משה טטרו. צילום: שרית אלון אוחיון
משה טטרו. צילום: שרית אלון אוחיון

הבנקאי שנעצר, הואשם וזוכה: "עברתי סיוט, עוול גדול"

משה טטרו מאשדוד שהיה חבר ועד העובדים בבנק דיסקונט נעצר ב-2017 במסגרת פרשה של חשדות לשוחד, סחיטה ומרמה. הוא הושעה מהעבודה, הועמד לדין, נלחם על חפותו והגיע עד לבית המשפט העליון. השבוע הוא זוכה לחלוטין

פורסם בתאריך: 31.7.20 11:02

     

“כמו שטענתי מההתחלה אני חף מכל פשע. עברתי סיוט ונגרם לי ולמשפחתי עוול גדול. אלה היו 3.5 שנים מאוד קשות, לא קל להילחם בטחנות הצדק, הכי קל זה להרים ידיים ולקבל את הדין. מכיוון שהאמנתי בחפותי לאורך כל הדרך ושכל מה שיוחס לי היה עורבא פרח לא ויתרתי. אני ממש מאושר. שמי נוקה וזה הכי חשוב לי. עבדתי קשה בחיים כדי לבנות את השם שלי”.

כך אמר ביום רביעי השבוע משה טטרו, בן 43 מאשדוד, לאחר שזמן קצר קודם לכן באותו יום קיבל את פסק הדין של בית המשפט העליון שמבשר על זיכויו המלא מכל אשמה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




טטרו עבד בבנק דיסקונט, קודם כיועץ פנסיוני ובהמשך כמרכז פעולות הוועד הארצי. באחד מימי ראשון בחודש פברואר 2017 הגיעו שוטרים לביתו ועצרו אותו. הוא נחשד בעבירות חמורות מאוד של שוחד וסחיטה באיומים. במפלג ההונאה של מחוז תל אביב אמרו אז שלפי החשד הוא התנה את השארת תיק הביטוח של עובדי הבנק בידי הסוכנות המבטחת בכך שהיא תסגור לו חוב אישי של קרוב ל-200 אלף שקל.

כחודשיים אחר כך הגישה נגדו פרקליטות מחוז תל אביב כתב אישום בעבירות של התניית שוחד ומרמה והפרת אמונים. ביולי 18’ החליט בית המשפט המחוזי לזכות את טטרו מעבירת השוחד והרשיע אותו בעבירת הפרת אמונים בתאגיד. הוטלו עליו 8 חודשי מאסר על תנאי וקנס של 150 אלף שקל.

טטרו לא הרים ידיים וערער לעליון. לטענתו מדובר בתקדים שבו קיומה של עסקה פרטית בין ספק שירותים לחבר ועד עובדים מהווה ניגוד עניינים פלילי, ולא, לכל היותר, עבירת משמעת. המאבק שלו נשא פרי, כאמור. שניים משלושת שופטי ההרכב החליטו שיש לזכותו מכל אשמה, ורק אחד מהם דחה את הערעור, מה שהוביל לתוצאה הסופית – זיכויו ברוב קולות.

טטרו: “הכל התחיל מזה שסוכן הביטוח שביטח את העובדים לא נבחר במכרז, אני התחלתי לעשות קצת סדר, והורדתי את הפרמיות לעובדים. זה חתך את העמלה של הסוכן, והוא הרגיש פגוע, מדובר בהרבה כסף, והתלונן נגדי, שאני כביכול איימתי עליו שאם לא יקנה ממני את התיק שהיה לי קודם במנורה, הוא לא ימשיך לעבוד. השופטת במחוזי קבעה שעצם זה שדיברתי אתו על עניין אישי שלי מהווה ניגוד עניינים והרשיעה אותי בהפרת אמונים. ערערנו על כך לעליון ולשמחתי הערעור התקבל”.

מאז הפרשה המשכת לעבוד בבנק?

“לא. מאז שהפרשה התפוצצה השעו אותי וקיבלתי חצי משכר היסוד”.

אז ממה אתה חי?

“בשנה האחרונה התחלתי לעבוד בתחום הביטוח, חזרתי לתחום הביטוח, כדי להביא פרנסה הביתה. בלי אבא שלי, שיהיה בריא, לא היינו מצליחים להחזיק מעמד כל התקופה. אמא שלי עברה אירוע מוחי בזמנו בהשפעת מה שקרה לי. אני מקווה שהבשורות הטובות יתנו לה כוח”.
הוא נשוי לגילי, קוסמטיקאית, והם הורים לשתי בנות ובן.

איך הפרשה השפיעה על הילדים?

“היה מאוד קשה. הם ראו את הלחץ והפניקה בבית ואת הירידה ברמת החיים. היה להם קשה אבל הם האמינו בי. אשתי גילי הייתה המנוע שדחף והייתה איתי באש ובמים. כשהחלטנו לערער לעליון לקחנו הלוואות, נעזרנו במשפחה והיא תמכה בי ללא עוררין”.

משה וגילי טטרו עם הילדים. צילום פרטי

משה וגילי טטרו עם הילדים. צילום פרטי

היו רגעי שבירה לאורך השנים?

“כשעצרו אותי, חקרו אותי וכשהוכנסתי בפעם הראשונה לתא המעצר זה היה מאוד קשה. פתאום אתה מוצא את עצמך עם כל מיני טיפוסים שאתה לא רגיל להיות במחיצתם. אני חושב שלא אגזים אם אומר שבמצב הזה היו יכולים להוציא ממני הודאה שרצחתי את רבין. בכנות. היו לאורך התקופה רגעי שבירה פנימיים, אבל לא הראתי את זה כלפי חוץ, בטח לא לאישה ולילדים בבית. כשאתה מאמין בחפותך, אתה מאמין שתנצח. לא היה לי ספק בכך. אני אחד שלא מוותר בקלות ושמח שניצחנו”.

מה המסר שאתה רוצה להעביר?

“תלכו עם האמת והצדק שלכם עד הסוף, לא לוותר”.

תחזור לעבוד בבנק?

“אני עוד לא יודע מה אני הולך לעשות, שוקל את צעדיי. בגדול, אני עדיין עובד בנק מן המניין. לא יודע אם אני רוצה לחזור לאותו מקום עבודה”.

אתה מרגיש שהבנק וההנהלה תמכו בך, גיבו אותך?

“למעשה הם היו נעולים, ומרגע שהוגש כתב אישום השעו אותי וזה באמת היה קשה. מה שכן, העובדים לא הפסיקו לתמוך ולחזק אותי”.

בשנים האחרונות אתה מעורב בעשייה התנדבותית באשדוד.

“נכון, ראיתי שיש לי זמן פנוי בעקבות המצב שנכפה עליי והחלטתי לתרום מעצמי ולהחזיר לקהילה. אנחנו עושים דברים יפים בזמן הקורונה עם התושבים, עשינו הדלקת נרות בבית החולים אסותא, שיפצנו גינה…”

איך הייתה לך אנרגיה לזה?

“אין ברירה אחרת. גם היה חשוב לי ללמד את הילדים שהתנדבות זה ערך עליון. החלטתי לעשות מהלימונים לימונדה”.

 

יש בך רצון להחזיר, לנקום במי שפגע בך?

“זה היה מניע מאוד מאוד חשוב בהתחלה וגרם לי להילחם עוד יותר. כשהזמן עבר, זה נחלש. מי שצריך לשלם ישלם, יש אלוהים, ואני שומר לי את הזכות לתבוע אזרחית על עוגמת נפש וכל מה שנעשה לי, אם זה אדם כזה או אחר, הרשויות, נראה ונחליט יחד עם עורך הדין שלי עמיר ג’ורג’י, מקצוען מהשורה הראשונה שעשה עבודה נהדרת. אני שמח שבחרתי בו, הלכתי אחריו בעיניים עצומות”.

עו"ד עמיר ג'ורג'י, התמונה באדיבות המצולם

עו"ד עמיר ג'ורג'י, התמונה באדיבות המצולם

עו”ד עמיר ג’ורג’י מסר: “שמחים על זיכויו של מרשי ומאחלים לו חזרה לחייו השלווים, נעשה צדק גם אם הדבר לקח זמן מה מדובר במי שהאמין בחפותו המוחלטת לאורך כל הדרך”.

תגובת הפרקליטות

“המערער היה חבר בוועד העובדים הארצי של בנק דיסקונט והשתתף בבחירת ספקים למתן שירותי הביטוח לעובדי הבנק. במקביל, ביקש המערער מאחד הספקים, שרצה להמשיך לספק שירותי הביטוח לעובדים, להסדיר עבורו חוב פרטי לחברת הביטוח, בסך של כ- 300 אלף שקלים.

המדינה סברה, שמדובר בניגוד עניינים מובהק, בוטה ומהותי בין עניינו של המערער לבין עניינם של העובדים, שיכול היה לפגוע בשיקול המערער בבחירת הספק לעובדים, ובין טובתו האישית לבין טובת הבנק.

כבוד השופט קרא (דעת מיעוט) קיבל עמדה זו, וקבע, כי "עשיית עסקה פרטית על ידי המערער עם ספק שירות שהשתתף במכרז לצורך אספקת שירותים על ידיו לעובדי הבנק, כשבידי המערער פוטנציאל להשפיע על התקשרות הספק עם עובדי הבנק מהווה ניגוד עניינים וניצול כוחו של המערער לקבלת טובת הנאה אישית העולה כדי הפרת אמונים. דעת הרוב קבעה, כי ניגוד העניינים שהתקיים לא עלה כדי העבירה הפלילית של מרמה והפרת אמונים בתאגיד”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר