בדיקת קורונה. צילום: אופיר לוי
בדיקת קורונה. צילום: אופיר לוי

אשדוד הגיעה לרף הצהוב: מחוסנים רבים התגלו כמאומתים

הזינוק במספר המאומתים בעיר אשדוד הביא את עיר במדד הרמזור לרף שממנו והלאה תוגדר העיר כצהובה. ראש העירייה חשף כי רבים מהמאומתים הם מחוסנים

פורסם בתאריך: 13.7.21 10:08

     

זינוק נוסף במדד הרמזור בעיר אשדוד עקב מספר מאומתים גבוה. כעת עלה גם שיעור הבדיקות החיוביות שעומד על 2%. מספר התושבים המוגדרים "חולים פעילים" הוא 86 – זינוק של למעלה מ-500 אחוזים בתוך שבוע.

הדבר הביא לניקוד רמזור גבוה 4.5 שממנו ואילך אשדוד תוגדר כעיר צהובה. נכון לעכשיו זה לא מטיל מגבלות על העיר, אבל המגמה מעוררת דאגה.

אשדוד נוגעת בצהוב

בעקבות זאת יצא ראש העירייה, ד"ר יחיאל לסרי בקריאה לתושבי אשדוד, וביקש מהם לשוב ולשמור על הנחיות הקורונה. ד"ר לסרי חשף נתון מדאיג אף יותר וציין כי "התופעה הבולטת היא שמרבית הנדבקים החדשים הינם מחוסנים. למשל, בסופ"ש האחרון, מתוך 26 מאומתים חדשים שנוספו באשדוד, 24 היו מחוסנים. לכן, חובה על כולנו לחזור לשמירה על כללי ההגנה – מסיכה במקומות סגורים, מינימום מגע גופני עם הסביבה ושטיפת ידיים לעיתים קרובות, בסבון או ג'ל".

מדבריו עולה כי יש חשיבות רבה בשמירה על כללי ההתנהגות, הן בקרב לא מחוסנים והן בקרב מחוסנים שהיו בין הראשונים להתחסן, משום שיתכן כי רמת הנוגדנים שלהם ירדה מתחת לרמת ההגנה הנדרשת. "אנא, שתפו פעולה, עד להחלטה משרד הבריאות באשר ליישום ההחלטה על זריקה שלישית של חיסון" אמר והוסיף כי "כל מי שלא התחסן כמובן, מגיל 12 ומעלה, יזדרז להתחסן".

גם השבוע עיריית אשדוד ופיקוד העורף מפעילים את מתחם הבדיקות לאורך כל ימות השבוע, לזמני הפעילות וכל הפרטים לחצו כאן.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר