נחל לכיש מזוהם. צילום: מתוך מכתבה של הלן גלבר

פרשת הזיהום בנחל לכיש: גלבר קוראת להעמיד האחראים לדין

חברת מועצת העיר הלן גלבר פנתה אמש ליועץ המשפטי לממשלה, דר' אביחי מנדלבליט וביקשה לחקור ולהעמיד לדין האחראים בגין "מחדלים חמורים בנחל לכיש אשדוד"

פורסם בתאריך: 16.10.17 09:59

     

אלפי דגים מתים נשטפו בבוקר יום רביעי אל גדות נחל לכיש באשדוד בעקבות זיהום.

כזכור, לפני כשנתיים התרחש אירוע זיהום אחר בנחל בעקבות חור שנוצר בצינור קו הביוב הראשי של אשדוד וגרם למותם של אלפי דגים ועשרות אלפי בעלי חיים אחרים. כשהתגלה החור בקו הביוב הראשי של העיר, החליטה העירייה לסגור את תחנת השאיבה הסמוכה לצינור ולשפוך את מי הביוב לשפך נחל לכיש, הממוקם דרומית לנמל אשדוד. אלפי קוב של מי ביוב גולמי נשפכו במשך עשר שעות ברציפות אל הנחל ופגעו ביסודות החמצניים במים – פגיעה שהביאה בסופו של דבר למותם של אלפי דגי בורי ועשרות אלפי בעלי חיים נוספים המצויים בקרקעית הנחל וניזונו ממימיו.

בעקבות הדברים חברת מועצת העיר, הלן גלבר פנתה אמש ליועץ המשפטי לממשלה,דר' אביחי מנדלבליט בבקשת חקירה והעמדה לדין בגין "מחדלים חמורים בנחל לכיש אשדוד", לדבריה.

במכתב גלבר טוענת :"מזה זמן אני חוזרת ומתריעה, בפני כל הגורמים, שוב שוב כמעט בכל שנה בתקופות אלו בנוגע לזיהומים בנחל לכיש אשר מזדהם ופוגע קשות בדגה ובבעלי החיים בנחל,כל הבטחותיו של ראש העיר, במועצה, שיקפידו שהזיהומים לא יחזרו על עצמם, שיוחלפו צינורות הביוב ועוד הצהרות שלא מתקיימות. לצערי המקרים חוזרים על עצמם בתקופות זהות והעירייה ברשות דר' לסרי לא טרחה לבצע פעולות על מנת למנוע זיהומים אלו על אף התדירות שהיוותה כתובת על הקיר שעל פיה היה על העירייה לצפות לזה".

גלבר. צילום: פבל

לחברת המועצה טענות קשות כלפי ההתנהלות וטיפול הליקויים החוזרים ונשנים (לכאורה) בנחל לכיש, אך הפעם היא מבקשת נקיטת צעדים משפטיים בנושא, וכך היא חותמת את מכתבה ליועץ המשפטי " אני קוראת לכם לפתוח בחקירה להעמיד את האחראים לדין. מצרפת לכם התכתבויות שונות בהם התרעתי על זיהומים בנחל לכיש – זיהום בשנת 2009, זיהום בשנת 2011, זיהום בשנת 2013, זיהום בשנת 2015 והיום.. חוזרת ומדגישה כי מזה שלושה שבועות התבקשה העירייה לטפל ולנקות את הנקזים לפני בו הגשם הראשון וככל הנראה דבר לא נעשה. יש לבצע חקירה מעמיקה ויסודית ולעמיד את האחראיים למחדל החמור לדין למען יראו וייראו. לטיפולכם והתייחסותכם הדחופה אודה".

לקריאה נוספת על זיהומי נחל לכיש

 

מעיריית אשדוד טרם התקבלה תגובה ואנו נפרסמה לכשתגיע.

הבוקר פרסמה העירייה באמצעות הדובר את ההודעה הבאה: "בעיריית אשדוד , ממשיכים לחקור את האירוע ומציינים שמשאית אחת למרות גודלה גורמת נזק לנחל באופן ישיר לאחר שמוזרם אליה ביוב ,אך עם זאת הכמות הינה צריכה להיות גדולה יותר ממשאית אחת בכדי לגרום לנזק כפי שנגרם. כעת בעיריית אשדוד בודקים, האם מדובר בתופעה חד פעמית או בפעילות שנמשכה בחסות הגשם הראשון במטרה לנסות ולהסוות את הזרמת השפכים . בכל מקרה בעיריית אשדוד נוקטים ביד קשה כנגד אותם גורמים המזהמים ופוגעים בנחל גם במקרה הנ״ל פועלת העירייה באופן המחמיר ביותר על פי החוק. כאן המקום לציין, עיריית אשדוד ממתינה לתוצאות בדיקה נוספות במטרה לראות את החומרים במידה וישנם בדיגום של מי הנחל אשר הביאו לתוצאה של תמותת הדגים. נקודת אור חיובית, רבים שמחו לראות את הוידיאו של הדגים השוחים בים לאחר ששוחררו במבצע הצלה ייחודי על ידי עיריית אשדוד ביום האירוע .התרגשנו מאוד נוכח הצילומים המרהיבים וההבנה שהענקנו חיים למאות אלפי דגים ונמשיך לעשות זאת גם בנחל כפי שעשינו בשנים האחרונות והבאנו לפריחתו של הנחל וסביבתו לאחר שנזנח במשך שנים רבות".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר