דניאל (דנדי) בן שור/ צילום צילום ג'ני פרפרמן

חלית? נפצעת? קח תכשיט

לאחר שחלתה בפיברומיאלגיה גילתה דנדי בן שוע מאשדוד שתכשיטים עשויים לטענתה לסייע לריפוי באמצעות עבודה על התת מודע והפכה את זה למקצוע

פורסם בתאריך: 12.12.19 16:01

     

דניאל בן שוע, המוכרת בשם החיבה שלה דנדי, היא תושבת אשדוד שגדלה בקריית גת והיא בעלת העסק “פוזיטיב דנדי, תכשיטים וחשיבה חיובית”. היא בת 35, נשואה ואם לשתיים, והיא ניהלה עד אחרי הצבא חיים רגילים. “הייתי פעילה חברתית, עבדתי עם בני נוער למנהיגות ונסעתי במשלחות לחו”ל”, היא מספרת.

אך בזמן מלחמת לבנון השנייה, עקב הלחץ על שבן זוגה היה שותף ללחימה יחד עם שילוב של מחלת הנשיקה פרצה אצלה מחלת הפיברומיאלגיה, שהיא מחלת כאב כרונית, ומצבה התדרדר. היא איבדה את עבודתה, את חבריה ואת עצמאותה.

“הייתי מגיעה למיון שלוש פעמים בשבוע בכאב ולא היה מענה, וכל הסטיגמות דבקו בי. אמרו עליי שאני מפונקת, שאני בדיכאון ומשוגעת. ניסו לשכנע אותי שהכאב לא אמיתי”, מספרת דנדי.

“לאחר כשנתיים הגעתי לפרופסור בכיר שקבע כי יש לי פיברומיאלגיה. הקביעה הזו לא עזרה, מאחר ואין טיפול למחלה. הרופא הצהיר שאני את החיים שלי כמו שהכרתי כבר לא אחיה יותר, ושקעתי בדיכאון עמוק יותר. הבנתי שככה אי אפשר להמשיך והתחלתי לחפש פתרון”.

התכשיטים של דנדי. צילום נתי גולן

דנדי מספרת כי הנס הראשון אירע כאשר נתקלה בתכשיט שאמר לקבל את עצמך בשלמות. זה גרם לה להפסיק להילחם בגוף שלה ולקבל פרופורציה אחרת לחיים. “כשענדתי את הצמיד, לא חשבתי שהחיים שלי יכולים להשתנות”, היא מספרת, “כי הכאב היה ברמה גבוהה, ובקושי הייתי יכולה לתפקד. אבל אלו היו מילים יפות שרציתי להרגיש אותן, ומה שקרה זה שבעצם לאחר כשנה עוצמת הכאבים התחילה לרדת. התכשיט תרם להרפיית הגוף שלי, שגרם פחות לסטרס כשהתחילו כאבים. זה אפשר לי לשתף פעולה עם הגוף שלי. כשכואב לנו אנחנו מתכווצים, ואז ככה הכאב הופך גדול יותר. הייתי מעבירה יד על הצמיד להפחית את הכאב, אך לקח לי עוד כמה שנים עם ניסיונות ותהיות, והבנתי שכדי לשנות את דפוסי החשיבה שלי שננעלו בעבר עליי לתרגל שוב ושוב חשיבות אחרות. זה התחיל מפתקים מעודדים, מצאתי עבודה בחנות לחומרי גלם לתכשיטים, אך הגוף כאב ושרף. יום אחד נכנסה לקוחה לחנות וביקשה תכשיט עם שמות ילדיה, שמחתי בשבילה שכל פעם שתסתכל בתכשיט יהיה לה טוב בלב והאנרגיה שלה תעלה, ורציתי גם. לאחר כשנה של ענידת התכשיט הכאב הפך לסביל והתחלתי לחיות. לאחר כארבע שנים ועם עוד שני תכשיטים הבנתי שהתכשיט אפשר לי לתרגל חשיבה חיובית.

דניאל (דנדי) בן שור. צילום צילום ג'ני פרפרמן

“מהבן אדם הדיכאוני והכואב שהייתי עברתי שינוי, התחתנתי ואפילו הבאתי שתי ילדות לעולם, דבר שלא העזתי לחשוב עליו. קרוב לשבע שנים עבדתי כשכירה בחנות התכשיטים עד שהבנתי שיש לי מתנה לתת לעולם והקמתי את העסק שלי מהבית, בו אני מוכרת את התכשיטים באתר שלי, ואני עוזרת לאחרים להשתפר וחושבת חיובי”.

התכשיטים של דנדי. צילום נתי גולן

את העסק שלה דנדי מכנה הנס השני שלה ומודה לארגון “עצמאית” שסייע וליווה אותה בקבלה ובחום בכל התהליך. ארגון הנטוורקינג “עצמאית”, שעד כה נקרא “קישורי אימהות”, עובר בימים אלו שינוי נרחב. כיום הארגון פונה ונותן מענה לכלל נשות העסקים בישראל, ועל כן שמו שונה ל“עצמאית”. בארגון יותר מ-500 חברות והוא מתפרס על פני 45 מעגלים עסקיים בכל רחבי הארץ, מנהריה ועד באר שבע. הארגון מקדם חדשנות, קהילה נשית עסקית, קהילה מקדמת מקצועית, המעניקה בסיס וקרקע טובים לצמיחה עבור בעלת העסק העצמאית ומעניק כלים וידע לקבלת החלטות לאורך כל תקופת העסק. 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר