אבי אמסלם. צילום: פבל
אבי אמסלם. צילום: פבל

"יש כפייה חילונית באשדוד. אמשיך להוביל את ש"ס במועצה": מ"מ ראש העיר, אבי אמסלם בריאיון חג

למה ראש העירייה לא הוזמן לסוכתו, היכן עלה שמו של ברק סרי ומדוע החרדים זוכים להקצאות קרקע רבות, יו"ר ש"ס באשדוד וממלא מקום ראש העירייה, אבי אמסלם מדבר על הכל בריאיון חגיגי ומתחייב "בית הכנסת ברובע י"ג ייבנה על אפו וחמתו של כצנלסון"

פורסם בתאריך: 16.10.22 10:44

     

לפני יומיים, במהלך חול המועד, התפרסם תיעוד שעורר מיני סערה – ובו נראו ראש העירייה, ד"ר יחיאל לסרי וממלא מקומו גבי כנפו, מתארחים בסכותו של בכיר ש"ס משה מוריוסף. התיעוד הציף על פני הקרקע שוב, את ההעדפה של ראש העירייה לגבי זהותו של יו"ר ש"ס באשדוד. מי שעוד התארחו שם הם חברי כנסת מש"ס, כך שהיעדרותו של יו"ר ש"ס באשדוד וממלא מקומו של לסרי, אבי אמסלם, הייתה בולטת.

מאז, מוריוסף עצמו כבר הגיב וכתב בקבוצת הוואטסאפ "דיווחי לכיש" כי הוא ואמסלם חברים כבר 25 שנה וכי אינו מתכוון להחליף את אמסלם, "אני לא פולטיקאי, השאיפות שלי ידועות אני איש מקצוע ופקיד שמשרת את הציבור. מבין את העניין לעשות רעש אבל לא מתאים להפוך סוכות שלום לסוכות מלחמה", כתב.

ד"ר לסרי וכנפו עם מוריוסף

אז שאלנו את אבי אמסלם עצמו, מדוע הוא נעדר, והוא הסביר: "היה ערב של אושפיזין דמשה (אושפיזין של משה רבינו) שנעשה בביתו של משה מור יוסף, למיטב ידיעתי הוא עושה את הערב הזה מזה שנים רבות, וגם השנה הוא אירח אורחים כאלה ואחרים. לא מבין את ההתעסקות בנושא. בערב הספציפי המדובר הייתי בסוכתי באירוע גדול שערכתי לבני המשפחה שלי וחברים קרובים. היו כאלה שבשם הניגוח הפוליטי והאישי תידרכו ושירבבו שמות של ח"כים ואנשים נוספים שכביכול השתתפו גם כן, הכל במטרה לפגוע בתנועת ש"ס דרכי. צר לי שישנם כאלה שמנצלים את החג למטרות פוליטיות".

מדוע לדעתך, לא התקיים המפגש הזה בסוכתך?
"כפי שאמרתי זה אושפיזין דמשה, באושפיזין דאברהם אני נוהג גם כן לעשות ערב גדול והשנה זכיתי לארח במוצאי החג (אושפיזין אברהם אבינו) את 'המשמחים של אסותא' כ-50 מתנדבים צעירים שמשמחים מדי שבוע בבית החולים באשדוד. ערכנו עבורם ארוחת ערב חגיגית שנמשכה עד השעות הקטנות. כפי שאמרתי, בערב שלגביו אתה שואל, היה לי אירוע משפחתי. אין משמעות לארוחת ערב כזו או אחרת מבחינה פוליטית מלבד האירוח".

אבי אמסלם ויחיאל לסרי בימים טובים. צילום: פבל

האם הזמנת את לסרי לסוכתך?
"לא. מהסיבה הפשוטה שאני מוזמן להרבה מאד אירועים ולסוכות של אנשים שונים, כך שלא היה לי ערב פנוי, בפרט לאור הלו"ז הצפוף של ראש העיר".

האם מעמדך כיו"ר התנועה באשדוד אינו מובטח?
"כל מי שחושב שמעמדו מובטח, טעות בידו. לא לעולם חוסן וכדאי שכולם יפנימו זאת. ראינו ראשי ערים שהתרסקו, ובבחירות הקרובות לא מעט שרים בכירים וחברי כנסת הלכו הביתה יחד עם ראש ממשלה. זו דרכו של עולם.
בשס, אנחנו הנציגים כפופים לדעת תורה ולמועצת חכמי התורה, מי שלא מכיר בכך וכל 'השועלים הקטנים' המנסים לחבל בתנועה – כבר קיבלו את התשובה מיו"ר שס הרב אריה דרעי שהבהיר בכמה הזדמנויות ש'אבי אמסלם פה לעוד שנים רבות'. אני נמצא בקשר רציף עם הרב אריה דרעי שמונח לפרטי פרטים בכל מה שקורה בעיר ומעודכן על כל דבר – בקדנציה הקרובה אמשיך להוביל את סיעת שס ולהגדיל את כוחה, לעבוד קשה ולעשות את המקסימום למען הציבור כפי שאני נוהג עשרות שנים".

דרעי ואמסלם. צילום: עזריה לוי, צילומית 2000

מהיכן הביטחון שמעמדך מובטח?
"הרב אריה דרעי מינה אותי ונותן בי אמון מלא, כל עוד ירצו אותי אני פה. בסוף אנחנו קשובים לרחשי הציבור ומחוייבים רק לציבור, ולשמחתי הציבור מרוצה ומקבל את השירות הטוב ביותר ממני ומחבריי לסיעה. אני שמח שבכל הכנסים הארציים ובכל מקום אפשרי מביאים את העשייה שלנו כמודל לחיקוי ואין הרגשה טובה מזו. במקומות רבים מעתיקים את מודל מערך פניות הציבור שלנו, את ההתייחסות ואת דרכי המענה המגוונות שלנו, וזה מעיד על הכל".

האם כבר ידוע לך מי יהיו חברי רשימת ש"ס למועצה בבחירות בעוד שנה? מי מחליט על כך?
"יש לנו רשימה מצוינת, איכותית, שעובדת סביב השעון, אני מרוצה באופן אישי מכל אחד ואחד, כל אחד עם יכולותיו, וכולם אצלנו בסיעה מלוכדים וכפופים להנהגה הארצית ולמועצת חכמי התורה. מבחינתי הרשימה מעולה, ואין צורך להחליף, סוס מנצח לא מחליפים. בעזרת השם אנחנו נגדיל את הכח ונכניס כוחות חדשים ורעננים לרשימה. באופן כללי, מי שמחליט הוא יו"ר המפלגה הרב אריה דרעי, אני מציג בפניו את כל המועמדים לרשימה וההחלטה על השיבוץ נתונה בידיו".

אמסלם וחברי סיעת ש"ס

האם לדעתך הוא צריך להיות ברשימה?
"יש לש"ס רשימה מצוינת ואיכותית לעילא ולעילא. כל מי שחושב שיכול לתרום לעשייה ולפעילות התנועה מוזמן להגיש אליי את מועמדותו. משה מור יוסף לא יהיה ברשימה, איני מאמין שהוא יוותר על תפקיד מנכ"ל הרשות לפיתוח הנגב בשביל להיות חבר מועצה בהתנדבות. בכל מקרה שס אמורה לגדול, ואם ירצה להתמודד נעלה את זה ליו"ר התנועה בשמחה".

מי לדעתך עומד מאחורי הניסיונות להציב אותו בראשות הרשימה?
"לצערי הרב ישנם כאלה שמנסים בכל דרך לחרחר ריב ולפלג את התנועה, הם אלה שעומדים מאחורי הכותרות האחרונות. אבל שלא ייטעו בשקט שלנו, אנחנו רואים ושומעים הכל, ויודעים היטב שכל מטרתם היא אך ורק להרוס ולפגוע בתנועת שס בעיר. לא אתן לאף אחד לפגוע בי ובתנועה רק בגלל ההצלחה שלנו. לצערי לקחו את משה מור יוסף ועושים על גבו ספינים שפוגעים בעיקר בו, מעלים את שמו חדשות לבקרים ועושים עליו סיבוב תקשורתי במטרה לפגוע בי ובתנועה, אבל למדנו לחיות עם זה, וכפי שאמרתי לא לעולם חוסן. לא אתן לאף אחד לפגוע בתדמית ובעשייה של התנועה".

"גם שמו של ברק סרי עולה"

כזכור, בבחירות האחרונות, דווקא מי שרץ נגד לסרי, כמו שמעון כצנלסון זכה לקדימות במשא ומתן ואילו ש"ס שתמכה בלסרי, הייתה האחרונה לשבת לשולחן המשא ומתן, כד שכמעט היה נדמה שהיא תישאר בחוץ. אמסלם אמנם רואה בזה "עוול", אך נזהר לקשור זאת להחלטה עתידית.

האם יש סיכוי שש"ס לא תתמוך בפומבי בלסרי?
"כרגע איננו עוסקים בסוגיית התמיכה לראשות העיר, אנו עובדים סביב השעון למען הצלחה בבחירות הארציות המתקרבות וכשתגיע העת נדון בכך. באופן כללי, אין קשר בין מה שהיה בבחירות האחרונות והעוול שנגרם לנו לבין מה שיקרה בבחירות הקרובות. אנחנו עושים את ההפרדה ובוחנים את תמיכתנו לגופו של מועמד ולגופו של ענין. כפי שידוע לך מי שמחליט על התמיכה לראשות העיר הוא הרב אריה דרעי ושום קיצורי דרך עקיפים או לחצים כאלה ואחרים לא ישפיעו על החלטתו, בפרט בכל מה שקשור לסיעת ש"ס בעיר אשדוד".

ברק סרי. אלבום פרטי

האם יש סיכוי לתמיכה במועמד אחר כמו ברק סרי? כמו כן, לא פעם היו מי שהציעו אותך, האם זה רלוונטי?
"אני אגלה לך, שפונים אליי אנשים רבים עם שאיפות להיות ראש העיר אשדוד ומבקשים את תמיכת ש"ס ודרכי פגישה עם הרב אריה דרעי. גם שמו של ברק סרי כמובן עולה, אבל מי שיחליט זו רק סיעת ש"ס והיו"ר הרב אריה דרעי. לגבי מועמדותי לראשות העיר, לפי שעה זה לא רלוונטי, ואין לי שאיפות כאלה".

איך אתה מסכם את שיתוף הפעולה עם לסרי עד כה בקדנציה הנוכחית?
"הלוואי ובקדנציה הבאה יהיו לנו 5 שנים כמו אלה. 5 שנים מאתגרות ומצוינות שבהם למדנו הרבה שיתפנו פעולה באופן מלא עם כל הנהלת העיר וזכינו להישגים והצלחות רבות".

"בית הכנסת בי"ג ייבנה על אפו וחמתו של כצנלסון"

בשנה האחרונה, בעיקר מאז החלה מחאת תושבי רובע י"ג נגד הקמת מרכז רוחני בשטח של מרכז קהילתי, היה נראה כי אמסלם וסגן רה"ע, שמעון כצנלסון משלבים ידיים. הם יזמו וקידמו את הזזת המרכז הרוחני למתחם אחר ברובע י"ג. אלא שאז התעוררה שוב מהומה והשניים החליפו ביניהם מהלומות מתוקשרות.

התושבים מפגינים במקום. צילום: הפורום החילוני

מחאת התושבים ברובע י"ג. צילום: הפורום החילוני

כל החיכוכים שלך עם סניה, טוענים כי זה הכל לצרכי בחירות ואתם מתואמים מאחורי הקלעים ואין באמת חילוקי דעות ביניכם, כמו למשל בנושא בית הכנסת בי"ג, ששם חתמתם על הסכם.
"בכל הקשור לצרכי הדת בעיר, דעתי ברורה וחדה. לצערי הרב כצנלסון מייצג את הצד ההפוך בדיוק של צרכי הדת ושירותי הדת בעיר, ועל כן אני לא מבין על מה אתה מדבר. מי שטוען זאת הוא פשוט בור ועם הארץ. בנוגע לבית הכנסת בי"ג, אני נרתמתי לעזור ואכן הסכמתי להזיז את בית הכנסת בכדי להגיע לפתרון טוב שלגביו היו הסכמות ולצערי אחר כך בחר כצנלסון להתנגד ולחזור בו מהסיכומים רק שלא יהיה בית כנסת ברובע י"ג, אך אני מתחייב – בית הכנסת ייבנה על אפו וחמתו של כצנלסון".

מי ימצמץ ראשון? אבי אמסלם במרכז, לידו גבי כנפו ושמעון כצנלסון בטקס הנחת אבן הפינה לרובע פארק לכיש. צילום: מייק וייצמן

אבי אמסלם ושמעון כצנלסון. צילום: מייק וייצמן

אולי פעם אחת תספר מה קרה באותו יום של ההצבעה למינוי נכט שהיה בעצם קו שבר בינך לבין לסרי? נטען שחברי סיעתך היו ברכב שלך ולא איפשרת להם ללכת להצביע.
"אני באופן אישי התנגדתי למינויו של אלי נכט לסגן והבעתי את דעתי על כך גם בפני ראש העיר. באותה תקופה הוא ושמעון כצנלסון התנגדו לבית הכנסת בסיטי ולכן לא יכולתי לתמוך במינוי. לשאלתך, נתתי חופש הצבעה לחבריי לסיעה, לא היתה משמעת סיעתית בנושא וכל אחד יכול היה להצביע על פי צו מצפונו. יתירה מכך, במידה והיה צורך, חברי סיעתי היו מצטרפים להצבעה, אך מאחר וההצבעה עברה בקולות האופוזציה לא היה צורך בהצבעתם".

נכט ואמסלם בישיבת מועצה

איך אתה מתרשם מנכט עד כה? יצא לכם לשתף פעולה יחד?
"עד כה לא יצא לנו לשתף פעולה בשום נושא מאחר והעקרונות שלנו אינם עולים בקנה אחד".

"הכפייה החילונית קיימת ונוכחת הרבה יותר"

בכתבה שפורסמה ב"כאן דרום" לאחרונה נסקרו המחאות החילונית נגד הקצאות הקרקע למוסדות חרדיים ברובעים השונים בעיר. וראינו כי בלא מעט אזורים, התושבים מתנגדים להקמת מבני דת ומוסדות חינוך חרדיים באזורים החילוניים יותר. הם מפגינים, מוחים ומחתימים על עצומות.

ישנו מרמור בקרב ציבור חילוני לא קטן באשדוד, בנוגע להקצאות קרקע לחרדים. הטענה היא שמקצים יותר ויותר קרקעות לחרדים על חשבון הציבור החילוני.
"הציבור החרדי והמסורתי מונה מעל 35 אחוז מכלל תושבי העיר והכל מגיע לנו בזכות, לצערי יש עדיין מחסור במוסדות ציבור שחלקם לומדים במבנים יבילים, ולכן אני מברך על כל הקצאה. אנחנו לא החצר האחורית, מגיע לנו הכל בזכות בדיוק כמו שמגיע לציבור הכללי".

אמסלם בלשכתו

מה יש יותר באשדוד: כפייה דתית או כפייה חילונית? במה זה בא לידי ביטוי?
"אין ספק שבשנים האחרונות הכפייה החילונית קיימת ונוכחת הרבה יותר ללא התחשבות באוכלוסיות השונות. באופן כללי הסטטוס קוו הולך ונשחק. אך אנחנו משתדלים להגיע לעמק השווה ולרוב מצליחים בכך. אני זוכר את כל הסיסמאות של אלה שהבטיחו תחבורה בשבת שלשמחתי הצלחנו למנוע ועוד לא מעט דברים שפתרנו מאחורי הקלעים כמי שדוגל בחיה ותן לחיות, כך אנחנו מצליחים להכיל את כולם ומקווה שגם אחרים ידעו להכיל אותנו".

איך אתה מסכם עד כה את הקדנציה שלך? על איזו פעילות שלך אתה מצביע בגאווה?
"ראשית אני וחבריי לא השתנינו ואני באופן אישי נשארתי החבר של כולם. לשאלתך, אני מסתכל אחורה בסיפוק רב, עשינו מהפכה בפניות הציבור, מהפכה בחינוך וכמעט בכל נושא. אנחנו פעילים משמעותית בכל ההחלטות והוועדות בעיר וממשיכים להיות נגישים לציבור הרחב".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר