מתוך ההפגנה באשקלון. צילום: ריטה לוקין

מות הכלב בוס באשדוד: עשרות הפגינו מול ביהמ"ש בדרישה להחמיר עם הנאשם. צפו

בית משפט השלום באשקלון החליט שאדגו, הנאשם בהתעללות שהובילה למותו של כלבו, יוכל לצאת מביתו לפרקי זמן מוגבלים לצורך מציאת עבודה. הדיון הבא במשפט יתקיים בשבוע הבא

פורסם בתאריך: 1.11.20 16:24

     

עשרות פעילי זכויות בעלי חיים התאספו היום (ראשון) מחוץ לבית המשפט השלום באשקלון, בו התקיים דיון בדבר הארכת מעצרו אנדועלם אדגו בן ה-30 מאשדוד – בעליו של כלב הפיטבול בוס, שמת בספטמבר האחרון לאחר שהיה קשור במשך שעות ברצועה קצרה מחוץ לביתו ללא אוכל ושתיה.

על פי כתב האישום, אדגו התעלל ועינה את כלבו ובכעסו על כך שהכלב עשה את צרכיו בבית, קשר אותו בחוץ ללא יכולת לזוז, עד שמת ונלקח על ידי נציגי העירייה הווטרינר העירוני. הפעילים מחאו וזעקו על מה שלדעתם נראה כהקלה וקלות דעת שלל מערכת החוק והמשפט בנוגע לפגיעות בבעלי חיים.

על פי סנגורו של הנאשם, עו"ד אוהד בן יהודה, הדיון עסק בבקשת עורכי הדין לאפשר לאדגו לחפש עבודה במסגרת מעצר הבית בו הוא נמצא. "השופט אפשר לו יציאה מהבית למשך שלוש שעות שלוש פעמים בשבוע לצורך מציאת עבודה. השופט אמר שבמידה והוא אכן ימצא עבודה הוא יאפשר לו ללכת אליה". הוסיף הסנגור. המשפט שהיה מתוכנן להתקיים היום בשעה 13:00 בצהריים, הוקדם לשעות הבוקר על פי בקשת עורכי דינו של הנאשם, אשר טוענים כי ביקשו להקדים את המשפט מחשש שהמפגינים שיגיעו יטרידו את אדגו וכי המצב המתוח עלול להיפתח לעימות מסוכן.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




"השחרור של אנדועלם אדגו למעצר בית מסריח מאד, מתייחס בביטול גמור לסעיפי האישום של כתב האישום נגדו ומשקף את הזלזול בחוק צער בעלי החיים ואת המתירנות שמערכת המשפטית מייצרת עבור מתעללים בבעלי החיים". אמרה בזעם היום ריטה לוקין מהמפגינים שהגיעו היום לבית המשפט באשקלון. "המחאה נעשית קודם כל כי נמאס מהיחס של הרשויות כולן להתעללות בבעלי החיים או לחילופן ביטול זכויות בעלי חיים בשעה שהחוק קיים".

הפעילה ריטה קולין. "נמאס מהיחס של הרשויות". צילום: סלפי

מתוך ההפגנה. צילום: ריטה קולין

"השופט אבישי כהן ששפט את אנדועלם במשפט מעצרים והחליט שלא רואה שום התעללות, אלא מקרה מצער ודאגה ואהבה לכלב, ולכן שיחרר אותו למעצר בית, כל זאת על אף שהיו עדויות מוסרטות ותמונות של המתרחש במשך שעות לפני מותו של הכלב וכתב אישום חמור של המשטרה, בו הואשם בהריגה תוך כדי התעללות. העונש שאנחנו מצפות שינתן הוא מאסר על הריגה תוך כדי התעללות. היום היינו רק כמו עשרות בהתארגנות ספונטנית ונגיע עוד יותר פעילים למשפטו העיקרי ב-10.11". הוסיפה בהבטחה.

בדיון ראשון שהתקיים בחודש שעבר דרשה המשטרה לעצור את הנאשם עד סיום התהליכים המשפטים בטענה גם שיש מסוכנות מצדו של הנאשם לאור עברות המיוחסות לו מבעבר. לעומתם, טענה ההגנה כי המקרה הוא תאונה מצטערת שפגעה גם באדגו עצמו. השופט אבישי כהן שדן באישום קיבל זמנית את קו ההגנה ואמר כי "אין מדובר בנקיטת פעולה יזומה שיש בה כדי לגרום למותו של הכלב. לטעמי קשה לקבוע שמדובר בהתעללות מכוונת. לא התרשמתי שכוונתו היתה לגרום לקיפוח חייו של הכלב". אדגו שוחרר למעצר בית עד לדיון שהתקיים היום בו ידונו בדבר הערכת מעצרו. דיון סופי בדבר הכרעת הדין צפוי להתקיים ב-10 לנובמבר.

צדק לכלב בוס. צילום: ריטה קולין

המקרה המזעזע של הכלב בשעת לילה לפני כחודש וחצי עורר מדינה שלמה. ביום שישי, 11 לספטמבר, התקבלו במוקד העירוני דיווח על כלב קשור ומיילל מחוץ לדירה ברחוב סיני. הפיקוח העירוני ועובדת של השירות הוטרינרי הגיעו רק באזור השעה 9:00 בבוקר יום למחרת, אך הכלב המסכן כבר היה מת בשלב זה. מותו נקבע ממכת חום, ונמצא שלפני שגם סבל מדימום קשה ביותר בבטן בעקבות קרע של כלי דם לפני שנפח את נשמתו. תמונות וסרטונים של הכלב ברגעיו האחרונים הופצו ברשת, מה שהוליד תגובה חריפה מצד פעילים מכל הארץ הקוראים למצות את הדין עם הנאשם.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר