מספר ומבשל. יהודה זוהר
מספר ומבשל. יהודה זוהר

הטשולנט של יודל'ה: הספר מאשדוד שעושה גם חמין

יהודה זוהר, בן 28, נשוי ואב לשלושה, מעצב שיער חרדי, החליט שהמספרה לא מספיקה לו ונכנס לעסקי האוכל היהודי

פורסם בתאריך: 24.5.19 11:54

     

 

יהודה זוהר, בן 28, נשוי ואב לשלושה, ספר גברים בציבור החרדי החליט לאחרונה כי הוא פותח חנות למאכלים יהודים בשם "ליל שישי אצל יודל'ה" ברחוב הרב בוזגלו ברובע ט'.

אז איפה גדלת בעצם?

"גדלתי בבית חרדי באשדוד בתלמוד תורה חרדי, לאחר מכן המשכתי לישיבה מחוץ לעיר בפנימיה בישיבת פאר השלום בירושלים ובמקום שאתה יותר עצמאי אז אתה דורש מעצמך יותר ותוך כדי אני פשוט מתחיל לספר את החברים שלי בלי תשלום או הבנה שזה המקצוע שאני הולך לעשות בעתיד שלי וגם עם הזמן שהייתי מוכר כאחד שמספר קראו לי במספרה באותו רחוב שבו ממוקמת הישיבה שאני אספר בזמני הלחץ שיש בימי שישי ומשם לאט לאט מינפתי את עצמי במקצוע".

יהודה זוהר במספרה שלו

אתה מתחתן ואז ישר מתחיל לעסוק בזה?

"אז אכן, אני מסיים את הישיבה ולאחר מכן מתחתן ואז כשאשתי הייתה בחודש תשיעי, התגייסתי לפרויקט של שחר כחול ומשם הגעתי למצב שאני מחפש מה לעשות. כמובן שישר קפצתי על מה שאני מנוסה בו משכבר הימים ואז פתחתי מספרה בו בזמן שהתנסיתי לפני בתור ספר באחת המספרות בעיר וברוך השם היום המספרה שלי, שנמצאת ברחוב בר חלפתא שברובע ז' (בקניון ישועת חיים לשעבר), מתפקדת כבר שלוש שנים בצורה טובה ביותר".

איזה מגזרים מסתפרים במספרה שלך מידי יום?

"מילדים קטנים שבאים לעשות 'חלקה' דרך ילדים שלומדים בתלמודי תורה וגם מבתי ספר חילונים בעיר דרך בחורי ישיבות גדולות וקטנות ואברכי כולל וגם נערי שוליים מבוגרים וחסידים ליטאים וספרדים במילה אחרת המספרה שלי מחילה את כל מי שבא לבקש תספורת  אל הצד הטוב ביותר ולא משנה מי זה כי אני מקבל את כולם ומכיל את כולם בלי שום הגבלה כזאת או אחרת בצורת התספורת שזה מה שאין אצל שער הספרים השונים במגזר".

מה עוד אתה מציע במספרה חוץ מלספר?

"אני מוכר מוצרי טיפוח לשער וגם שעווה ואני עושה את זה על הצד הטוב ביותר בד בבד שאני לומד ומתמקצע בלימודים בזה ומקבל הסמכה והשתלמויות שקשורות לטיפוח השער ולספרות ואכן בגלל המקצוענות אנשים יותר מרוצים ומגיעים וזה מוכך שהם מגיעים ברגליים וראינו את זה בתקופה לפני פסח בכלל את העומס עד השנייה האחרונה שלא עצמנו את העין רגע שכולם יהיו מסופרים לפסח וימי ספירת העומר".

אז מה עושים בימי ספירת העומר שלא מספרים במה אתה עוסק?

"אני מפנה זמן בשביל המשפחה ונמצא איתם כל הזמן אם זה בטיולים שזה הזמן לפנק אחרי כל הזמן שלא נתתי להם להיות יחד איתי ולתת יותר תשומת לב לילדים שלי ובד בבד  גם משפץ את המספרה ואכן בימים הקרובים המספרה הולכת להשתנות ולקבל פנים חדשות לעונת התספורות של הקיץ שיהיה ללקוחות שלנו נעים והרגשה טובה שהם באים אלי".

 מה התגובות שאתה מקבל ברחוב כספר חרדי?

"ברגע שאתה מפנה כבוד והערכה ללקוחות שלך אתה נהפך להיות חבר של כולם בגלל שאתה מדבר עם כולם בגובה העיניים וידידותי אתם וכבר ידוע המשפט שאומר ש'מה שספר יודע אף אחד בשכונה לא יודע',  דהיינו ברגע שאתה מסתפר אתה משתף את הספר במה שקורה ולוקח איזה עצה טובה ולכן בתור ספר חוץ מלהיות ספר אני מרגיש שאני צריך להיות אוזן קשבת לכל אחד. לצערי, לפעמים יש סיפורים קשים ולפעמים משמחים ואני אמור פשוט להכיל את כולם ולכן אני מאוד שמח לשמוע ברחוב כמה שעזרתי ונתתי עצה בסך הכל רק על ידי מילה ועצה טובה".

 

לאחרונה פתחת עסק לאוכל ביום חמישי. מה מביא אותך לעשות זאת?

"אז אכן ראיתי שבזמן שאני במספרה נהיה מרקם מעניין בין הציבורים השונים שמגיעים להסתפר אצלי שתוך כדי הם מעלים נושאים שמעוררים עניין על הדברים שקורים ביום יום ובכלל אחרי מערכת בחירות משוגעת שעברנו בעיר אשדוד שהיו הרבה השמצות בין המגזר החרדי ללא חרדי בעיר ורציתי שהשלום יגיע ויחזור בחזרה ושיהיה שלום בינינו. לכן חשבתי איך אפשר למנף את זה קדימה עד שהגעתי למסקנה שזה יגיע על ידי אוכל שהרי כולם אוכלים את של כולם וגם שזה סוף שבוע שכולם מסיימים לעבוד קשה במשך כל השבוע אם זה אברך בכולל שמתייגע כל השבוע ואם זה אדם שעובד למחיתו וגם בחורי ישיבות שמסיימים ללמוד ורוצים לשבת ולדבר ולהעלות נושאים שעומדים על הפרק וברוך השם עד כה אני רואה שזה מצליח ואני שמח שאנשים מגיעים ומוצאים את אשר על ליבם. ובכלל שזו החנות הראשונה מסוגה שיש מקום לכולם להגיע אם זה עם משפחות ואם זה קבוצות של בחורי ישיבות, שהמקום מרווח לכולם כשיש את כל סוגי המאכלים לכל העדות והמגזרים שבעיר שלנו. החנות נקראת 'ליל שישי אצל יודל'ה', כולם באים ונהנים והכל תוצאה שהגיע מהעניין במספרה".

יהודה ולקוחות

מי מכין את האוכל ובכלל איזה דברים יש לכם?

"יש לנו שף שאנחנו עובדים איתו ויש לנו מרקם מיוחד שאין בשום חנות שמתעסקת בחמין ובאוכל יהודי כמו שאנחנו נותנים ואנשים מצביעם ברגליים בו בזמן שיש את כל סוגי המאכלים: דגים, קוגלים, מאפים וחמין כמובן שהכל מובא באופן מסודר וטעים".

אז למה דוקא עסק של אוכל ולא משהו אחר שמאחד?

"כי אוכל זה דבר שמדבר לכל אחד וכספר ספרדי חרדי רציתי לעשות משהו חדש שאין אצלנו בעיר אז כולם מתחברים גם למאכלים שלא קשורים לעדה שלהם. וברוך השם אני רואה שזה עובד יפה ואני מביא את האחדות הזו וגם שזה קורה דווקא מידי סוף שבוע שאז יש את הזמן לכולם לשבת ולדבר".

ידוע במגזר שנשים לא יכולות לשבת לאכול ביחד בחוץ עם הבעלים שלהן. למה אתה כן נתת לזה לקרות?

"כי אנחנו לא פוסלים אף אחד מי שרוצה להגיע יכול גברים נשים משפחות כמו מסעדה יהודית אמיתית שיודעת לשמור על כללי ההלכה וגדרי הצניעות ומצד אחד לצ'פר את כולם על הצד הטוב ביותר ולא נגיד לאף אחד איך להגיע ואיך להתנהג".

איזה גובות אתה מקבל?

"אנחנו עדיין רק בחיתולים של העסק הזה וכבר אנשים מפרגנים ואומרים שהם יכולים לבוא וליהנות אם זה עם האשה ואם זה עם החברים שלהם וכולי תפילה שנמשיך את זה הלאה ואנשים יבואו ויתחברו".

מה העסק הבא שאתה מתכנן לפתוח?

"אם יהיה כבר נעדכן את כולם בעז"ה אבל אנחנו פתוחים להצעות ואם נראה שהצבור במספרה ידרוש דבר מסוים שיעזור לכולם אז בשמחה רבה נשמע מכולם".

מה יש לך לומר לציבור הקוראים שלנו?

"אני קורא לכל הציבור בעיר ומחוץ לו להגיע ובציבור מגוון מכל המדינות שבאו לעיר שכולם יבואו לאכול ולשמוח ובכלל להגיע להסתפר אצלנו שזה הרבה יותר זול מאשר להסתפר באחוזים גדולים ממקומות אחרים ואין להם מה לחשוש מאיתנו אלה שידעו באמת מי אנחנו ובסך הכל באים לאהוב ולפרגן אחד לשני".

 

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר