הכנות לשבועות. הגבינות של משק נוי, מושב אביגדור. צילום: עינת נוי אלירז, אורית נוי, שרון נוי

חלב ודבש: חג שבועות תעשה לך

לקראת חג השבועות, הלא הוא חג הביכורים והקציר, שמגיע במוצאי שבת, הכנו לכם כתבה בניחוחות של חציר

פורסם בתאריך: 3.6.19 12:21

     

במוצאי שבת נחוג את חג שבועות ומה יותר מתאים מאשר להכיר את החקלאים והביכורים, את הסיורים במשקים, את המומחים לתוצרת חלב ואת המשוגעים על עוגות גבינה?

 

הרפת של איתי

מיקום: מושב ניר בנים

מנהל הרפת: איתי גיל

ברוכים הבאים לרפת של איתי

“אני דור שני לרפתנים. אבי הקים את הרפת בשנת 1955, ואני עובד ברפת מאז ומתמיד".

ספר קצת על הרפת.

לפני שנתיים בערך החלטנו לפתוח את המקום גם לקהל ולתיירים, ואני, רעייתי ושלושת הילדים מדריכים את המבקרים. אנחנו משווקים לטרה את כל החלב, כמעט שני מיליון ליטר בשנה, וזה עיקר עיסוקנו. הסיור הוא כמו ביקור במרכז מבקרים של מפעל גדול, ואנחנו מובילים אותם תחנה אחר תחנה עם הסבר מודרך למבוגרים והפעלות לילדים”.

בתאבון!

יש פעילות מיוחדת לשבועות?

"בטח גם בשבת וגם בראשון, סיור של כשעתיים לחוות את העבודה היום—יומית ברפת, האכלת העגלים הקטנים מבקבוקים, צופים בחליבה ובמתקני החלב הענקיים ומאכילים את הפרות היישר מהידיים, כל זאת לצד הסבר מרתק על ההיסטוריה המשפחתית עד לדור שלישי. במהלך הסיור נהנים מטעימות של מעדני חלב ושוקו. “

פעילות שבועות ברפת של איתי

הסיורים בהרשמה מראש בלבד: 050-5697361

 

משק שמואלי

מיקום: מושב באר טוביה

מנהלי המשק: יעל וניר שמואלי. ניר דור שלישי במושב.

ניר ויעלי שמואלי. צלם: איתן וכסמן

לניר יש סיפור מרתק על הדרך שלו להגשים את החלום. "אך מחמת מחלה שקיבלתי השתילו לי מוח עצם ולכך לא הייתי יכול להתעסק אם בעלי חיים אך לאחר זמן שנולדו לו הילדים אסף נעמה והילה החליט לחזור ולהגשים את חלומו שזה לבד שייך להגיע"

ניר נולד וגדל בבאר טוביה, ויעלי נולדה וגדלה במושב כפר ביל”ו. “שנינו גדלנו באותו בית מדרש חקלאי וציוני”, הם מספרים, “אנחנו נכדים למייסדי המושבים באר טוביה, כפר הס וכפר ביל”ו שהוקמו בין 1930 ל-1933, ואנחנו גאים מאוד להמשיך את דרך החיים החקלאית שהתוו עבורנו הסבים והסבתות שלנו."
ניר עשה חיל כאיש הייטק בחברת IBM, והחלום על עבודת האדמה נותר "על אש קטנה". היה נדמה לו שאהבת הילדות הישנה תישאר בגדר תחביב בלבד, אך בשנת 2009 עבר ניר השתלה של מוח עצם בעקבות מחלה, מה שגרם לו לעשות חישוב מחדש ולההחליט ללכת בעקבות הלב: הוא עזב את עבודתו, חזר למשק והחל ללמוד קורס גבינות בכפר סילבר.

“הבאנו אל המשק המשפחתי תיש ושתי עיזים”, הוא מספר, “ובין צלילי האזעקות וקולות הנפץ באותם ימים סוערים זכו מיד שתי העיזים לשמות 'עופרת' ו'יצוקה'”. במשך חמש שנים הם הכינו גבינות עיזים במטבח, בהתחלה רק לבני המשפחה ולחברים, אך כיוון שהתגובות שקיבלו היו כל כך חמות, הם בחרו להפוך את התחביב המהנה לעסק, כשניר נמצא כל כולו בדיר ובמחלבה, ויעלי מסייעת בזמנה הפנוי.“

ספרו קצת על המשק.

ניר: "באנו לתחום החקלאות מתוך אהבה גדולה לטבע ולבעלי חיים. זה בסיס תפישת העולם שלנו, ואנחנו מגדלים את העיזים בהקפדה על תנאי מחיה מיטביים, בדיר מרווח ונקי, בדאגה לבריאותן ובטיפול מסור. העיזים נהנות ממזון משובח ואיכותי ומהרבה ליטופים ותשומת לב. ההרבעות אצלנו במשק הן טבעיות, ולאחר ההמלטה אנחנו מקפידים להשאיר את הגדיים עם האימהות. חשוב לנו מאוד למנוע צער בעלי חיים. הכי מרגש אותנו לקבל את ההודעות, המסרונים והמיילים מהמבקרים לאחר הביקור כאן. המילים הטובות שאנשים כותבים לנו מחממות לנו את הלב תמיד. כמובן, כיף גדול גם לשמוע פידבק מאנשים שנתנו להם חלב עיזים כדי לרפא פצעים בפה, והם מתקשרים כדי להודות ולעדכן שזה עזר”.

משפחת שמואלי. צלם: איתן וכסמן

יש התעוררות לקראת שבועות?

"אכן כל שנה בשבועות יש התעוררות משמעותית יותר סביב הגבינות שלנו ומאוד אוהבים את המשק ההומני שלנו שהוא בעצם לא מכיל חומרים משמרים, כי הדברים שלנו בריאים ובכלל זה מושך אנשים להבין איך נעשית הגבינה שהם כל כך אוהבים לאכול בחג הזה".

איזה גבינה אתם ממליצים לטעום שבאים אליכם?

"יש לנו גבינה בשם "אנה" שהיא בעצם ראשי התיבות של שלושת ילדי לפי הסדר: אסף, נעמה הילה שהם הכי חשובים. ולכך גם יצא שהתחברנו אליה מאד ואנחנו מזמינם את הציור מכל האיזור להגיע לראות ולהתרשם".

הגבינות במשק שמואלי אינן מכילות חומרים משמרים על מנת לא לפגוע באיכות חלב העיזים והסגולות המיוחסות לו. במשק ניתן לערוך סיורים, לקנות גבינות היישר מן היצרן לצרכן ולחוות את התהליכים שנעשים בו.

לתיאום מחיר וביקורי קבוצות במהלך כל השבוע: 052-6659925

הפרמז'ן של משק שמואלי . צלם: איתן וכסמן

 

משק נוי

מיקום: מושב אביגדור ליד קרית מלאכי.

מנהלי המשק: שרון ונועם נוי.

משק נוי. הצילומים באדיבות המשפחה. עינת נוי אלירז. אורית נוי. שרון נוי

שרון: “הרפת הוקמה בשנת 1950 בידי סבי וסבתי זלמן ושושנה נוי ז”ל, ואבי אריק המשיך את המסורת, פיתח וטיפח את הרפת, וכיום אנו מייצרים כ-1.5 מיליון ליטרים של חלב איכותי בכל שנה. המחלבה פועלת בשיטות ייחודיות של חליבה ותזונה הומאניות ועצמאיות לפרות, וחשוב לנו להחזיק רפת טובה, בריאה ומוצלחת. לפני כ-15 שנה אני ובעלי נעם החלטנו לחזור למשק ולהמשיך את המסורת המשפחתית המדהימה, וכך אנחנו עובדים כל המשפחה יחד, כתף אל כתף, במשק שלנו. עם השנים לצד הרפת למדתי גבנות, וכך החלטנו להקים את מחלבת נויהל’ה. "

ספרו קצת על המשק:

"במחלבה אנחנו מייצרים גבינות מחלב בקר ומקפידים על שמירת המסורת של עבודת כפיים משפחתית. הגבינות שלנו עשויות מחלב בקר מלא ללא חומרים משמרים, כשכל גבינה מקבלת תשומת לב אישית, וכך אנחנו מצליחים לשמור על איכות גבוהה, טעמים וארומה ייחודיים, ויחד עם זאת נהנים ממסורת והיצירה הפרטית שלנו".

יש פעילות מיוחדת לקראת שבועות?

"האמת שכל שנה  יש לקוחות  שקונים כי אוהבים את זה  אך לפני שבועות  יש עוד דברים  להציע אם שלל חקלאים  שבאים ויציאו את מרקולתם שעשו במו ידיהם ובכלל השנה אנחנו עושים הפנינג  גדול במשק לקהל הרחב כשהכל במחירים נוחים ביום שישי הקרוב בתאריך 7.6.19".

בואו לבקר. יריד ביכורים במשק נוי

 

משק נוי. הצילומים באדיבות המשפחה. עינת נוי אלירז. אורית נוי. שרון נוי

 

OREN’S קפה-מסעדה-קייטרינג חלבי באשדוד

אורן סעדון, נשוי ואב לשלושה, השף והבעלים מאז 2009, חלק איתנו מתכון וכמה מילים נוספות לקראת חג השבועות

 

מעורר תאבון, oren's קייטרינג חלבי

אך הגעתה לתחום?

"גדלתי מגיל 13 בתחום המלצרות ועבודות מטבח, ובכלל כל התפקידים שיש באולמות ובמסעדות ותוך כדי צברתי ניסיון, ובאחד הימים בתור עובד במסעדת מפינס בעיר אשדוד לקחתי את האחריות על המסעדה ונהפכתי להיות המנהל שלה, ולאחר זמן גם רכשתי אותה. כיום כבר שבע שנים בבעלותי".

יש התעניינות גדולה יותר לקראת החג?

"אכן, יש הרבה טלפונים והזמנות לקינוחים שאנחנו בדרך כלל לא עושים, אך לקראת החג בגלל ההזמנות אנחנו נענים לכולם ועושים גם קינוחים מיוחדים בשבילם".

מה המנות המבוקשות כיום?

"פסטות, ספיישל שקשוקות, פריקסה למיניהם, לזניה וקישים".

חג שבועות עדיין נקרא חג החלב?

"אין ספק ששבועות זה לא חג שגרתי כי הרבה אנשים הולכים לכיוון של מוצרי חלב ורוצים לצאת קצת מכל הבשר שאוכלים כל חג, ולכן אנשים חוגגים את זה כך עדיין בשם חג החלב".

המטעמים החלביים של oren's

המטעמים החלביים של oren's

מה המתכון המומלץ לחג?

"מתכון לפסטה פטוצ'יני ארטישוק"

מצרכים:

חבילת פסטה פטוצ'יני

מעט עגבניות שרי צבעוניות

חופן זיתי קלמנטה

1 גמבה אדומה

1 פלפל חריף

חבילת קרם ארטישוק (לשימוש לפי הצורך, לא בכל החבילה)

מעט שום כתוש

1/2 כפית שמן זית

1/2 כפית ממרח פסטו

אופן ההכנה:

במים מורתחים עם מעט שמן ומלח זורקים פסטה פטוצ'יני. מבשלים בין 8 ל 10 דקות ומסננים את הפסטה.

במקביל במחבט או ווק מקפיצים עגבניות שרי צבעוניות, זיתי קלמטה, גמבה אדומה ומעט פלפל חריף ירוק עם קרם ארטישוק ומעט שום כתוש. מוסיפים ממרח פסטו איכותי עם שמן זית.

אחרי שעשינו את כל זה מוסיפים את הפסטה לכל הרכיבים וממשיכים בחימום במשך 4 דקות.

מוזגים לצלחת הגשה יפה עם מעט פטרוזיליה מלמעלה ויוצא פשוט טעים.

ניתן להזמין מגשי אירוח גם באתר: http://orens.co.il/

המטעמים החלביים של oren's

 

מביקאוף באהבה- מימי נידם

מימי נידם האשדודית שעשתה שמות בתוכנית הבישול ביקאוף ישראל והפכה מבוקשת ומוכרת בכל הארץ התגייסה למשימה ונדבה מתכון משלה לעוגת גבינה טעימה במיוחד.

מימי מנחת סדנאות לעוגיות מרוקאיות. "הסדנאות מועברות בסטודיו שלי באשדוד ולעיתים בבתי ספר לקונדטוריה ברחבי הארץ".

מימי ומטעמים במטבח ביתה.

עוגת גבינה בשכבות

עוגת גבינה שכבות של מימי נידם

מצרכים:

למתכון
3 ביצים
50 גרם סוכר
2 כפות קוקוס
2 כפות קמח
כפית סוכר ווניל
חצי כוס ריבת תפוחים
4 חלבונים
120 גרם סוכר
4 חלמונים
40 גרם קמח
320 גרם גבינת שמנת
כפית תמצית ווניל
כף גרדת לימון
גביע וחצי שמנת חמוצה
שתי כפות סוכר

אופן ההכנה:

להקציף 3 ביצים עם 50 גרם סוכר וכפית סוכר ווניל לקצפת תפוחה ובהירה, להוסיף 2 כפות קמח ושתי כפות קוקוס, לערבב ולשים בתבנית משומנת קלות, לאפות בחום של 150 מעלות כ 15 דקות. זה משתנה מתנור לתנור.
לשים בקערה את החלמונים גרדת הלימון הגבינה תמצית הווניל ו 40 גרם הקמח, לערבב היטב לתערובת חלקה, להקציף את ארבעת החלמונים עם 120 גרם סוכר לקצפת יציבה אך לא מאוד קשה, להוסיף לקערת הגבינה ולערבב בעדינותלאפות בחום של 130 מעלות כשעה.
לערבב שמנת חמוצה עם שתי כפות סוכר ולמרוח על העוגה בעודה חמה.
להכין קצפת משמנת מתוקה, שקית אינסטנט פודינג ווניל, חצי כוס חלב ולזלף מעל.

בפייסבוק: מימי נידם סדנאות לעוגיות מרוקאיות ופיסול בשומשום, באינסטגרם mimi nidam ובנייד 0507577607

 

ליאת בן שבת אמינוף

שולחן המתוקים של ליאת בן שבת

ליאת קונדיטורית ביתית מנדבת מתכון לעוגת גבינה מיוחדת לקראת חג השבועות ומספרת קצת על עצמה:

"אני בת 41, נשואה. אמא ל 3 ילדים , גרה באשדוד".

"כמו כל אישה אני אוהבת אפייה. האפייה נותנת לי את תחושת הרוגע והסיפוק. לפני כשנתיים בערך לקחתי את האפייה צעד קדימה והתחלתי להתמקצע בתחום."

מתכון לעוגת גבינה קרה עם שוקולד לבן

כמה מגרה. עוגת גבינה ושוקלד לבן של ליאת

מצרכים :

200 גרם שוקולד לבן
750 גרם גבינה לבנה
160 גרם סוכר
200 גרם ביסקוויטים
100 גרם חמאה
14 גרם ג’לטין
70 גרם מים קרים
מיכל שמנת מתוקה

אופן הכנה:

לתחתית:

טוחנים 200 גרם ביסקוויטים (עוגיות של פסח) ומערבבים עם 100 גרם חמאה מומסת. משטחים בתבנית ומניחים אותה במקפיא למשך רבע שעה.

למלית :

מערבבים 14 גרם גלטין עם 70 גרם מים קרים ומניחים בצד למשך רבע שעה עד שהגלטין סופג את הנוזלים. לאחר שהגלטין סופג את הנוזלים ונהיה גוש אחד ממיסים אותו במשך 10-15 שניות במיקרו ומערבבים עם 200 גרם שוקולד לבן מומס.
בקערה נפרדת מערבבים 750 גרם גבינה לבנה 5% עם 160 גרם סוכר. במיקסר מקציפים מיכל שמנת מתוקה לקצף עדין. לוקחים כף מהקערה של הגבינה הלבנה עם הסוכר לקערה עם השוקולד הלבן ומערבבים ביחד.
לאחר מכן מערבבים את כל מסת שני הקערות הללו(קערת הגבינה הלבנה עם הסוכר והקערה של השוקולד הלבן שהוספנו לו מקודם גבינה לבנה). לאחר שקיבלנו קערה אחת מוסיפים לה בקיפולים עדינים את הקצפת עד שמקבלים מסה אחת עם מרקם אחיד.
שופכים את המסה מעל שכבת הבסיס שהייתה במקפיא ומקפיאים את העוגה למשך הלילה.

לקישוט :

מוציאים את העוגה מהמקפיא לאחר שקפאה במשך הלילה ומקשטים בכל טעם שאוהבים ….מפשירים במקרר ונהנים

פייסבוק – ליאת בן שבת אמינוף ובאינסטנגרם – liatbenshabat

המתוקים של מיכל

לטבעונים לאלרגלים לחלב ולכל אלו שסתם פחות מתחברים לחלב ועדיין רוצים להרגיש את אוירת חג השבועות – מיכל זילמרן קונדיטורית טיבעונית בחרה לחלוק אתנו מתכון לעוגת גבינה טבעונית

עוגת גבינה אפויה בזיגוג פירות יער

להמחשה בלבד. צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

מצרכים:

תחתית:

(130 גרם) שרוול פתי בר
4  כפות שמן קוקוס נוזלי
5  כפות חל"ס

מלית:

500 גרם גבינת סויה

1.5 כוס קשיו

1.5 פחית קרם קוקוס (600 מ"ל)

1 כוס סוכר

גרידה מלימון

3 כפות מיץ לימון

וניל

3 כפות קורנפלור

2 כפות שמן

ציפוי:

חבילת פירות יער (300 גרם)

1-2 כפות מיץ לימון

0.5 כוס סוכר

1.5 כפיות אגר

אופן ההכנה:

מרסקים את הביסקוויטים ומערבבים עם שמן הקוקוס וחלב הסויה. משטחים בתבנית ואופים 10 דקות בחום 180 מעלות. מערבבים את כל חומרי המלית ושופכים על התחתי האפויה. אופים 50-40 דקות בחום 160. מצננים לגמרי. בסיר קטן מערבבים את כל חומרי הציפוי ומביאים לרתיחה. מערבבים מדי פעם. מורידים מהאש ומניחים להתקררות של 5 דקות. יוצקים את הציפוי על העוגה האפויה. מכניסים למקרר להתמצקות הציפוי.

להזמנות: דף פייסבוק: דברי מתיקה, טלפון: 054-4629545

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר