בית המשפט העליון בעבירות של מרמה והפרת אמונים, על פי הסכם העבודה של חסן, ברגע שהרשעתו הופכת לחלוטה הוא הופך מעובד בהשעיה לעובד שדינו פיטורים, כאשר הוא נחשב מפוטר רטרואקטיבית ממועד השעייתו. זאת אומרת שהוא נחשב כאילו פוטר לפני כשבע שנים ועליו להחזיר את השכר שקיבל בשבע השנים הללו, בהן ניהל את ענייניו המשפטיים. מדובר ב-511 אלף ש"ח, בהתבסס על כך שהוא קיבל 50% משכר עובד נמל בתקופת ההשעיה.

הומר מעמדו של חסן מעובד בהשעיה, שזכאי עדיין לקבל שכר בסיס חודשי – לעובד שדינו פיטורים. לפי הסכם העבודה בנמל, עובד כזה "מפוטר באופן רטרואקטיבי ממועד השעייתו, ויהיה חייב להחזיר לרשות את כל התשלומים שקיבל ממנה בתקופת ההשעיה".

עו"ד עמיר ג'ורג'י. צילום: פבל

חסן מצידו לא מוכן לוותר ובכוונתו להיאבק על כך בדרכים משפטיות. "אנו מצרים על החלטת נמל אשדוד להיפרד מאחד מוותיקי הנמל, עובד דור א', שתרומתו לעובדים וליחסי הנהלה-עובדים מוכרת לכל", מסר סנגורו עו"ד עמיר ג'ורג'י ל"דה מרקר", "באשר להסתדרות, צר לנו שזו קיבלה החלטה משיקולים פוליטיים, תוך התעלמות מחובתה להגן על עובד ששימש יו"ר ועד, וזאת בלי לשקול את מלוא השיקולים הנחוצים לצורך הטלת הווטו".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר