חורף בכבישי אשדוד

חורף מסוכן: בכל שנה נהרגים 23 בני אדם בממוצע בתאונות דרכים בכבישים שהיו רטובים או בוציים

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים קיצצו השנה בכסף שמופנה לאחזקת הכבישים ולטיפול בקטעי הכבישים האדומים והמסוכנים. הם חייבים לזכור שהם גם אחראים על הבטיחות בדרכים ולהחזיר את הכסף לטובת שיפור התשתית בכבישים והצלת חיי אדם"

פורסם בתאריך: 22.11.20 13:57

סוף השבוע האחרון היה גשום במיוחד וגם במהלך הימים הקרובים צפויות מערכות גשם נוספות אשר יגרמו לכבישים להיות רטובים ובוציים. מצב זה בו הכבישים חלקים לאחר הגשמים, מגביר באופן משמעותי את הסיכון לתאונות דרכים בעקבות איבוד שליטה על כלי הרכב והחלקה.

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס, בעשור האחרון (2010-2019) נפגעו מעל 13,700 בני אדם בתאונות דרכים בכבישים רטובים או בוציים, מתוכם 236 בני אדם נהרגו 23 בני אדם מדי שנה בממוצע. 975 בני אדם נפצעו באורח קשה בכבישים החלקים והבוציים בעשור האחרון.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות באשדוד? 

הורידו את אפליקציית "כאן דרום אשדוד" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כאן דרום אשדוד" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כאן דרום -אשדוד" 


על פי הנתונים, מעל מחצית מהנפגעים בתאונות דרכים בכבישים רטובים ובוציים נפגעים דווקא בתוך תחומי הערים והישובים. בירושלים נפגעו בעשור האחרון (2010-2019), 729 בני אדם בתאונות דרכים בכבישים בוציים או רטובים, בתל אביב-יפו נפגעו 574 בני אדם. בכל התחום העירוני נפגעו 7,084 בני אדם בכבישים רטובים 81 בני אדם נהרגו ו492 נפצעו באורח קשה.

בירושלים נפגעו בעשור האחרון (2010-2019)בתאונות דרכים בכבישים בוציים או רטובים 729 בני אדם, ארבעה נהרגו ו64 נפצעו באורחקשה. בשנת 2019 נפגעו בעיר 76 בני אדם בתאונות בכבישים רטובים/בוציים מספר הנפגעים הגבוה מזה שש שנים.
בתל אביב-יפו נפגעו בעשור האחרון (2010-2019) בתאונות דרכים בכבישים בוציים אורטובים 574 בני אדם, תשעה נהרגו ו66 נפצעובאורח קשה. בשנת 2019 נפגעו בעיר 70 בני אדם בתאונות בכבישים רטובים/בוציים.
בחיפה נפגעו בעשור האחרון (2010-2019)בתאונות דרכים בכבישים בוציים או רטובים 522 בני אדם, שבעה נהרגו ו35 נפצעו באורח קשה. בשנת 2019 נפגעו בעיר 72 בני אדם בתאונות בכבישים רטובים/בוציים מספר הנפגעים הגבוה מזה שבע שנים.
בפתח תקווה נפגעו בעשור האחרון (2010-2019), בתאונות דרכים בכבישים בוציים או רטובים 222 בני אדם, חמישה נהרגו ו-12 נפצעו באורח קשה. בשנת 2019 נפגעו בעיר 18 בני אדם בתאונות בכבישים רטובים/בוציים.
באשדוד נפגעו בעשור האחרון (2010-2019)בתאונות דרכים בכבישים בוציים או רטובים 219 בני אדם, שני בני אדם נהרגו ועשרה נפצעו באורח קשה. בשנת 2019 נפגעו בעיר 16 בני אדם בתאונות בכבישים רטובים/בוציים.
בבאר שבע נפגעו בעשור האחרון (2010-2019), בתאונות דרכים בכבישים בוציים או רטובים 202 בני אדם, שניים נהרגו ו14 נפצעו באורח קשה. בשנת 2019 נפגעו בעיר 19 בני אדם בתאונות בכבישים רטובים/בוציים.
בנתניה נפגעו בעשור האחרון (2010-2019), בתאונות דרכים בכבישים בוציים או רטובים 202 בני אדם, שניים נהרגו ו-11 נפצעו באורח קשה. בשנת 2019 נפגעו בעיר 19 בני אדם בתאונות בכבישים רטובים/בוציים.
בחדרה נפגעו בעשור האחרון (2010-2019),בתאונות דרכים בכבישים בוציים או רטובים 194 בני אדם, שניים נהרגו ו16 נפצעו באורח קשה. בשנת 2019 נפגעו בעיר 12 בני אדם בתאונות בכבישים רטובים/בוציים.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "בשיפור התשתית בכבישים ניתן לצמצם באופן משמעותי את סכנת ההחלקה בכביש רטוב או בוצי. כאשר התשתית רעועה, נוצרות שלוליות ענק בכבישים שגורמות לאיבוד שליטה והחלקה, כך גם כאשר לא מנקים את הכבישים משאריות בוץ. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים קיצצו השנה בכסף שמופנה לאחזקת הכבישים ולטיפול בקטעי הכבישים האדומים והמסוכנים וזאת למרות שלא נרשמה ירידה משמעותית בהרוגים בתקופת הקורונה. הקיצוץ בכסף שמופנה להצלת חיי אדם עלול לעלות בחיי אדם. במשרד התחבורה צריכים לזכור שהם גם אחראים על הבטיחות בדרכים ולהחזיר את הכסף לטובת שיפור התשתית בכבישים והצלת חיי אדם".

אחת הבעיות של החורף הישראלי, היא המרווחים הגדולים שבין הגשמים, הגורמים לכך שכל גשם שיורד משפיע על הדרכים כמו "הגשם הראשון" המאופיין בסכנת החלקה רבה יותר. טיפות של שמן ואבק יחד עם טיפות הגשם, יוצרים שכבה דקה של נוזל צמיגי על פני הכביש. שיפור התשתיתניקוי הכבישים, פתיחת בורות ניקוז אשר ימנעו שלוליות בכבישים היא קריטית וחשובה ביכולת של כלי הרכב לאחוז בכביש בצורה טובה אשר תמנע ממנו להחליק. תשתית טובה ותקינה יכולה לפצות על טעויות הנהג אם זה נוסע במהירות שלא תואמת את תנאי הדרך ומאפשרת לו, גם במקרה של טעותלהינצל מתאונה קשה או קטלנית.

אחת הדרכים להקטין את הסיכון להחלקה היא באמצעות שימוש באספלט מחורץ, שהפך כבר לסטנדרט בהולנד למשל. סוג אספלט זה מאפשר למי הגשמים להתנקז מהר יותר מאשר בכביש רגיל ועל ידי כך מקטין את סכנת ההחלקה ואף גורם לסימונים בכביש להיראות ברורים יותר גם כשגשום.

בכדי להקטין את הסיכוי לתאונה בכבישים רטובים, על הנהג להוריד את מהירות הנסיעה ולהתאימה לתנאי הדרך. כאשר הכביש רטוב או בוצי יש לשמור על מרחק גדול יותר מהרכב שמלפנים כיוון שבלימה פתאומית וגסה עלולה לגרום לנעילת הגלגלים ולהחלקה מסוכנת. בנוסף יש להקפיד לנסוע לאט יותר ובהילוך נמוך לפני כניסה לשלוליות כיוון שמתחת לשלולית עשויים להיות בורות בלתי צפויים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר