כלה. צילום: לב סלוצקי
כלה. צילום: לב סלוצקי

והעיקר, שיהיה במזל

ט"ו באב: כמה תעלה לכם חתונה? כמה תוציאו על האולם, על השמלה והחליפה, על צילומים ושאר ירקות? סקירה מיוחדת

פורסם בתאריך: 27.7.18 17:39

     

לקראת ט"ו באב יצאנו לבדוק במהלך השבועות האחרונים כמה עולה לערוך חתונה באשדוד ובסביבה, אילו חבילות קיימות ומה אפשר לעשות על מנת להוזיל עלויות.

גילינו פערים די גדולים בין האולמות באשדוד. נראה שישנו ריבוי אולמות וגני אירועים באזורנו — מה שמשחק לטובת האשדודים ומאפשר להתמקח ולבחור את מה שהכי מתאים לכם.

לאחר בדיקה נראה כי מחירי מנה נעים בדרך כלל בין 150-230 שקלים. יש אולמות שכוללים במחיר גם תאורה, הגברה ומסכים, ויש אולמות שעבור השירות הזה תצטרכו להיפרד מעוד כמה אלפי שקלים.

צילום: טל אקוקה

צילום: טל אקוקה

הנה ההצעות שקיבלנו מכמה אולמות האירועים לחתונה עם עד 300 אורחים:

"בל מר": 225 למנה, אלכוהול תוצרת חוץ — תוספת 37 שקל לאדם.

"הרמוניה בגן": החל מ-250 אורחים מחיר מנה נע בין 230-210, אם תרצו להביא אלכוהול חיצוני, תצטרכו לשלם כ-2,400 שקל שירותי מזיגה.

"בלה וידה": מחיר מנה — 200 שקל, הגברה תאורה ומסכים — 5,000 שקל, בר בסיס — 1,500 שקל. עיצוב — לא ניתן להביא מעצב חיצוני. המעצבת של האולם גובה בין 3,500-2,500 שקל.

"טרויה": מחיר המנה משתנה בהתאם לתאריך המבוקש ונע בין 250-300 שקל ואף יותר. תאורה והגברה – 10,000 ומעלה.

"אצולה": עד 300 אורחים — מחיר מנה — 140 שקל ומעלה. מסכים והגברה —3,000 שקל, עיצוב חופה וכיסא כלה — החל מ—1,500 שקל.

מה רע בשישי?

אם תרצו להוזיל עלויות, אולי כדאי שתשקלו חתונת שישי. מבדיקה קצרה שערכנו נראה שמחיר המנה יורד משמעותית בכ- 40 שקל לפחות. אם תהיו מוכנים להיות גמישים בתאריכים ולבחור בתאריכים קרובים במיוחד, תגלו שניתן יהיה לחסוך עשרות אלפי שקלים. תתפלאו לדעת שאפילו באוגוסט יש תאריכים פנויים באולמות באשדוד. כן, כן, גם ביום חמישי — היום המבוקש ביותר לאירועי חתונה.

אם תרצו להוסיף שתייה חריפה תוצרת חוץ מטעם האולם תצטרכו להוסיף עוד כ- 30 שקל לראש. יועצי המכירות של האולמות שאיתם שוחחנו ממליצים להביא אלכוהול באופן עצמאי.
כיום בישראל קיים חוק שמאפשר להחזיר מוצרים (בהם גם בקבוקי אלכוהול סגורים) עד 14 ימי עסקים, כך שאם לא תנצלו את כל הבקבוקים שקניתם תוכלו להזדכות עליהם ולקבל החזר כספי.

מבחינת עיצוב האולם מצאנו שישנם אולמות שמחייבים להשתמש במעצב הבית שלהם, ויש כאלה שמאפשרים להביא מעצב חיצוני. העיצוב הבסיסי בדרך כלל כולל עיצוב מרכז שולחן, אך לא כולל את עיצוב החופה והכניסה אליה, וכמובן לא את האקסטרות שרבים מאיתנו מדמיינים וחולמים עליהן.

סלפי חתונה

מעבר למחיר המנה יש הוצאות נוספות רבות. אחת מהן היא צילומים. בדקנו עם הצלם לב סלוצקי מאשדוד כמה עולה כיום לתעד את האירוע המאושר. “צילום היום הוא כמו אופנה”, הוא אומר, “יש טרנדים וסגנונות, והסגנון שהכי הולך עכשיו זה סגנון טבע אורבני ווינטג’ — צילומים דוקומנטריים לא מבוימים, כל המטרה לתפוס את האנשים איך שהם טבעיים. הגדולה שלי שאני מייצר תמונה. אני משמח זוג ועובד איתם, ומתוך זה נוצרת התמונה.

צילומי חתונה נעים היום לרוב בין 7,500 ל-14 אלף שקל. זה תלוי בתוספות שהזוג בוחר. צילומי טראש או זוגיות עולים כיום 1,500 שקל, אם תרצו רחפן באירוע, זה יעלה 700 שקל תוספת.
אשדודים אוהבים איכות ואוהבים סגנון מיוחד בהתאמה אישית. הזוג האשדודי הממוצע לוקח חבילה של שני צלמי סטילס וצלם וידיאו כולל צילומי זוגיות או טראש. גם על מגנטים לא מוותרים כמובן.
בסך הכול אני מאמין שהתמונות מאוד חשובות, אבל זה לא מספיק כיום. חשוב שאיש המקצוע יעביר תחושה של חוויה, ייתן שירות טוב, ידע להרגיש את הזוג ולהכיר אותו. אני חושב שצלם גם נמדד בקלילות, כמה הוא יכול להניע את הזוג. הכי חשוב לפני הכול שיצאו בתחושה נעימה ושמחה”.

 

הרשימה לא נגמרת

לא נשכח את הביגוד. שמלת כלה וחליפה לחתן יכולים לעלות בין 3,000 ל-20 אלף שקל. תלוי אם תבחרו במעצב מוכר וקולקציה עכשווית או שתעדיפו קולקציה קודמת שניתן להשיג בהנחה משמעותית. אם תבחרי לתפור את השמלה, ניתן יהיה לחסוך כסף רב ובסופו של דבר היא גם תישאר אצלך ותוכלי לבחור אם לשמור אותה, למכור כיד שנייה או אולי לתרום. קיימים היום גמ”חים רבים של שמלות כלה שישמחו לקבל תרומות.

צילום: שי אוליאל (Medium)

צילום: שי אוליאל

רב — 1,500-500 שקל. ניתן לבחור רב דרך הרבנות או רב פרטי. רב פרטי הוא זה שגובה כסף, ישנם רבנים שבוחרים לגבות על הנסיעה בלבד, וישנם כאלה שמציינים מראש סכום שהם גובים. ישנם גם המגיעים בהתנדבות ומסכימים לקבל מהזוג כל סכום שיבחר לנכון.

טבעות – 3,000-500 שקל. כמובן שהטווח כאן מאוד רחב אך חשוב לציין שישנו היצע גדול של טבעות נישואים במחירים שווי נפש ובעיצובים מגוונים.

איפור ושיער — 3,000-2,500 שקל. קיימים פערים מטורפים בין איפור שמוגדר איפור ערב (כ-350 שקל) לבין איפור עבור כלות (כ-1,500 שקל).

אלכוהול — 4,000 שקל (כאמור ניתן להחזיר עודפים ולהזדכות).

אטרקציות נוספות — כיום קיימות בשוק שלל אטרקציות במגוון רווח של מחירים: משופרות בחופה (500 שקל), לייזרים ברחבת הריקודים (1,000 שקל), בובות אלכוהול (2,000 שקל), חבילת סלואו (עשן, בלונים, בועות סבון — 1,000 שקל), אותיות מוארות (800- 1,800 שקל), קאייק פירות טרופיים ומתוקים לאפטר פארטי (1,800-4,000 שקל). וזה רק על קצה המזלג.

חלק מהאולמות והגנים יבקשו מכם מקדמה, וחלקם יסכימו לקבל רק צ’ק פיקדון כמה שבועות לפני האירוע.

לסיכום, נראה שהפקת חתונה היא לא עסק זול, בחישוב גס חתונה של 300 אורחים תעלה כמעט 100 אלף שקל לזוג המאושר. זהו רק מחיר התחלתי שממנו אפשר לטפס גבוה למחירי עתק. והעיקר, שיהיה במזל טוב. 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר