סטטיק ובן אל בפסטיבל "חלון לים התיכון", 2018. צילום: דודו בוזגלו
סטטיק ובן אל בפסטיבל "חלון לים התיכון", 2018. צילום: דודו בוזגלו

חשש מביטול אירועי הקיץ באשדוד בשל הזינוק בתחלואת הקורונה

כבכל שנה, גם השנה תכננה העירייה לקיים אירועי קיץ גדולים מיד לאחר תשעה באב, אלא שהתגברות התחלואה לצד הידוק המגבלות מצד הממשלה מביאים את ראש העירייה להדגיש כי קיום הפעילויות לצד מסגרות החינוך בקיץ תלויות במגמת התחלואה

פורסם בתאריך: 14.7.21 19:44

     

בישיבה שהתקיימה לפני שעה קלה בנושא הקורונה, הנחה ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי את כל חברי מטה הקורונה, להיערך לאפשרות של עלייה בנתוני הקורונה והחמרת הנחיות הממשלה. "זו קריאת השכמה לכולנו", אמר וביקש לשים דגש על תושבים החוזרים מחו"ל, בעיקר ממדינות אדומות, "משום שמרבית התחלואה באשדוד בגל הנוכחי היא תוצר של חוזרים מחו"ל".

רק היום דיווחנו על כך שאשדוד נמצאת במקום הראשון בארץ בשיעור שינוי המאומתים השבועי עם 970% בשבוע אחד. בתוך ימים עברה אשדוד מעיר ירוקה לצהובה והיא בדרך להיות כתומה.

בדיקות קורונה. צילום: אמיל סלמן

בדיקות קורונה. צילום: אמיל סלמן

על פי מסורת אירועי הקיץ הנהוגה באשדוד זה שנים רבות, מיד לאחר עונת הקייטנות וצום תשעה באב, מתקיימים שורה של אירועים ברחבי העיר, בחופי הים, בפארקים, באולמות התרבות ובאמפיתאטרון.

גם השנה נערכה העירייה עם תכנית אירועים ופעילות רחבה, אך כעת מתווסף אליהן סימן שאלה בשל מצב התחלואה, "עלינו להעביר את המסר ששגרת הפעילויות כמו גם קייטנות ומסגרות לימוד בקיץ מותנית במגמת התחלואה. ככל שנצליח לבלום את העלייה בשיעור החולים נוכל ליהנות מכל מה שאשדוד יודעת להציע בחינוך, בתרבות ובספורט", אמר ראש העירייה.

המשמעות היא שעל כולנו לפעול בכל דרך על מנת להבטיח שנחזור במהרה לצבע הצהוב. את זה נוכל לעשות אם נעמוד בארבעת הכללים הבאים:

  • חבישת מסיכה במרחב הציבורי ולא רק בשטח סגור.
  • להרחיב את היקף המתחסנים בקרב הנוער ובכלל.
  • בדיקות – אם לא מרגישים טוב או עולה חשד כלשהו, ממהרים להיבדק. הדברים נכונים גם למחוסנים.
  • בידוד – חובה על כל מי שנמצא חיובי בבדיקת קורונה או חזר מחו"ל, בהתאם לכללים של משרד הבריאות. בעניין זה מתבצעת אכיפה נרחבת בשיתוף המשטרה.

נכון להיום ישנה תחנת בדיקות קבועה בחניון המשכן וכעת נבחנת אפשרות לפתוח תחנה נוספת במזרח העיר.

"מסרים אלה ידועים לציבור וכבר הטמענו אותם בגלי הקורונה הקודמים. אם נעשה זאת שוב, ביחד ובאחריות משותפת, נוכל להבטיח את בריאותנו וליהנות מקיץ מלא אירועים", נמסר מהעירייה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר