ניתוח ביעל קרדיט לתמונה חן חיימוביץ'

טיפול יע(י)ל

ווטרינרים בספארי ורופא מומחה מאסותא אשדוד הצליחו להציל חיי יעל בר שעבר תאונת דרכים

פורסם בתאריך: 6.11.18 14:38

     

לבית החולים לחיות בר של הספארי ורשות הטבע והגנים הגיע לפני כשבוע מאזור שדה בוקר, יעל בוגר שנפצע באורח קשה ברגלו, ככל הנראה כתוצאה מתאונת דרכים. בתאונה נשברה עצם ההומרוס של היעל (החלק העליון של הרגל הקידמית ובהשוואה לגוף האדם-אזור הכתף) כדי לאחות את השבר, הוא נזקק להשתלת פלטינות ברגלו ולבית החולים לחיות בר הגיע בהתנדבות ד"ר יריב גולדשטיין, מנהל יחידת כתף בבית החולים אסותא אשדוד שנוהג לבצע מידי יום ניתוחים מסוג זה בבני אדם ומכיוון שראה חשיבות גדולה בניתוח כזה נחלץ לעזרת היעל.

ד"ר גולדשטיין, חבר לצוות הוטרינרים של בית החולים ד"ר יגאל הורוביץ מנהל בית החולים וד"ר אריאלה רוזנצוויג ובמשך כ-4 שעות שקד הצוות ברשותו של ד"ר גולדשטיין, על ניתוח רגלו של היעל עד שהעצם חוברה באמצעות הפלטות המיוחדות.

 

ד"ר גולדשטיין אמר בתום הניתוח: "זה היה ניתוח ארוך ומורכב, היעל הגיע עם שבר כבן שבועיים שהתחיל להתאחות בצורה לא תקינה והיינו צריכים לחשוף את העצם בזהירות על מנת שלא לפגוע בעצבים ורק לאחר מכן לשחזר את העצם באמצעות חוטי מתכת ובעזרת פלטה ננעלת אליה חיברתי את העצם. כיון שמדובר בחיית בר, היה צורך בקיבוע יציב במיוחד משום שלבעלי חיים ובוודאי לחיות בר בניגוד לבני אדם, לא ניתן לומר לא להזיז את היד למשך ששה שבועות כפי שאני נוהג לומר למנותחים שלי ויש להניח שתוך ימים בודדים היעל ינסה לעמוד רגליו. לכן היה צורך לייצר תמיכה חזקה ויציבה.
הודות לחברת עמוס גזית שתרמה את המוצרים הרפואיים לניתוח מורכב זה ניתן היה לבצע קיבוע מעולה. כל פי צילומי הרנטגן האיחוי נראה מצוין, אני מקווה שבעוד ימים אחדים כאשר היעל יעמוד על רגליו נדע בוודאות שהניתוח הצליח. בבית החולים הביעו שביעות רצון מהניתוח והצוות מאמין כי כבר בימים הקרובים ניתן יהיה לדעת אם היעל כשיר לשוב אל הטבע.

דר גולדנשטיין קרדיט: דוברות בית החולים האוניברסיטאי אסותא

ד"ר גולדשטיין הוסיף כי מבחינתו התמורה הגדולה היא לקחת חלק במערך הניתוחים של בית החולים לחיות בר ולסייע לחיות ארצנו בעזרת הידע שיש לו בטיפול בבני אדם.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר