הקוקאין שנתפס. צילום: דוברות המשטרה
חלק מהקוקאין שנתפס. צילום: דוברות המשטרה

"המשטרה נבוכה מול התיק הזה": מבוי סתום בפרשת יבוא טון קוקאין?

משטרת ישראל הציגה בגאווה תפיסת ענק של ייבוא טון ורבע קוקאין מדרום אמריקה בשתי מכולות דרך נמל אשדוד. אלא שנדמה כי בזה מסתיימת ההצלחה של המשטרה, שני החשודים העיקריים שומרים בינתיים על זכות השתיקה והחשד נגדם לא מתחזק. במשטרה מגיבים כי מדובר בחקירה שתארך זמן רב וכבר יש בה התקדמות

פורסם בתאריך: 14.1.21 19:23

     

הפרשה הגדולה במסגרתה אותרו שתי מכולות ובהן למעלה מטון של קוקאין, מתנהלת לאיטה, ובמשטרה לא ממש מצליחים להגיע למי שמימנו והובילו את המבצע הענקי הזה. כזכור, מכולה ראשונה נתפסה בחודש נובמבר ובה 750 ק"ג קוקאין ובשבוע שעבר נתפסה מכולה נוספת ובה עוד חצי טון קוקאין. אין ספק שתפיסת המכולות עצמן הן הצלחה גדולה של המשטרה ובעיקר של ימ"ר לכיש, אך המטרה היא גם להגיע למי שהובילו את המבצע חובק העולם.

מפקד ימ"ר לכיש, סנ"צ ג'אר דוידוב אמר כי המשטרה ראתה במהלך החקירה קשר ישיר לארגוני פשיעה ברחבי הארץ שהיו אחראים על הליך ההובלה של הסם, מדרום אמריקה, דרך אירופה ועד לנמל אשדוד.

ג'אר דוידוב, מפקד ימ"ר לכיש

סנ"צ ג'אר דוידוב, מפקד ימ"ר לכיש

אך בינתיים, שני העצורים הראשונים, תושב אשדוד ותושב רהט, לא משתפים פעולה עם המשטרה ושומרים על זכות השתיקה. עצור שלישי שהובא היום לבית המשפט, הוא בעל עסק לייבוא מכוניות מאשדוד שמכיר את שני החשודים אך טוען לקשר עסקי איתם.

היום התקיים הדיון של השניים שעצורים כבר מספר ימים והמשטרה הודתה כי לא הצליחה להשיג ראיות חדשות או לחזק את החשד כלפיהם. נעשה אפילו ניסיון לעמת בין השניים אך שניהם שתקו לאורך העימות.

נציג המשטרה בדיון, רס"ב ז'ק אייל, הודה כי שני החשודים מכשילים את קידום החקירה בזה שבחרו לשתוק בחקירה ובעימות. אך למרות שלא הושגה כל התקדמות בחקירה הוא דרש להאריך את מעצר השניים.

השוטרים מעמיסים את הארגזים ובהם הקוקאין. צילום: דוברות המשטרה

השוטרים מעמיסים את הארגזים ובהם הקוקאין. צילום: דוברות המשטרה

הסנגורים של השניים דרשו בתוקף לשחרר אותם למעצר בית וטענו כי אם אין כל חשד או בדל ראיה, אז אין סיבה להחזיק את החשודים במעצר.

השופט עידו כפכפי הסכים עם הסנגורים כי למשטרה אין ראיות חדשות שמחזקות את החשד, אך ציין כי "כאשר חשוד לא משתף פעולה בחקירתו, ולמרות שאין לו חובה ואף יש לו זכות לא לשתף פעולה, הדבר יכול להוביל להארכת מעצרו והתמשכות פעולות החקירה". ולכן האריך את מעצר השניים בחמישה ימים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




בעל עסק לרכבי יוקרה מאשדוד נעצר אף הוא אתמול והיום הובא להארכת מעצר. במשטרה טוענים כי הוא קשור לייבוא הסמים ואף נשאל בחקירתו שאלות על ענייני ייבוא. אלא שלטענת סנגורו, האיש לא מייבא רכבים במכולות כמו הסמים שהובאו, אלא מייבא אותם במשטחים פתוחים. הוא גם טען כי הקשר של מרשו לשני החשודים האחרים זה מפני שמכר להם רכבים.

"לא נראה ששום דבר בחקירתו או בחקירותיהם של האחרים סיבך אותו", טען סנגורו בדיון בבית המשפט, "לכן ההחלטה לבקש להורות על המשך מעצרו נראית שרירותית. אולי מהטעם שהמשטרה נבוכה מול התיק הזה שהוא מטופל תקשורתית ולא יכולים לשים את האצבע על חשוד".

השוטרים בודקים את הארגזים. צילום: דוברות המשטרה

השוטרים בודקים את הארגזים. צילום: דוברות המשטרה

השופט עידו כפכפי עיין בחומר המשטרה העבירה אליו ונראה שאף הוא לא התרשם כי מדובר בחשד מבוסס מאוד וכתב בהחלטתו שלמרות "שקיימת אפשרות לאחר מעשה כי יתברר כי המשיב לא קשור לפרשה", השיקול של צרכי החקירה גובר ולכן הוא החליט להאריך את מעצרו של החשוד בחמישה ימים.

סנגורו של החשוד טען כי מרשו מפסיד כסף רב בזמן שהוא במעצר, והגיש ערעור לבית המשפט המחוזי בבאר שבע. עדיין לא נקבע דיון.

במשטרה דוחים את הטענות למבוי סתום וטוענים כי מדובר חקירה לא פשוטה וסבוכה, ויש התקדמויות שונות הנוגעות גם לחשודים אחרים בארץ ובחו"ל וכי מדובר בחקירה שתארך עוד זמן רב. כמו כן, אומרים במשטרה כי הדבר הכי חשוב במקרה הזה הוא שנתפס מעל טון קוקאין שלא עשה את דרכו לשוק הסמים בישראל.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר