אתר הבניה של הקאנטרי. צילום: פבל

בגלל השבת? משרד הפנים התעכב וההסכם לבניית הקאנטרי בי"ג בוטל

כאילו לא עברו 20 שנה ולא נשפכו כבר 30 מיליון ש"ח, וכעת סאגת בניית הקאנטרי ברובע י"ג חוזרת לנקודת ההתחלה, וזאת לאחר שמשרד הפנים עיכב את אישרו ההסכם עם הולמס פלייס. לאורך הדרך עלו טענות כי הפעלתו של המתחם שבעה ימים בשבוע הם הגורם המעכב

פורסם בתאריך: 16.2.21 16:41

     

יו"ר חפ"א, חבר המועצה, חנוך דרך ארליך הודיע היום כי בוטל ההסכם עם חברת "הולמס פלייס" לבניית הקאנטרי ברובע י"ג, זאת לאחר כ-14 חודשים מאז אושר ההסכם.

מאחר ומדובר בהסכם מורכב הדורש את אישור משרד הפנים, טוען דרך ארליך כי המשרד הפעיל בירוקרטיה ודחה אותם בלך ושוב, "14 חודשים שאנו מחכים לאישור המיוחל. הולכים חוזרים – חוזרים והולכים", הוא כתב בדף הפייסבוק שלו, "בהעדר אישור משרד הפנים בוטל מכרז הזכייה של הולמס פלייס לבניית והפעלת הקאנטרי. במקום להמתין ללא ידוע ולהיות תלויים בצד שלישי – החליטה, ממש כעת, מועצת המנהלים של חפ"א, בגיבוי של ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי וסגן ראש העיר שמעון כצנלסון, שחפ"א תבנה בעצמה את הקאנטרי".

עו"ד חנוך דרך ארליך. צילום: פבל

עו"ד חנוך דרך ארליך. צילום: פבל

לא פעם נטען כי הפעלת המתחם בשבתות והתנגדות הגורמים החרדים בעיר לכך, היא הסיבה לעיכוב. פעיל הציבור רוני סאיג כתב היום כי "תושבי אשדוד ללא צל צילו של ספק שוב הפסידו, בעוד לכאורה סגן ראש העיר אבי אמסלם אשר הוביל באחרונה את ההתנגדות לפתיחה ניצח בקרב".

תזכורת: עיריית אשדוד השקיעה בהקמת הקאנטרי, שנמשכת כבר כ-20 שנים, יותר מ-30 מיליון שקל. באפריל 2015 הודיע ראש העירייה ד”ר יחיאל לסרי שהקאנטרי ייפתח במחצית הראשונה של 2016. ב-27.10.16 פרסמה העירייה מכרז לקבלת הצעות להשלמת הקמת הקאנטרי והפעלתו, ואיש לא ניגש אליו. בנובמבר 2016 הודה לסרי בישיבת מועצה כי העירייה נכשלה עם הקאנטרי.

גם לשני מכרזים נוספים שפורסמו ב-18.5.17 וב-20.7.17 לא ניגשו מועמדים, אף שהעירייה הקלה בתנאי המכרז. בעקבות כך אישרה מועצת העיר בנובמבר אותה שנה לנהל משא ומתן עם מציעים פוטנציאליים לצורך התקשרות בחוזה למתן השירות להפעלת הקאנטרי ללא מכרז. כמו כן היא החליטה שתוצאות המשא ומתן והחוזה יובאו לאישור נוסף של מועצת העירייה ורק לאחר כשנתיים, באוקטובר 19 אושר פרסום המכרז. ולאחר סאגה שנמשכה עוד כמה חודשים, בחודש יוני בשנה שעברה, אושר ההסכם בין חפ"א לבין הולמס פלייס, הסכם שכאמור בוטל כעת.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר