והמנצחת... שרית אביטן. צילום: מיכה לובטון
והמנצחת... שרית אביטן. צילום: מיכה לובטון

"שבכל בית יידעו מי זו שרית אביטן"

היא רוצה להיות כמו שרית חדד, עובדת על אלבום חדש, מופיעה באירועים ורוצה להגיע יום אחד לקיסריה. רגע אחרי שזכתה בגמר של תכנית הטלוויזיה “The Four" שרית אביטן לא שוכחת גם את התקופות הפחות טובות

פורסם בתאריך: 23.11.18 13:05

     

למי שלא עקב אחרי תכנית הריאליטי המוזיקלית החדשה ברשת, הזוכה בה היא הזמרת האשדודית שרית אביטן, בת 26, והיא כאן כדי להישאר.

אביטן התחילה את הקריירה שלה כבר בגיל 17, עם סרטון אחד ביוטיוב שהפך למקפצה בקריירה. זה היה קאבר לשיר “יום אחד תבקשי” שביצע במקור שיר לוי. הסרטון הפך לוויראלי ולכד את עינו של הסוכן רוברטו בן שושן, שהחליט לקחת את אביטן תחת חסותו, ובעודה בכיתה י”א החתים אותה על חוזה.

ככה היא במציאות

היא השתתפה בתכנית המציאות “חי בלה לה לנד” והתחרתה בחצי הגמר השני של קדם ארווויזיון 2013 עם השיר "מון אמור". מאז גם הספיקה להוציא אלבום בכורה שנקרא “סטייל מיוחד” וביצעה דואטים עם איציק קלה ועומר אדם.

אביטן. צילום: מורן גז

בשלב מסוים קצת נעלמה מקדמת הבמה, אך נראה שמאז ובמשך שנתיים אספה את עצמה ולמדה מוזיקה בצורה מעמיקה יותר כדי להגיע בשלה לשלב השני בקריירה שלה: זוכת העונה הראשונה של
"The Four", לאחר שגברה גם על אופיר בן שטרית.

שרית, ספרי על חוויית הזכייה שלך.

“זה היה מטורף, באמת. זה כיף, יש שמחה בלב בעיקר. לזכות בתואר שסובב סביב המוזיקה — אין דבר יותר כיף מזה”.

ההכרזה הפתיעה אותך?

“האמת שחיכיתי לזה, התפללתי לזה וחיכיתי לרגע הזה שאשמע את השם שלי, כי באמת בתכנית הזו נתתי מעצמי הכול ואני חושבת שהגיע לי”.

מה הייתה התגובה של ההורים שלך אליס ודוד?

“ההורים היו הכי מאושרים בעולם, אני חושבת שהם חיכו לרגע בדיוק כמוני ומתחילת הדרך הם איתי יד ביד. באמת שאין מאושרים מהם”.

במהלך התכנית היה מתמודד או מתמודדת שהפתיעו אותך?

“האמת שכל פרק אתגר אותי מחדש, וכל זמר אתגר אותי. הקטע בתכנית הזו היא שאין לדעת מתי תלכי. כל תכנית שהגעתי אליההלב שלי דפק על 200 ואמרתי, ‘טוב, היום זה היום שלי ללכת’. את תמיד נמצאת בסימן שאלה, וזה מה שבאמת מאתגר, את לא יודעת מה יהיה אבל את מבחינתך צריכה לתת כל מה שיש בך”.

לא שמענו את השם "שרית אביטן" במשך שנתיים. מה קרה?

“עשיתי הפסקה של שנתיים אחרי שעזבתי את הסוכן הקודם שלי. רציתי באמת להתעסק במוזיקה בעצמי, התחלתי לכתוב, ליצור, התחלתי לנגן, למדתי על המוזיקה עצמה, והיום אני באה ממקום יותר בשל ויותר בוגר, יותר בטוח במה שאני עושה. אני חושבת שהשנתיים האלו עשו לי רק טוב, אני חוזרת במטרה להגיע לכאן ולהישאר במרכז העניינים — להוציא שירים ולעבוד כמה שיותר”.

נשמע שהלו”ז שלך הולך להיות צפוף. מה התכניות?

“אנחנו עובדים על אלבום שני, כל היום רצים מאולפן לאולפן ושומעים לא מעט שירים. מתכננים ליצור קליפים בעזרת השם ועובדים מאוד קשה במטרה ליצור תוכן איכותי ולהוציא שירים יפים. אנחנו משקיעים המון, כי אני חושבת שההשקעה באמת משתלמת. במקבילאני מופיעה באירועים פרטיים, חתונות, בר ובת מצוות ואחרים, אבל ברגע שתהיה הופעה גדולה — אעדכן”.

השיר מדבר בעד עצמו

אביטן נולדה וגדלה באשדוד, למדה בתיכון הדתי מקיף ב’ ושירתה בלהקת חיל האוויר. לפני חודש וחצי הוציאה להיט שאותו כתבה והלחינה בשם “היו זמנים”. הוא מדבר על התקופה של השנתיים שעברה, שבה היא ידעה אכזבות, אבל לאחר שמצאה את הפינה והאהבה שלה הבינה שהיא לא נשברת יותר.

אביטן. צילום: דניאל קמינסקי

הטקסט מדבר בעד עצמו?

“ברור, ככה גם לא הייתי צריכה להסביר לכתבים ולמראיינים על משמעות השיר הזה. זו הפעם הראשונה שנכנסתי ונשאבתי לתוך עולם הכתיבה, ואני ממשיכה לכתוב, ויש דברים שייצאו לאור באלבום השני”.

איך את מגדירה את הז'אנר המוזיקלי שלך?

"כ‎מוזיקה מזרחית אמיתית שבאה באמת מהנשמה, ולכן באלבום החדש שלי אני משלבת לא מעט מהמוזיקה הזאת לצד זה שאני צריכה להתאים את עצמי בכל זאת לפופ המזרחי שכרגע שולט במוזיקה, וגם שם יש לי לא מעט הפתעות לקהל".

יש שיר חדש  באופק?

“הוצאתי שיר חדש לפני שבועיים בערך שנקרא “ילדה מאושרת” שכתב אבי אוחיון, בלחן של אסף צרויה ובעיבוד והפקה מוזיקלית של מתן דרור, שמבחינתי היה לי קודם כול כבוד לעבוד איתם, ואני מקבלת תגובות ממש טובות על הסינגל הזה וממשיכים לעבוד על הדברים הבאים”.

עולם הדוגמנות מדבר אלייך?

"עשיתי כמה דברים בחיי. הייתי הפרוזנטורית של עובד כהן (שמלות כלה), החלפתי את שרי גבעתי ופתחתי את שער 'חתן כלה' ועשיתי עוד כמה דברים. המוזיקה זה הדבר המרכזי בחיים שלי, אבל אם יש הצעות מעניינות, אני לא פוסלת אף פעם. במשפחה אימא הייתה זמרת, אחי הגדול פייטן, אז אני חושבת שאת כל זה ירשתי מאימא בעיקר".

רגע ההכרזה בתכנית. צילום: מיכה לובטון

כאשדודית, הופעת בעיר?

“האמת שלא כל כך הופעתי באשדוד, ואני חושבת שזה הפספוס העיקרי שלי בעיר הזו. באמת שהזכייה שלי בתכנית הזו היא זכייה משותפת, ייצגתי גם את עצמי וגם את העיר שלי שגדלתי וחונכתי בה. את הערכים שלי קיבלתי ממנה, ואני חושבת שיש המון אמנים בעיר שלא שמים עליהם דגש. כן הייתי שמחה שהדברים היו מתנהלים אחרת, אני מקווה שתהיה התעוררות ויבינו שיש זמרים טובים בתוך הבית”.

אז נשמע את השם "שרית אביטן" באשדוד?

“ברור, זו העיר שלי. את יודעת, סוגרים הופעות, מפנים זמן וזה יקרה. בעזרת השם, את יודעת, אני כל הזמן מופיעה ברחבי הארץ — מהדרום ועד הצפון, ומרגישה פספוס שאני מדלגת על העיר שלי שלא מרצוני, אבל הייתי רוצה”.

ולזוגיות יש זמן?

“האמת שכרגע אני באמת מתמקדת במוזיקה שלאחר הזכייה, אבל ברור שאני מנווטת להיכנס בעזרת השם למערכת זוגית ולשלב בין המוזיקה לבין זה ואני מחפשת את הבן אדם שיכיל אותי ואת הקריירה שלי. אם זה ילך ביחד, אז לא תהיה מאושרת ממני”.

איך את מאתגרת את עצמך – ז’אנרים מוזיקליים אחרים, חו”ל, אלבום חדש?

“האמת שכל הזמן אני אוהבת לאתגר עצמי מחדש. אני חושבת שבאלבום השני הולכות להיות המון הפתעות והרבה שילובים מוזיקליים, והפעם אני הולכת לאט ובטוח”.

מה השאיפה שלך?

“קודם כול להוציא את השירים שלי ושהם יצליחו לגעת בלבבות של האנשים, בין שזה שיר שהוא שקט ונוגע בין שזה שיר שמח שמלהיב אותם, אני חושבת שזה עושה לאמן טוב בלב. לכבוש כל יעד שאני מצפה מעצמי, לא אגיד עכשיו קיסריה, אבל הופעות ברידינג, בהאנגר, הופעות יותר אינטימיות עם הקהל ובעזרת השם להתפתח למקומות הכי גדולים, כי אני חושבת שאני נמצאת עשור בתחום המוזיקה, ואני מאמינה שאעשה ואצליח. הייתי רוצה להגיע למקומות שחלמתי עליהם מגיל קטן, לא להיחשף רק לקהל מסוים. ההישג שלי מבחינתי הוא להיכנס לכל בית בישראל ושבכל בית יידעו מי זו שרית אביטן”.

שתי שריתיות: אביטן וחדד

מה לא יודעים עלייך?

"נחשפים אליי לאט לאט ומגלים, אני חושבת, ברוך השם רק דברים טובים. מבטיחה להשאיר תמיד טעם של עוד ולהישאר כאן לטווח ארוך".

יש לך דמות להשראה?

“האמת שאני אוהבת מאוד את שרית חדד, אנחנו משתייכות לאותו ז’אנר, על אחת כמה וכמה שהיום אני מיוצגת באותו המשרד, של אבי גואטה, שזה משרד שמחבק אותי ונותן את הכי טוב. יש את המנהל האישי שלי ערן שקד, ובאמת אני מרגישה בבית”.

גם מנגנת כמו חדד, שמתופפת?

“אני מנגנת על גיטרה, התחלתי ללמוד לנגן על פסנתר, ואני מתקרבת לכלי נגינה שבאמת מעניינים אותי”.

שרית אביטן ועומר אדם. צילום: תום אבירם

איך לימודי הגיטרה מתקדמים?

“גיטרה קצת יותר מאתגר, כי אני שמאלית. זה מצריך ממני להפוך את כל המיתרים, אבל לאט לאט לומדים. אם יש את כוח רצון לדבוק ולהצליח במשהו, אז אני חושבת שלא משנה עם איזו יד לומדים, אפשר יהיה להצליח גם עם הרגל לנגן בגיטרה”.

לסיום, שרית אביטן היא… “באה לכאן כדי להישאר”. 

היו זמנים

מילים, לחן וביצוע: שרית אביטן

היו זמנים
שבהם חיפשתי קצת אושר
היו לילות שמצאתי נחמה
חברים ושקרים, ריכולים זה מה שידעתי
עד שעברתי והגעתי עד לכאן

היו זמנים
שאמרת בהם רק ניצחת את
היו ימים
שהייתי על גג העולם
הבטחות, ניצחונות, כישלונות
עברתי בדרך
עד שמצאתי את הפינה הבטוחה

אני כבר לא נשברת, מצאתי אהבה
אני תמיד יודעת שאתה לי הסיבה
לקום כל יום בבוקר ולתת את הנשמה
כי רק איתך ידעתי מהי הצלחה

עכשיו אני מרימה את הראש רק למעלה
עכשיו אני לוקחת עוד צעד ליעד שלי
לא לוותר, להיגמר, להישבר
זה כבר מגיע
אני ניצחתי כאן במלחמה

אני כבר לא נשברת, מצאתי אהבה
אני תמיד יודעת שאתה לי הסיבה
לקום כל יום בבוקר ולתת את הנשמה
כי רק איתך ידעתי מהי הצלחה

אני כבר לא נשברת, מצאתי אהבה
אני תמיד יודעת שאתה לי הסיבה
לקום כל יום בבוקר ולתת את הנשמה
כי רק איתך ידעתי מהי הצלחה

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר