הדמייה: רובע (קריית) פארק לכיש אשדוד - ארי כהן אדריכלים, רשות מקרקעי ישראל
הדמיה: רובע (קריית) פארק לכיש אשדוד (שכונת "נוף למנוף") - ארי כהן אדריכלים, רשות מקרקעי ישראל

העליון אישר את בניית שכונת פארק לכיש במתכונת מצומצמת

לאחר שתי פסיקות במחוזי שביטלו את אישורה של תכנית הדגל - העליון נתן תוקף להסכם הפשרה בין עיריית אשדוד להתאחדות התעשיינים. במגרשים הקרובים ביותר לנמל לא יוקמו בנייני מגורים

פורסם בתאריך: 30.11.20 09:31

עדכון אחרון: 30.11.20 18:31

     

בית המשפט העליון אישר את תוכנית פרויקט הדיור לצעירים ואת קרית הספורט ברובע פארק לכיש. זאת, במסגרת הסכם פשרה שקיבל תוקף של פסק דין.

לפי הסיכום בין עיריית אשדוד להתאחדות התעשיינים שביקשה לבטל את הפרויקט, במקום 3,000 יחידות דיור כמתוכנן – יוקמו 2,700. בשטח שקרוב לנמל אשדוד ולתעשיות לא ישווקו מגרשים לבניית מגורים.

בכך הפך העליון על פיו את פסק הדין של בית המשפט המחוזי בבאר שבע שביטל, פעמיים, את אישור התכנית במוסדות התכנון.

מבקרי הפרויקט הדביקו לשכונה החדשה המתוכננת את הכינוי "שכונת נוף למנוף" על שום הקרבה הרבה שלה לנמל ולתעשיות, שחלקן מזהמות ומטפלות בחומרים מסוכנים.

״פרויקט הדגל של הסכם הגג בפארק לכיש, עליו חלמנו יחד עם צעירי העיר, יוצא לדרך אחרי פעילות אינטנסיבית ומאבק עיקש שהובלתי בשנים האחרונות״, אמר ראש העירייה ד"ר יחיאל לסרי אשדוד, והוסיף: ״התבשרנו כי בית המשפט העליון קיבל את הצעת הסכם הפשרה בין עיריית אשדוד והתאחדות התעשיינים, בתמיכת רמ״י ומשרד הבינוי והשיכון, שנועד להבטיח את הקמתו של רובע פארק לכיש – ולמעשה הוסרו החסמים לבניית 2,700 יחידות דיור לצעירים וקריית הספורט עם אצטדיון כדורגל בן 20,000 מושבים, היכל כדורסל עם 5,000 מושבים ובריכה אולימפית״.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




"זוהי בשורה משמחת לכל תושבי העיר ובמיוחד עבור צעירי אשדוד, בשורה שתשפיע מהותית על עתידה של העיר. נעשה ונצליח בע"ה״, סיכם לסרי.

מאז החתימה על הסכם הגג באשדוד בקיץ 2017 עדיין לא שווקה אפילו דירה אחת.

עו"ד אלי וילצ'יק שייצג את עיריית אשדוד. התמונה באדיבות המצולם

עו"ד אלי וילצ'יק שייצג את עיריית אשדוד. התמונה באדיבות המצולם

את העירייה ייצגו עורכי הדין אלי וילצ'יק ומירב ברנע ממשרד כהן, וילצ'יק ושות'.

מהתאחדות התעשיינים נמסר בתגובה: "התאחדות התעשיינים מברכת את עיריית אשדוד על אימוץ הצעת ההתאחדות, לפיה התוכנית להקמת שכונת מגורים בקרבת הנמל לא תכלול שיווק של בנייני מגורים אשר נמצאים בסמיכות לשטח הנמל. הסכמות אלו, שקיבלו תוקף של החלטת בית משפט, מנעו המשך התדיינויות משפטיות ועיכובים מיותרים בפיתוח התוכנית, וגם יביאו להקטנת החיכוך העתידי בין הנמל לבין השכונה שתוקם – הישג ראוי הן לטובת התושבים והן לטובת המשתמשים בנמל. לדברי ד"ר אלי אברמוב, יו"ר איגוד הכימיה בהתאחדות התעשיינים, הסכמה זו מהווה הוכחה לכך שקיימת חשיבות לקיום הליכי הידברות, למניעת מחלוקות מסוג זה בעתיד".

מהפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד, שגם הוא עתר נגד התכנית, נמסר בתגובה: "הפורום תומך בפשרה שהושגה. הפשרה מאפשרת להבטיח את ההגנה במגרשים הפגיעים ביותר לאזורי הסיכון, הקרובים יותר לנמל אשדוד. בנוסף, העובדה שעל פי הפשרה יימנע מנהל מקרקעי ישראל משיווק ארבעה מגרשים באזור הפרויקט, תקטין את הצפיפות ברובע המתוכנן. הפשרה תמנע גם את התארכותם של דיונים במהלך שנים ועל ידי כך ניתן יהיה לפתח את השטח לטובת עתידה של אשדוד. מסיבות אלו תומך הפורום בהצעת הפשרה".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר