מיכאל טנסקי
מיכאל טנסקי

העבריין שהצית את מלחמת הכנופיות חזר לאשדוד ועוד מטען חבלה התפוצץ הלילה בעיר

מיכאל טנסקי, מי שעבר להתגורר באשדוד והצית את מלחמת הכנופיות בעיר אשדוד חזר אליה בסוף השבוע לאחר הרחקה של חודש ימים. בית המשפט אישר אז את הרחקתו של טנסקי מהעיר בניסיון "להרגיע את השטח הבוער באשדוד", מה שלא ממש קרה במציאות. בינתיים הלילה התפוצץ עוד מטען חבלה בעיר

פורסם בתאריך: 15.8.21 10:11

     

נראה שמלחמת הכנופיות באשדוד יוצאת מכלל שליטה. אחרי שבשבוע שעבר התפוצץ מטען צינור ברובע ה' באשדוד, הפעם זה קורה ברובע ד'.

זה קרה לפנות בוקר, כאשר תושבים ברובע ד' התקשרו למשטרה ודיווחו על שמיעת פיצוץ חזק. למרום הוזעקו כוחות משטרה בהם אנשי המחלקה לזיהוי פלילי.

השוטרים זיהו כי מדובר במטען צינור שהונח שם והתפוצץ, במזל ללא נפגעים. במקום נפתחה חקירה ונאספו ראיות במטרה להגיע לזהות החשוד במעשה ולעצור אותו לחקירה.

בלילה שבין שישי לשבת, פשטה המשטרה על דירת מסתור בה נתפס גל תורג'מן, עבריין אשדודי, וטענה כי עם הגעת השוטרים לביתו הוא השליך מהחלון אקדח ותחמושת. מעצרו הוארך אתמול בבית המשפט.

בתוך כך, העבריין מיכאל טנסקי מי שמוגדר ראש המאפיה הרוסית בדרום ומי שהצית את מלחמת הכנופיות בעיר אשדוד, חזר לעיר אחרי הרחקה ארוכה.

טנסקי, התגורר בעבר בבאר שבע, שם צבר מוניטין מפוקפק מאוד, ישב בכלא על מעורבות ברצח, אך מנגד הצליח לקבל זיכוי מרצח אחרי שישב במעצר למעלה משלוש שנים. כבר אז הוא סומן כמי שמנהיג כנופיה גדולה של עבריינים שרובם יוצאי חבר העמים וכך הודבק לו הכינוי "ראש המאפיה הרוסית בדרום".

הציוד שנתפס ברכב

ציוד שנתפס ברכבם של אנשיו של טנסקי

עם המעבר שלו לאשדוד הוא קיבץ סביבו לא מעט עבריינים ואפילו אזרחים זרים מאוקראינה, שהמשטרה רואה בהם סוג של "שכירי חרב". ההתבססות שלו בעיר אשדוד הציתה מלחמה מול הכנופיה הגרוזינית בעיר המזוהה עם ארגון הפשיעה של בני שלמה. המלחמה עדיין נמשכת והיא כוללת ירי, הנחת מטענים, ניסיונות רצח וגם הצלחות של המשטרה שעצרה את חברי הכנופיות בדרכם לפגוע זה בזה.

כמעט חודש עבר מאז שטנסקי נעצר בפעם האחרונה, אז המשטרה טענה כי הוא חשוד בעבירה של סיוע לאחר מעשה. איזה מעשה? חבר שלו נורה על ידי שוטרים ונמלט לבית של טנסקי שהזמין לו ניידת של מד"א.

זירה. צילום ארכיון: דוברות המשטרה

זירה. צילום ארכיון: דוברות המשטרה

הפארסה ההיא נגמרה בשחרור למעצר בית בבית אמו בבאר שבע, אלא למרות שנגמר מעצר הבית, המשטרה התעקשה להמשיך ולהרחיק אותו מהעיר אשדוד. במשטרה טענו כי זה נעשה גם כי הוא מסוכן וגם כי הוא עצמו חשוף לסכנה.

בזמן הזה הוא שהה בדירה בעיר אשקלון וסנגורו עידו פורת תהה, בערעור שהגיש על ההרחקה, מדוע הוא רק מסוכן באשדוד, הוא נמצא בעיר אשקלון, במרחק מהעיר אשדוד, הוא לא מסוכן ולא מסכן, אבל כשהוא באשדוד בבית שלו הוא מסוכן?", אמר פורת והוסיף: "אנחנו לא במעצר מנהלי, לא מרחיקים אדם מביתו או מעירו כי על פי מידעים יש סכנה לחייו או סכנה ממנו. לדעתי זו בדיחה וזו זילות בשכל הישר של ביהמ"ש, שהעורר יכול לפי תנאים אלה להסתובב באופן חופשי לגמרי, להיות במושב אמירים, שהוא מרחק של 2 מטר מאשדוד, אבל להיות בדירה שלו באשדוד זה לא בסדר. זה כדי להציק ושהוא לא יהיה עם אשתי בחודש שמיני, ושיוציא כסף… אין שום החלטה כזו שמישהו מסוכן רק לעיר שבה הוא גר".

עוד טען הסנגור כי דווקא אשדוד היא המקום הכי בטוח בשבילו: "אני אומר שבבית שלו באשדוד הוא יכול להגן על עצמו. המשטרה מסכנת אותו… אני חושב בדיוק הפוך מהם, שכשהוא נמצא בבית שלו באשדוד זה המקום הכי מוגן אצלו. אדם לא מוגן כששולחים אותו להסתובב ברחובות, ואין לו דלת לנעול. אם יקרה לו משהו כולנו אחראים לזה", אמר פורת.

עו"ד עידו פורת

עו"ד עידו פורת

השופטת המחוזית יעל ייטב כתבה בהחלטתה כי היא מסכימה עם זה שהרחקתו של טנסקי מאשדוד היא להגנתו ויש בה גם כדי "לתרום ולו במעט לניסיון להרגיע את השטח הבוער באשדוד". אלא שהשטח המשיך לבעור גם כאשר טנסקי היה מחוץ לעיר.

השופטת אישרה את הארכת ההרחקה של טנסקי מאשדוד ורק בסוף השבוע הותר לו לחזור לעיר, לאחר שההרחקה הסתיימה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר