האחים רקון, מימין אלכס וולדיסלב ופבל. צילום: אורי קריספין

הצלחה. קום

סטארט—אפ ניישן פינת אשדוד: הכירו את שלושת הצעירים שהנגישו את שוק המט”ח להמונים ועכשיו בשיתוף פעולה של השמות הגדולים ביותר - איביי (Ebay), עליאקספרס (AliExpress), בוקינג (Booking)ואפילו גרופון הישראלית — הם דואגים לכם להחזרים כספיים עבור הרכישות שלכם באתרי אינטרנט. “בשנה האחרונה החזרנו כמיליון שקלים ללקוחות”, הם אומרים בגאווה

פורסם בתאריך: 20.10.17 10:53

     

בכל פעם שאנו שומעים על חברת סטארט-אפ שהצליחה, כולנו מתמלאים בגאווה ישראלית. מוביליי, וייז או מוביט, כולם מובילים אותנו כמעט אוטומטית להגיד, “איך לא חשבנו על זה קודם? ותודה לאלו שעשו זאת”.

ואם חשבתם שהמוחות מאחורי הרעיונות הגדולים מרוכזים בעמק הסיליקון ובבועה התל—אביבית, תרשו לנו לפוצץ לכם את האשליה. התאומים האשדודים פבל ואלכס רקון, 32, שחברו עם ולדיסלב (ולד) סולובייב, 31, הקימו באשקלון, השכנה מדרום, את משרדי החברה שלהם, שכיום יש בה 15 עובדים. ומשם יוצאים פיתוחים שהופכים את החיים שלנו לקלים הרבה יותר.

כיום הם מתפעלים שלושה יישומונים (אפליקציות), Myfxbook, Paybackfx, Cashdo, הזמינים להורדה חינם באנדרואיד.

השותפים במיזם

התחילו ממרתף

“כבר מגיל צעיר התעניינו במחשבים ותכנות”, מספר אלכס רקון על תחילת הדרך שסופה ביישומונים מצליחים שהפכו לשם דבר בעולם המסחר. “למדנו יחד במקיף ח’ באשדוד במגמת תכנות מחשבים. הנושא משך אותנו. בגיל 16 בערך התחלתי לסחור במט”ח ולהתעניין בתחום וראיתי שיש ניסיון תמידי של אנשים לפרסם את התוצאות ומצב תיקי ההשקעות בזמן אמת, אבל לא הייתה דרך לדעת שזה מהימן ומדויק. הבנתי שיש צורך בממשק שיקל על כל מי שרוצה לסחור במטבע חוץ ויעדכן אוטומטית את התוצאות של הסוחרים”.

מה לנער תיכון ולהשקעות במסחר?

“חיפשתי איך לעשות כסף ואיכשהו הגעתי לזה. קראתי על זה בפורומים. לא עשיתי כסף גדול (צוחק), אבל אלה היו הצעדים הראשונים בתחום”.

את המשך ההתמחות בתחום המט”ח עשה אלכס כחייל בחיל חימוש, בעוד אחיו פבל גויס לתפקיד מתכנת בחיל האוויר. ומה עם החלום על הרעיון לממשק למסחר פשוט במט”ח? הוא לא עזב אותו.

התאומים רקון הכירו את סולובייב כשהוא סיים ללמוד תכנות במכללת סמי שמעון ולקחו אותו לעבוד איתם לפני כשבע שנים. מאז הם יחד.

האחים רקון. צילום: אורי קריספין

“ב-2007, לקראת השחרור מהצבא, הגעתי לפבל עם הרעיון לממשק המדובר, והוא אמר לי: ‘זה מסובך, אין לי את הידע לזה’. אז אמרתי לו: ‘סבבה’ וקניתי את הדומיין לאתר (שם ייחודי של אתר ברשת האינטרנט, ש"ש). התחלתי לפרסם בצורה ידנית ומסודרת את התוצאות, ואנשים התחילו להשתמש באתר. היה לזה ביקוש. לאחר הצבא וכדי להפוך את זה למשהו מקצועי ורציני הלכתי ללמוד הנדסת מערכות מידע באוניברסיטת בן—גוריון. את פבל חטפו להיי-טק. לקראת סוף שנה א’ באוניברסיטה חזרתי אליו שוב עם הרעיון. הפעם הוא אמר: ‘סבבה, אני כבר יודע איך לעשות את זה’, והתחלנו”.

היית סטודנט. איך שילבת בין השניים?

“כבר אז הבנתי שזו עבודה מסביב לשעון, תמיד צריך להיות מעודכן, וזה לא משהו שאפשר לעשות תוך כדי לימודים, אז הקפאתי את הלימודים. למעשה סיימתי שנה א’ ועזבתי הכול. עבדתי מהבית עם הניסיון שצברתי במשך שנה וחצי, כמעט שנתיים הענקתי שירות למשתמשי האתר לשירותי המט”ח, כשבינתיים אני נעזר כל הזמן בפבל, אבל כל הזמן הזה הוא עדיין עבד במקביל בהיי-טק. אחרי כשנתיים של פיתוח קראתי לו להצטרף אליי באופן מלא. זה לא היה פשוט כי זה היה כמעט שלוש שנים בלי הכנסות, מגורים אצל ההורים, אבל בדיעבד זה מה שהציל את הפרויקט”.

תסביר.

“השגנו את ההון העצמי לבד. יש סטארט-אפים שדורשים גיוס משקיעים בעלויות גבוהות, ואצלנו זה לא היה ככה, התבססנו על ההון העצמי ולא היינו צריכים גיוס, כך שהפרויקטים כולם 100 אחוז שלנו. אנחנו לא מחויבים לאף אחד, אין מישהו על הראש שלנו. היו לנו גם אופציות להשקעות, וזה לא יצא וטוב שכך”.

צילום: אורי קריספין

 לא, אקזיט הוא לא השאיפה

“אנחנו אוהבים את אשדוד, אחלה עיר. אנחנו גרים פה כל אחד יחד עם המשפחה, לכל אחד מאיתנו יש שני ילדים קטנים, וזה כיף גדול”, אומרים האחים רקון. “הייתי בתל אביב וחזרתי לפה”, מוסיף ולאד, “כל הרעש הזה רק גרם לי לרצות להגיע לפה, לשקט”.

אחרי הצלחה בתחום המט”ח ושוק ההון עם האתר והיישומון Myfxbook — שמטרתו, כאמור, היא הנגשת המסחר במט”ח למשתמש הפשוט באמצעות ניתוחים אנליטיים וגרפים פשוטים לקריאה, כך שגם משתמשים ללא ידע נרחב בכלכלה יכלו לעקוב, להשוות, לנתח ולשתף את פעילות המסחר שלהם — עברו השלושה לשלב הבא.

“אנחנו עובדים ביחד כצוות כבר שמונה שנים. העיסוק העיקרי שלנו הוא הרשת לסוחרי המט”ח. בפברואר 2016 התחלנו גם שירותי cashback לסוחרי מט”ח (Paybackfx), שפונה  לקהל יעד מסוים, ולאחר ההצלחה עם הסטארט-אפ הראשון ולקראת היעד הבא רצינו לפנות לקהל הישראלי הרחב עם שירותי ה-cashback, אבל בתחום אחר, בקניות באתרי האינטרנט השונים”.

מתי ידעתם ש’עשיתם את זה’, שהצלחתם, ואפשר לעבור הלאה?

“הייתה לנו הצלחה מאוד גדולה, כי הבאנו טכנולוגיות חדישות שלא היו לפני והקלנו על הלקוחות, כי הממשקים של Paybackfx ו—Myfxbook מאוד פשוטים. ועכשיו, כשיש לנו חשיפה עולמית, כל מי שמגיע מתחום המט”ח מכיר את החברה. אנחנו מדורגים ברמת אמינות גבוהה בפידבקים ובאתרים. בגלל החברה שלנו השתנו סדרי עולם בתחום המסחר, ועכשיו אנחנו מקווים לעשות את זה גם בעולם הקניות באינטרנט”.

לא סתם החליטו שלושת הסטארט-אפיסטים מהדרום לפנות לקהל הצרכני. ישראל כבר הוכתרה ב-2016 כמובילת ה-OECD בהזמנת חבילות משלוח מאתרי קניות באינטרנט ביחס לגודל האוכלוסייה, ועל פי דואר ישראל בשנה שעברה הזמינו ישראלים 52 מיליון חבילות מחו”ל. הנתונים של פייפאל (תשלום מאובטח) ל-2017 מראים כי המגמה ממשיכה. ב-2017 כולה יוציאו הישראלים כ-14 מיליארד שקלים באינטרנט, עלייה של 18 אחוז לעומת 2016.

 איך זה עובד?

“מערכת cashdo עובדת בשיתוף עם אתרי הקניות המובילים בארץ ובעולם על מנת לספק לכם החזר כספי עבור רכישות שתבצעו באתרים המופיעים במאגר. כל חנות מציעה אחוז משתנה של החזרים כספיים עבור כל רכישה, האחוזים מופיעים ליד שם החנות באתר. משתמשי האתר יכולים להרוויח עד30 אחוז החזר כספי עבור רכישה באתרים מובילים כמו Asos ,eBay, Aliexpress, Booking.com, Hotels.com ועוד רבים אחרים. השירות שלנו הוא חינם לחלוטין. את ההחזר הכספי לקוחותינו יכולים למשוך ישירות מהאתר לחשבון הבנק או PayPal לאחר אישור העסקה על ידי החנות”.

כך שנניח שהחלטתם לצאת למסע קניות באינטרנט. אתם נכנסים לאתר Cashdo.co.il, ודרכו אתם גולשים לאתרי מכירות ולשלל ספקים, שכולם חוסים תחת אותה מטרייה של הטבות והנחות. האתר שמשרת אתכם מקצה קישור ייעודי ללקחותיו' כך שהוא יודע להציג את המחיר או ההנחה השמורה לכם ברגע שאתם לוחצים ומתנתבים מאתר ההטבות אל האתר המקורי של הספק. בדרך זו כל רכישה שתבצעו מהלינק הייעודי – ולא מלינקים אחרים – תירשם בקופה האישית שלכם, ובה יצטבר לכם ההחזר הכספי. לחלופין אפשר פשוט להתקין תוסף שיעדכן אתכם אוטומטית לפני קנייה באתרים על ההטבות הנוספות באתר שבו תכננתם לבצע את ההזמנה.

פבל רקון. צילום: אורי קריספין

כדאי לזכור שההנחה של שירותי הקאשבק בדרך כלל לא קשורה לגובה ההנחה הקיימת באתר הספק או למבצע המטורף שאליו נקלעתם, אבל תמיד היא תינתן מהמחיר האחרון ולא מהמחיר המקורי. המשמעות היא שלעתים תוכלו לקבל הטבות כפולות, מכופלות ואף משולשות. ההנחה אינה ניתנת באופן מיידי, אלא בצורה של החזר כספי לקופה האישית שלכם. תוכלו לנצל את הכסף הצבור בקופה הזאת לצורך רכישה נוספת או לחלופין להעביר את הכסף לחשבונכם.

 מה החידוש? הרי יש אתרי cashback בארץ.

“תחום ה—cashback קיים הרבה זמן בחו”ל, יש לנו גם מתחרים בארץ, אבל אנחנו כרגע החברה עם ההחזרים הכי גבוהים ברוב החנויות, גם התוסף (שמתריע על מבצעים בזמן הגלישה באתרים השונים, ש"ש) הוא ייחודי רק לנו. כמו כן יש לנו אפליקציה לסמטארטפונים. זה לא עוד אתר, וזה מאוד מקל על השימוש בשירות שלנו. הבשורה שלנו היא גם בגובה ההחזר וגם ברמת השירות: הלקוח יודע כמעט מיידית בתום הקנייה על גובה ההחזר”.

מה הנתונים נכון להיום?

“הממשק פעיל כחצי שנה. כיום יש כעשרת אלפים משתמשים. היקפי מכירה? כבר חילקנו ללקוחות כמיליון שקלים. בנוסף, אנחנו עובדים גם עם חברות ישראליות כמו גרופון, איסתא, אל-על והדקה ה-90. הממשק בעברית, ולכן למעשה כל אחד יכול להשתמש בו בקלות”.

ממה אתם בעצם מתפרנסים כיום? היישומון חינמי וכך גם השימוש באתר.

“יש כמה מודלים, ביניהם פרסומות, באנרים, לידים ועמלת תיווך בין העסקים ללקוחות. כיום יש בחברה שלנו באשקלון 15 עובדים, הרוב מתכנתים וכמה אנשי צוות טכני”.

נשמע מבטיח. כל כך קל להקים חברת סטארט-אפ?

(צוחקים) “ממש לא. הייתה דרך ארוכה וקשה. התחלנו במרתף ברחוב אקסודוס באשדוד רק שנינו, וכאמור, בלי משכורות בשנים הראשונות. צריך מאוד להאמין במה שעושים. היו נקודות קשות. פבל עזב משכורות גדולות בהייטק בשביל אפס הכנסות. אבל תמיד ידענו בעקבות חקר שוק שיש פה פוטנציאל ענק. לא היה משהו דומה לזה בישראל, ובחו”ל היה רק משהו בסיסי, לא משהו ברמה שלנו עם הטכנולוגיות שהבאנו”.

 

היום, כשרק בפלטפורמת האנדרואיד יש לאפליקציית myfxbook יותר מאה אלף הורדות והאתר שלהם הפך לשם דבר בשוק המט”ח, נותר להם רק לקוות שזה ימשיך ככה, ואיזה כיף שהם משלנו.

מה היעד שלכם?

“לא מדובר במספרים, אין כמות של משתמשים שאליה אנחנו שואפים, אנחנו כן שואפים למקסם את סכום ההחזרים ללקוחות ולגדול ככל הניתן”.

מודל לחיקוי?

“eBay המתווך בין עסקים ללקוחות בהיקף בינלאומי. משם הכול התחיל, ואנחנו שואפים לטוב ביותר”.

החלום הוא להיות עשירים?

“לא. אנחנו עובדים עם הרגש, מאמינים בכל פרויקט שלנו והולכים איתו עד הסוף. אנחנו מאוד מחוברים לזה ולא מעוניינים באקזיט כאידיאל”.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר