דוד פלאח אולימפיה
הג'יפים בטיול. דוד פלאח ז"ל. צילום: אילת אלדר-אוברמן

"דרך מתאימה להנציחו": עשרות משתתפים בטיול ג'יפים לזכר דוד פלאח ז"ל ממוסך אולימפיה

11 חודשים לאחר פטירתו הפתאומית של דוד פלאח מייסד מרכזי שירות "אולימיפיה" וזכיין סובארו באשקלון ואשדוד, התקיים טיול השטח המסורתי בו משתתפים רכבי 4X4 של סובארו. "הטיול היה מעניין. אני גר בקרבת מקום ולא ידעתי שיש מקומות יפים כאלה", אמר אחד הלקוחות

פורסם בתאריך: 10.7.22 12:44

     

ביום שישי קיימה משפחת פלאח, בעלי חברת "אולימפיה" בע"מ – זכייני סובארו באשדוד ובאשקלון – טיול ג'יפי סוברו לזכר האב והמייסד, דוד, שנפטר לפני 11 חודשים בגיל 74, באופן פתאומי מדום לב. הוא הותיר אחריו 14 נכדים ונין שנולד לאחרונה ונקרא על שמו.

עוד בחייו החל דוד במסורת של טיול שטח אחת לשנה, שערך ללקוחותיו, בעלי ג'יפים של סובארו. המשפחה החליטה להמשיך במסורת המדוברת לזכרו, במתכונת שהוא קבע, שיש לה גם ערך מוסף של אהבת ארץ ישראל שפיעמה בו. בטיול שהתקיים ביום שישי השתתפו בו למעלה מ-80 איש, בהם לקוחות ותושבים מאשקלון, אשדו והסביבה וכן עובדים, שהיו רכובים על 25 ג'יפים. חלק אגב נאלצו לבטל את השתתפותם בדקה התשעים כי נמצאו מאומתים לקורונה.

הג'יפים בטיול. צילום: אילת אלדר-אוברמן

הג'יפים בטיול. צילום: אילת אלדר-אוברמן

הג'יפים בטיול. צילום: אילת אלדר-אוברמן

עם הגעתם לנקודת האיסוף צוידו המשתתפים במים ושני פריטים שהופקו במיוחד לכבוד האירוע: כובעים וחולצות שעליהן התנוססה הכתובת "לזכר דוד פלאח, איש משפחה ועשייה ברוכה. דרכך תוביל אותנו לעד". את הטיול, הדריך רפי פסח, והוא החל במבקיעים וכלל, בין השאר, את יער כרמיה, נחל שקמה, יער ארז ויער גברעם.

לזכר דוד פלאח. צילום: אילת אלדר-אוברמן

לזכר דוד פלאח. צילום: אילת אלדר-אוברמן

לדברי פסח, מנהל מועדון "סובארו וחברים בשטח", המשתתפים היו עדים להשתקמות השמורה ולהתאוששות הטבע, אחרי מתקפות הבלונים מרצועת עזה, שגרמו לעשרות שריפות והותירו יובש וצבע שחור ששלט בכל. לדברי אחד הלקוחות הוותיקים, מתי בר לב מאשדוד, הטיול היה מרגש והשיג את מטרתו "לגבש את כולנו מסביב לדמותו של דוד". לדברי אבי לישאור, גם הוא מאשדוד ומהלקוחות הוותיקים "הטיול היה מעניין. אני גר בקרבת מקום ולא ידעתי שיש מקומות יפים כאלה. דוד היה איש מיוחד וזו דרך מתאימה להנציחו".

דוד פלאח נולד בטריפולי בירת לוב, עלה לארץ כבן שנתיים וגדל באשקלון. כשהיה כבן 16 החל לתקן אופנועים בחצר של הוריו ומאז התפתח לחברה מצליחה. אחרי שחרורו משירות קרבי בגולני, שכלל גם את "קרב תל פאחר" – ברמת הגולן, במלחמת ששת הימים – התחיל לעבוד במוסך באשקלון. ב-1974 פתח בשותפות עם חבר, שכמה שנים אחר כך נפרד ממנו, את המוסך באשדוד כזכיין של סובארו, שהיה בין המוסכים הראשונים בעיר. 16 שנים אח"כ פתח בצמוד למוסך גם סוכנות מכירות של סובארו, כולל אולם תצוגה גדול. בשנת 2018 פתח את מרכז שירות אולימפיה באשקלון ברחוב צה"ל.

טיול ג'יפים אולימפיה. צילום: אילת אלדר-אוברמן

טיול ג'יפים אולימפיה. צילום: אילת אלדר-אוברמן

טיול ג'יפים אולימפיה. צילום: אילת אלדר-אוברמן

טיול ג'יפים אולימפיה. צילום: אילת אלדר-אוברמן

טיול ג'יפים אולימפיה. צילום: אילת אלדר-אוברמן

טיול ג'יפים אולימפיה. צילום: אילת אלדר-אוברמן

דוד שילב בחברה 3 מתוך 5 ילדיו הצעירים ביותר. ליאור, ראשון הבנים שהצטרף אליו, מנהל את העסק באשדוד כשאלירן אחיו הצעיר ביותר לצידו ואופיר מנהל את העסק באשקלון. הם מעסיקים בחברה, בשני הסניפים יחד, 27 עובדים, כשהוותיק שביניהם עובד אצלם כבר 35 שנים.

לדברי ליאור, לאביו היו חשובים שני דברים: המשפחה והעבודה. היתה לו לאביו, לדבריו, משנה סדורה באשר לשילוב בניו בחברה "הצטרפתי לעסק לפני כ-24 שנים, אחרי השחרור מצה"ל, ולמרות שהייתי בנו של הבוס התחלתי מלמטה, כאחד העובדים. בתחילה הייתי מחסנאי ואח"כ מכונאי רכב והתקדמתי בשלבים". האב, אומרים בניו עמד על כך שצריך להכיר את המערכת הלכה למעשה ולהתנסות בה בשלבים. ליאור אומר שאת השיעור הראשון שקיבל מאביו לא יישכח לעולם "הוא אמר שאסור להתפתות לכסף קל ואסור לשקר. האמינות היא ראשונה במעלה. אם אתה מחייב מישהו על חלק שהחלפת זה חייב להירשם במדויק. בדרך כזו אנחנו נוהגים כולנו ועובדה שיש לנו לקוחות ותיקים במשך עשרות שנים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר