במחסום. למצולמים אין קשר לידיעה. צילום: אמיל סלמן
שוטרי מג"ב ממוגני קורונה במחסום. למצולמים אין קשר לידיעה. צילום: אמיל סלמן

בעט, דרך, שדד וצילם: שוטר מג"ב מאשדוד מואשם בהתעללות בפלסטינים

הבוקר הגישה המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות כתב אישום נגד חמישה מג"בניקים בפרשה חמורה של התעללות בפלסטינים במחסומים. סנגורו של הנאשם מאשדוד: "פלסטינים תקפו אותו, והוא תקף אותם בחזרה"

פורסם בתאריך: 13.8.20 11:00

     

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד חמישה שוטרי מג"ב בעבירות של שוד מזויין, תקיפה הגורמת חבלה של ממש, קשירת קשר לביצוע פשע, תקיפה בנסיבות מחמירות, התעללות בחסר ישע, השמדת ראיה ועבירות נוספות. כתב האישום כולל 14 אישומים שעיקרם עבירות אלימות ורכוש שביצעו שוטרי מג"ב כלפי פלסטינים בעת שהיו במסגרת תפקידם.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




אחד הנאשמים הוא ט' בן 20 מאשדוד. באחד המקרים, כך מתואר בכתב האישום, הבחין בפלסטיני ללא אישור כניסה לישראל, הורה לו לרדת על ברכיו, בעט בו כמה פעמים לעבר צלעותיו ואחר כך גם גנב ממנו כשמונה חפיסות סיגריות.

במקרה אחר שאירע ב-15 ביולי, נכתב, ט' ושוטר נוסף תפסו שני פלסטינים סמוך לפרצה וט' הורה להם לשכב על בטנם על הקרקע. לפי כתב האישום הוא "דרך על גבו של אחד, בעט במותנו, דרך על ראשו בסמוך לאזנו והורה למתלוננים לשתוק. לאחר מכן ניגש לשני, בעט קלות פעמיים בלחיו, דרך על עורפו, הצמיד ראשו לקרקע ובעט במותנו". הוא גם תיעד את האירוע בסרטון וידיאו במכשיר הטלפון הנייד שלו.

העבירות המיוחסות לו הן תקיפה בנסיבות מחמירות, שוד מזוין, התעללות בחסר ישע, גניבה והפרת אמונים.

על פי כתב האישום, שהוגש בידי עו"ד עדי וולנרמן ממח"ש, במספר הזדמנויות במהלך חודש יולי, בעת שהיו הנאשמים בניידת משטרתית במסגרת תפקידם סמוך לפירצה בגדר ההפרדה ליד מעבר מיתר, כשהם לובשים מדי מג"ב וחמושים בנשק משטרתי, ותוך שהם מנצלים את סמכויותיהם ומעמדם, שדדו הנאשמים כספים מפלסטינים שנכנסו לישראל דרך הפרצה.

את מעשיהם, אומרים במח"ש, ביצעו הנאשמים תוך שהם מנצלים את חולשתם של הפלסטינים, לעיתים תוך שהם מאיימים עליהם בנשק ואף מכים אותם, ומתוך הנחה שמכיוון שמדובר בשוהים בלתי חוקיים הם לא יפנו לרשויות אכיפת החוק להתלונן. בחלק מהמקרים עטו הנאשמים רעלות ומסיכות פנים כדי למנוע זיהויים.

בפרקליטות מציינים שבחלק מהמקרים ביצעו הנאשמים את המעשים תוך שנקטו בשיטה שבמסגרתה חלקם השתמשו בכוח נגד הפלסטינים, כיוונו לעברם נשק, שוחחו עמם והציגו בפניהם מצג לפיו הנאשמים, במסגרת תפקידם, בודקים אותם ועורכים חיפוש על גופם, וזאת בעת שנאשם אחר לקח לניידת את התעודות והארנקים של הפלסטינים וגנב משם כסף.

בחלק מהמקרים תיעדו הנאשמים את האלימות בה נקטו כלפי הפלסטינים באמצעות תמונות וסרטוני וידיאו במכשירי הטלפון הניידים שלהם.

 

 

המחלקה לחקירות שוטרים ביקשה מבית המשפט לעצור ארבעה מהנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם, עו"ד עדי וולנרמן מהמחלקה לחקירות שוטרים ציינה בבקשת המעצר כי "הנאשמים ביצעו את מעשיהם, בעודם לבושים מדי משטרה וחמושים בנשקים משטרתיים. הנאשמים ניצלו את מעמדם ואת האמון שניתן בהם ועשו שימוש במדיהם ובחזותם כשוטרים כדי להטיל אימה על קרבנותיהם ולהכניעם לצרכיהם".

עו"ד רודה. התמונה באדיבות המצולם

סנגורו של הנאשם מאשדוד, עו"ד שי רודה, מסר בתגובה: ״מרשי כופר באישומים המיוחסים לו, וטוען כי לא לקח חלק בתכנון השודים. לעניין עבירות ההתעללות בחסר ישע, מרשי טוען כי הפלסטינים תקפו אותו, והוא תקף אותם בחזרה לצורך הגנה עצמית״.

ממשמר הגבול נמסר: "אנו רואים בחומרה את המעשים הפסולים והחריגים שבגינם הואשמו הלוחמים המשרתים בחיל בשירות סדיר. ללוחמים המבצעים מעשים מעין אלו שעומדים בסתירה מוחלטת לערכי החיל אין מקום בשורותיו. בהתאם החל הליך לסיום שירותם במג״ב לאלתר במקביל להליך המשפטי הפלילי שיתנהל נגדם".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר