ערכת בדיקת קורונה. צילום: אוהד צויגנברג
ערכת בדיקת קורונה. צילום: אוהד צויגנברג

סיבה לדאגה: מספר חולי הקורונה באשדוד הכפיל את עצמו בסופ"ש

מספר התושבים המאומתים לקורונה באשדוד ממשיך לעלות, גם ניקוד הרמזור עלה גבוה. העירייה החלה בהפעלת בקרה על מבודדים וכן בדיקות קורונה בכל ימות השבוע

פורסם בתאריך: 11.7.21 11:58

     

רק ביום חמישי האחרון עמד מספר התושבים המאומתים לקורונה באשדוד על 21 בלבד. והיום כבר מדובר על יותר מכפול – 45 תושבים המוגדרים "חולים פעילים".

הדבר הביא גם לקפיצה במדד הרמזור שהכפיל את את עצמו מאז יום חמישי, אז עמד רק על ניקוד 1.4 ואילו היום כבר על ניקוד 2.9.

זינוק גם במדד הרמזור

זינוק גם במדד הרמזור

על מנת למנוע הפרות בידוד ולצמצם את הגברת התחלואה בעיר הקימה עיריית מרכז שליטה ובקרה למחויבי בידוד. המוקדנים ומוקדניות יתרכזו בשלב ראשון של הבדיקות בתשאול של תושבים אשר חזרו מחו"ל בכלל, וממדינות אדומות בפרט, כך שכלל המבודדים יהיו תחת פיקוח במטרה לבדוק שהם חשים בטוב ושומרים כל הכללים.

בשלב שני והמרכזי – ניידות הביטחון העירוני והשיטור העירוני יסיירו ויבדקו באופן אישי מבודדים שלגביהם מתעורר חשד של הפרת בידוד. בנוסף, יבצעו בדיקות אקראיות.

אריה איטח – מנהל אגף הביטחון ומפקד המבצע: "החל מראשון ובהתאם להנחיית ראש העיר אגף הביטחון יפעל ביתר שאת במטרה לשמור על בריאות התושבים ונבצע בדיקה למחויבי בידוד".

חשוב להדגיש כי הפרת בידוד הינה עבירה אשר תגרור קנס של 5,000 ש"ח.

גל נוסף בדרך?

האם אנחנו לקראת גל נוסף? ד"ר ארז ברנבוים מנכ"ל בית החולים הציבורי אסותא אשדוד אומר כי התשובה חיובית אך הוא צופה שהגל יהיה קטן מקודמיו, "כל עוד ילדים מתחת לגיל 12 אינם מחוסנים, זה בלתי נמנע שבקבוצת הגיל הזו יתרחב החולי וידביק את המבוגרים. לצערי, מדובר במציאות שעתידה להתקיים תוך שבועות מספר אם לא פחות מכך. עם זאת, אני צופה שגל התחלואה הנוכחי יהיה קטן באופן דרמטי מהגלים הקודמים לו", אומר ד"ר ברנבוים.

ד"ר ארז ברנבוים. צילום: דוברות אסותא

ד"ר ארז ברנבוים. צילום: דוברות אסותא

בדיקות קורונה כל השבוע באשדוד

עיריית אשדוד, פיקוד העורף, מד"א וחברת טארגט ממשיכים להפעיל את מתחם בדיקות הקורונה בחניון המשכן לאומנויות הבמה, וגם השבוע המתחם יפעל מיום ראשון ועד ליום ראשון שלאחריו. המתחם יהיה נגיש לחברי כל הקופות, ללא צורך בהפניה וללא קביעת תור. אגב, השבוע נערכו 1936 בדיקות במתחם.

מתחם בדיקות הקורונה באשדוד. צילום: עיריית אשדוד

מתחם בדיקות הקורונה באשדוד. צילום: עיריית אשדוד

להלן מועדי הבדיקות:

  • יום ראשון (11/7/21) – 12:00-20:00
  • יום שני (12/7/21) – 12:00-20:00
  • יום שלישי (13/7/21) – 12:00-20:00
  • יום רביעי (14/7/21) – 12:00-20:00
  • יום חמישי (15/7/21) – 12:00-20:00
  • יום שישי (16/7/21) – 09:00-14:00
  • יום ראשון (18/7/21) – 12:00-20:00

חשוב לדעת: הבדיקות נעשות בחינם וניתנות לחברי כל הקופות ללא צורך בהפניה. יש להצטייד בתעודת זהות. נערים יצטיידו בספח ת.ז של ההורים, בו הם רשומים. הבדיקות נעשות בחניון המשכן לאומנויות הבמה דרייב אין בלבד. הכניסה למתחם הבדיקה תיעשה מרח' דרך ארץ 1. מומלץ לשים Waze. הבדיקה נעשית מתוך הרכב. לכן, לא יוצאים מהרכב ומקפידים שכל החלונות יהיו סגורים. יש להישמע להנחיות האחראים בעמדת התחנה ולהצטייד במסכה.

חברת טארגט שמבצעת את הבדיקות, השיקה אפליקציה חדשה העונה לשם: Target Market, בקישור https://reg.ecovid19.co.il. מלאו את דף הרישום לבדיקת קורונה. זה יקל עליכם בזמן ההמתנה. אפשרות נוספת: מסמסים את המילה "בדיקה" למספר 050-8085566 ומקבלים חזרה לינק לדף נחיתה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר