מנופי הגשר מהגדולים בעולם הגיעו לנמל הדרום החדש באשדוד. צילום: רענן כהן

צפו: מנופי הגשר מהגדולים בעולם הגיעו לנמל הדרום החדש באשדוד

השבוע הגיעו לנמל הדרום מנופי הגשר מהגדולים בעולם, לקראת הפעלתו של הנמל בשנה הקרובה. מדובר בארבעה מנופי גשר של קבוצת TIL, שתפעיל את נמל הדרום באשדוד, ובחודשים הקרובים צפויים להגיע לנמל הדרום ארבעה מנופי ענק נוספים

פורסם בתאריך: 8.12.20 19:05

     

כל אחד מהמנופים החדשים מסוגל להרים בכל הנפה שתי מכולות בגודל של 20 רגל, ובמשקל כולל של 66 טון, לגובה של עד 50 מטר מעל הקרקע. גובהו של כל מנוף הוא כ-140 מטר. אורך זרוע הגשר במנוף מגיע למרחק של עד 70 מטר, השווה לשטח של כ-25 מכולות, הנמצאות על ספינה אחת.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




נמל הדרום הוא אחד ממיזמי התשתית הגדולים בישראל, שמוביל משרד התחבורה באמצעות חברת נמלי ישראל. שטח נמל הדרום באשדוד מתפרס על 640 דונם והוא יאפשר את עגינתן של אניות הענק החדישות, שכיום אינן יכולות לפקוד את נמלי ישראל בשל גודלן. עם הפעלתו של הנמל החדש, תחל תחרות בענף הנמלים לטובת שיפור וייעול השירות ליצואנים, יבואנים, תעשיינים ולציבור הרחב. הנמל החדש יאפשר להוזיל את עלויות שינוע הסחורות ויבטיח את המשך פיתוח וחיזוק הסחר הימי של ישראל.

מנכ"ל חברת נמלי ישראל, שלמה ברימן: "המנופים שהגיעו הבוקר הם מהשורה הטכנולוגית והתפעולית הראשונה בעולם ומסוגלים לשרת את האניות הגדולות ביותר. מדובר בצעד נוסף וחשוב במסגרת הקמת הנמל החדש ופתיחתו הצפויה לפעילות בשנה הבאה. זהו חלק משמעותי במסגרת הרפורמה בנמלים, לקראת הגברת התחרות וייעול השירותים בתחום".

מנופי הגשר מהגדולים בעולם הגיעו לנמל הדרום החדש באשדוד. צילום: רענן כהן

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר