ברכה ריימונד. צילום: josef
ברכה ריימונד. צילום: josef

"לא לוותר על החלום": ריאיון עם הקונדיטורית החרדית מאשדוד שזכתה בפרס "יזמת השנה"

ברכה ריימונד, קונדיטורית חרדית מאשדוד זכתה בפרס "יזמת השנה" של קרן-שמש. היא זכתה בקטגוריה של "המסע האישי המרשים ביותר" על הקמת הקייטרינג "ריימונד". בריאיון מיוחד היא מספרת על המסע שעברה, על הכניסה לעולם הרשתות החברתיות שהיה זר לה ויש לה מסר: "תמיד לנסות, אף פעם לא להתייאש, ואף פעם לא לוותר על חלום"

פורסם בתאריך: 4.7.21 19:22

     

כנס "יזם השנה" של ארגון קרן-שמש מקבוצת עוגן התקיים ביום חמישי האחרון במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב. בכנס הוענקו פרסים ל-4 בעלי עסקים שהפגינו יכולות עסקיות מרשימות ותהליך מנטורינג מוצלח דרך הארגון, לאחר שעל הפרס התמודדו עשרות בעלי עסקים חברי "קרן-שמש".

בקטגוריית "המסע האישי המרשים ביותר" זכתה בפרס ברכה-מרגלית ריימונד, קונדיטורית אשדודית בעלת "ריימונד", קייטרינג חלבי. הפרס ניתן לה "על הוכחת נחישות אל מול תנאי פתיחה מאתגרים, יכולת הסתגלות והתגברות על מציאות הפכפכה ולמידה מתמשכת לרכישת יכולות וכלים ניהוליים".

איילה רזניק דותן, מוניקה לב כהן, לבנה שיפמן, ריימונד ברכה. צילום: Josef

איילה רזניק דותן, מוניקה לב כהן, לבנה שיפמן, ריימונד ברכה. צילום: Josef

צוות השופטים אמר עליה: "את מייצגת בעינינו דמות אמיצה וחדורת מטרה שהדרך מאפיינת אותה לא פחות מהתוצאה. אל מול עינינו עמדה היכולת המופלאה שלך ללמוד ולהעשיר את עצמך מתוך מטרה מוצהרת של בנייה והעצמה עצמית כדי לרכוש חיים טובים יותר, לך ולמשפחתך".

ריימונד היא קונדיטורית, בעלת קייטרינג חלבי לאירועי בוטיק, שהקימה עסק עצמאי לפני שנתיים, לאחר עשרות שנים כמנהלת חשבונות וחשבת שכר. היא גדלה בבית עני, והתאמצה מאד לשנות את נתיב חייה ולחיות ברווחה כלכלית. בדרך עברה טיפולי פוריות ארוכים שלאחריהם נולדו 3 ילדים.

אלא שמיד עם פתיחת העסק החדש שלה, במקביל לעבודתה כחשבת במפעל, החל משבר הקורונה. "אני הגעתי לקרן שמש לא כדי לזכות בתחרות, אלא כדי לשקם את העסק", סיפרה ריימונד ל"כאן דרום", "הוא היה חדש והקורונה הרסה את הכל והחלטתי שאני רוצה להגשים את החלום ולבד לא יכולתי. והייתי צרכיה שמישהו יסתכל מהצד".

מעשה ידיה של ריימונד ברכה

מעשה ידיה של ריימונד ברכה

עוגות שהכינה ריימונד ברכה

עוגות שהכינה ריימונד ברכה

היא פנתה לקרן-שמש מקבוצת עוגן, וצוותה למנטורית ריקי סגב, לשעבר סמנכ"לית באיתוראן והיום יועצת אסטרטגית למיקוד בצרכי לקוח. "ריקי שאלה שאלות נכונות, האירה לי אתה דרך ועשינו תוכנית ולגבי העסק עצמו. מיקדנו את מה שאני צריכה, מה רווחי ומה לא רווחי. בנינו מחירון פריטים, עשיתי עבודת שטח מאחורי הקלעים".

בשלב כלשהו החלה ההרשמה לתחרות וריקי הציעה לריימונד להשתתף, "היא אמרה לי שיש פה אפשרות לזכות ואני הייתי סקפטית, אבל היא אמרה שיש לי סיכוי לזכות ורשמה אותי".

איך הייתה התחרות?
"התחרות היא מאוד יוקרתית ומאוד מקצועית עם חבר שופטים שהם בעלי עסקים ודירקטורים. עשו לנו ראיונות ובחנו ומתוך 40 המתמודדים אני עליתי וזכיתי בקטגוריה של מסע אישי. זה בעצם כל מה שעשיתי, מה גרם לי לפתוח את העסק ומה שעברתי בשנת הקורונה. המסע שלי הוא לאורך כל הדרך שהתמדתי והלכתי ללמוד אז הלכתי להכי טובה אצל 'אסטלה' והלכתי ללמוד שיווק. כאישה חרדית לא היה לי פייסבוק ואינסטגרם, ולמדתי המון דברים ורק העמסתי חומר כדי לדעת איך לשווק את עצמי וללמוד את העולם הדיגיטלי שלא היה לי ידע בו".

היום יש לך פייסבוק ואינסטגרם?
"כן. הבנתי שאני צריכה שאנשים יכירו אותי ואין דרך אחרת. אני בעלת עסק כשר למהדרין באשדוד והתחום הזה הוא תחום מאוד תחרותי ואת הבסיס לא היה לי. כל מה שהייתי צריכה לדעת וללמוד הכלתי ולמדתי ועשיתי בצורה הכי יסודית. השופטים אהבו את זה שאני רצינית ומאוד מתמידה".

ברכה ריימונד. צילום: josef

ברכה ריימונד. צילום: josef

איך הרגשת?
"אני יודעת כמה אני עובדת קשה ואני יודעת באמת מה אני עושה בשביל העסק וכמה מאמץ אני משקיעה וזה מחמם את הלב שמפרגנים. אני עשיתי המון מאמץ כדי לשקם את העסק כדי שלא יסגר, כי עסקים גדולים נסגרו ואני שרדתי את שנת הקורונה וזה הישג. אז הרגשתי שמגיע לי לקבל צ'ופר כזה, הייתי ממש שמחה כי זה פשוט להכיר במה שעברתי".

נכון להיום ריימונד עדיין שכירה במקביל לניהול העסק העצמאי שלה. כל יום היא עובדת עד השעה 15:30, חוזרת הביתה ועובדת בקייטרינג, כשהמטרה שלה היא לגדול עוד יותר ולהיות עצמאית לגמרי.

היא אמא לשלושה ילדים שבאו לאחר טיפולי פוריות ארוכים, הבכור כיום בן 27 ויש תאומים בני 21. היא מתגוררת באזור ג' והקייטרינג שלה הוא כשר למהדרין. היא מדגישה כי היא פעילה רשתות החברתיות רק לצורכי העסק, "אני עושה הכל בגדרי ההלכה, המטרה שלי ברשתות החברתיות זה אך ורק העסק. אין לי עניין לשוטט ברשתות כי בא לי".

ריימונד ואסטלה

ריימונד ואסטלה

למדת אצל אסטלה, חשבת ללכת לריאליטי שלה?
"האמת אולי כן, דווקא הייתי רוצה. אבל זה כזה תחום קשה ואינטנסיבי. לא שאני מסוגלת, אבל אני לא רוצה את הלחץ הזה. אני הלכתי לערוץ 12 להיבחן למאסטר שף פעם, אבל אני יודעת מה אני עושה, ואני לא רוצה להיכנס ללחץ הזה. זה מאתגר וזה כיפי אבל לא בכל מחיר. אני עדיין עמוסה מבחינתה הזמנים וללכת לדבר כזה זה להעמיס. יש לי יעדים לקדם את העסק".

ריימונד זכתה בעשרת אלפים ש"ח מתנת קרן-שמש מקבוצת עוגן, לאחר שהתמודדה מול עשרות מיזמים שניגשו לתחרות. את הזוכים בחרו ועדות שופטים שכללו, בין השאר את:, יעל מבורך, מנכ"לית המשרד לשוויון חברתי, שלמה דולברג, מנכ"ל מרכז השלטון המקומי, ד"ר הלה אורן, מנכ"ל קרן תל אביב לפיתוח, ישראל אליהו, יו"ר מגדל שוקי הון, אפרת מנור, מנהלת יחידת תרופות ללא מרשם ומוצרי צריכה, טבע ישראל.

הטקס התקיים בהשתתפות שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש-הכהן; שר המדע לשעבר יזהר שי; מנכ"ל קבוצת עוגן, שגיא בלשהף יו"ר קבוצת עוגן, אופיר עוזרי; מוניקה לב כהן, מנכ"לית קרן-שמש; דיויד אריסון, יו"ר מודל עשיית הטוב בקבוצת אריסון; אתי דויטש, יו"ר בנק מרכנתיל דיסקונט; רומינה מאיר יפה, מנכ"לית אגן-ארומה מקבוצת אדמה; דוד לפלר, מנכ"ל משרד הכלכלה, ומאות בעלי עסקים ומנטורים החברים בקהילת "קרן-שמש" מקבוצת עוגן.

השרה אורית פרקש הכהן, מוניקה לב כהן, ברכה ריימונד, ריקי סגב. צילום: JOsef

השרה אורית פרקש הכהן, מוניקה לב כהן, ברכה ריימונד, ריקי סגב. צילום: JOsef

את אירוע ההכרזה על הזוכים פתחה שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש הכהן, שבירכה את היזמים על עמידתם האיתנה גם בתקופה הכלכלית המאתגרת הנוכחית: "שנה לא פשוטה עברה על כולנו, שנה בה הכה משבר כלכלי ברוב העסקים הקטנים בישראל ופגע במאות אלפי משפחות. אתם היזמים, בעלי העסקים הקטנים, אתם מי שמחזיקים את הכלכלה הישראלית על כתפיכם ועלינו בממשלה לדאוג לכם. נכנסתי לאחרונה למשרד החדשנות המדע והטכנולוגיה, ושמתי לי למטרה להיות גורם מחזק ותומך ולתת לתעשייה החשובה הזו לפעול. אדאג לתת גיבוי לתהליכים שיתמכו ביזמות, בחדשנות, המצאות חדשות ומחקרים ואעבוד ליצור בארץ תשתית שתאפשר לחברות להמשיך ולעבוד פה בארץ. שמתי לי למטרה, לפתור חסמים ולהפוך את מדינת ישראל למקום שמאפשר ובעיקר מעודד, יזמות, יצירה וחדשנות. תודה לקרן שמש על היוזמה הנהדרת והחשובה".

שגיא בלשה, מנכ"ל קבוצת עוגן בירך באירוע: "בשנת הקורונה אלפי עסקים פנו אלינו לעזרה. קבוצת עוגן כולה עשתה את השינויים הנדרשים, הרחיבה את הקריטריונים למנטורינג, ליווי ומתן הלוואות והכפילה את כמות העסקים שהיא מסייעת להם, לצד הרחבת האפשרות למנטורינג ולהלוואות למלכ"רים. בזכות ההתגייסות של הקהילה הפילנתרופית הגדלנו את יכולותינו וסייענו לאלפי בעלי עסקים, ובמעגלים רחבים יותר אף לעשרות אלפי אנשים".

מוניקה לב כהן, מנכ"לית קרן-שמש מקבוצת עוגן אמרה: "אנחנו מעניקים ליזמים, בעלי עסקים ומנכ"לים של עמותות משקפיים ניהוליים שמלווים אותם כל החיים. השנה החולפת דרשה מאיתנו חדשנות ויצירתיות בתוך תנאי אי וודאות, ואת הרחבת פעילות הארגון באופן משמעותי. הפנינו משאבים גם לעסקים וותיקים שנקלעו למשבר הקורונה, אפשרנו גם למבוגרים להיעזר בשירותינו ופתחנו זרוע לסיוע לעמותות. בכך אנו מאפשרים הזדמנות שווה, מקדמים מוביליות חברתית ותורמים להעלאת הפריון במשק ובכך מחזקים את החברה הישראלית כולה".

ברכה חברה גם בפורום בעלות עסקים יזמיות ועצמאיות, שהוקם באשדוד ביוזמת אהובה יצחק עמרם, יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה באשדוד, במטרה לקדם עסקים קטנים ובינוניים בבעלות נשית, הפועל בשיתוף פעולה עם ארגון קרן-שמש מקבוצת עוגן.

אהובה עמרם וריימונד ברכה

אהובה עמרם וריימונד ברכה

קרן שמש מקבוצת עוגן מסייעת לאלפי עסקים קטנים ויזמים באמצעות ליווי ארוך טווח של מנטורים, מנהלים בכירים במשק המתנדבים לסייע לבעלי העסקים ברכישת מיומנויות וכלים ניהוליים, לצד יעוץ ממומחים בתחומים שונים הנוגעים בניהול עסק. הארגון קיים משנת 2005 וסייע עד כה לכ-4,000 עסקים קטנים. בעקבות משבר הקורונה, פנה הארגון לסייע לעסקים קטנים ומלכ"רים שנקלעו למשבר כלכלי, והוא מזמין בעלי עסקים מכל הארץ להגיש בקשה דרך האתר, ולזכות לתמיכה והכוונה על מנת לצלוח את התקופה הנוכחית ביציבות ובביטחון.

קרן-שמש היא חלק מקבוצת עוגן, ארגון פיננסי-חברתי ללא כוונת רווח, ששאיפתו להביא רמה חדשה של הוגנות ושוויון הזדמנויות במגזר הפיננסי, תוך הנגשת אשראי בר-השגה וליווי פיננסי לישראלים הרבים המתמודדים עם פערים ומכשולים פיננסיים גדולים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר