אדי מכלוף המכונה "פרנויה" ונחשב למהנדס" של מטעני חבלה
אדי מכלוף המכונה "פרנויה" ונחשב למהנדס" של מטעני חבלה

אדי מכלוף זוכה מרצח מנשה מאור והורשע בסיוע

רצח מנשה מאור בפיצוץ מטען חבלה: ביהמ"ש זיכה היום מחמת הספק את אדי מכלוף אך הרשיעו בסיוע לרצח. עדותו של עד המדינה במשפט שופכת אור על יחסי הכוחות בין שתי הקבוצות היריבות באשדוד בעבר, יריבות שממשיכה להתקיים אך חלק מגיבוריה כבר נמצאים במקומות אחרים

פורסם בתאריך: 2.7.20 16:37

עדכון אחרון: 6.7.20 16:07

     

בית המשפט המחוזי בבאר שבע זיכה לפני זמן קצר מחמת הספק את אדי מכלוף מרצח מנשה מאור באשדוד לפני קרוב לשש שנים.

מכלוף, שכונה במשטרה "פרנויה" ו"מהנדס המטענים", זוכה גם מעבירות של שני ניסיונות רצח אך הורשע בסיוע לרצח וסיוע לניסיונות הרצח, כמו גם בעבירות נשק בנוגע לאותה פרשה של פיצוץ המכונית שבו נהרג מאור ונפצעו יוסי קריחלי ובעל הרכב, דודו בוטראשוילי, ב-4 בנובמבר 2014, בצומת רוגוזין ושפירא.

מנשה מאור ז"ל

בפרשה גיוס עד מדינה ש"חצה את הקווים". הרכב השופטים נתן זלוצ'ובר, יעל רז-לוי ושלמה פרידלנדר זיכו היום את מכלוף מחמת הספק מעבירת הרצח וניסיון הרצח, והרשיעו אותו בסיוע לרצח וסיוע לשני ניסיונות רצח, וכן בעבירות הנוספות – עבירות נשק וקשירת קשר לפשע.

הרצח של מאור היה אחד מרגעי השיא במלחמה העקובה מדם שבין שתי קבוצות יריבות באשדוד. היריבות בין שני המחנות ממשיכה להתקיים, בצורה כזו או אחרת, גם כיום.

המטען הופעל בשלט: ג'יפ ה-BMW שבו נהג מאור עולה באש. צילום באדיבות ליזה ללוצשווילי, דיאל תקשורת

מכלוף הוא הנאשם האחרון במשפט הארוך. לפניו הורשע ברצח שניר וזאנה ונאשמים נוספים הורשעו בעבירות שונות בהם יוסי אדרי, שיזם את הפעולה מתוך הכלא.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




הנאשמים האחרים וגם מכלוף הודו בהסדר טיעון לפני כמעט שנתיים, אך לאחר מספר חודשים, מכלוף ביקש לחזור בו מהודאתו בנימוק שפעל תחת לחץ חברתי, ובית המשפט אפשר לו. הוא טען שאין לו שום קשר לפיצוץ, ובפרקליטות החליטו להאשימו שוב ברצח. כאמור היום הוא זוכה מעבירה זו.

נזכיר, שאדרי הודה והורשע בעבירה של סיוע לחבלה בכוונה מחמירה ונידון ל-7 שנות מאסר, אנדרי וורו ואבי זהבי הודו והורשעו בעבירות של קשירת קשר לפשע, סיוע לרצח וחבלה ופציעה בנסיבות מחמירות, כאשר וורו נידון ל-16.5 שנות מאסר, וזהבי ל-10.5 שנות מאסר.שניר וזאנה שהופלל בידי עד המדינה הודה והורשע בעבירה של רצח ובעבירות של קשירת קשר לפשע חבלה ופציעה בנסיבות מחמירות ועבירות נשק, ונידון למאסר עולם.

עד המדינה במשפט העיד שדטו קריחלי, אחיו של יוסי, שנפצע בפיצוץ הג'יפ, ו'הגרוזינים' שייכים לקבוצה של בני שלמה והוא פעיל באשדוד וגם בעיר רחובות קשורים אליו. לבני שלמה יש סכסוך עם שלום דומרני ובשנים האחרונות בעקבות הסכסוך שלהם עם דטו, נוצר לבני שלמה סכסוך גם עם הקבוצה שלהם, כאשר עד המדינה שייך את הקבוצה שלהם לשלום לדומרני.

עד המדינה הסביר עוד על הסכסוך בין אדרי לדטו, וכי דטו היה חבר מאוד טוב שלהם המון שנים, אך לפני השחרור שלו ושל וורו מהכלא התגלע סכסוך מאוד עמוק בין דטו לבין אדרי. בתחילה, העיד, היה סכסוך בין זהבי לקריחלי בגלל שדטו לקח לזהבי חלק מקו הייצור של הבקבוקים באשדוד "בדרך לא דרך" וזה פגע מאוד בזהבי.

בשלב כלשהו, אמר עד המדינה, היחסים בין אדרי לדטו התחילו להתקרר עד כדי שנאה ביניהם וכל אחד פנה לכיוון אחר. אדרי החליט שלא מתאים יותר הסכסוך עם זהבי אשר נוצר למעשה בשביל דטו שהיה מסוכסך עם זהבי, ואז אדרי החליט לעשות סולחה בינם לבין זהבי, מה שהוביל להחמרה ביחסים עם דטו ובני שלמה.

עו"ד אהרון רוזה

עו"ד אהרון רוזה

עו"ד אסף שלם

עו"ד אסף שלם

מטעם עורכי הדין אהרון רוזה ואסף שלם, סנגוריו של אדי מכלוף, נמסר בתגובה: "מצד אחד צר לנו שבית המשפט לא קיבל את הטענות העובדתיות שלנו וקבע שהנאשם כן היה מעורב באספקת מטען החבלה. מצד שני מאוד מעריכים את הכרעת הדין שקבעה במשפטנות ראויה שמי שנותן מטען חבלה גם כשהוא יודע לאן המטען מיועד פחות או יותר אבל הוא לא לוקח חלק באירוע הרצח עצמו אי אפשר לקבוע שהוא שותף לביצוע העבירה ועל כך אנו מביעים סיפוק. זו הכרעה תקדימית וחשובה כי מעולם בית משפט בישראל לא הכריע בסוגיה הזו. היום בית המשפט קבע שזה רק סיוע לרצח".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר