על הכוונת: מלון לאונרדו אשדוד. צילום ארכיון: רוני רוקי

פרשת הפיגוע שתוכנן במלון לאונרדו: העבירות הביטחוניות נמחקו במסגרת הסדר טיעון

בעקבות מה שהוגדר קשיים ראייתיים הצעיר מרהט שעבד בגינון בשירות עיריית אשדוד ולפי הנטען התכוון לבצע פיגוע במלון לאונרדו באמצעות הנחת מטען חבלה - הורשע רק בעבירות פליליות. ההר הוליד עכבר?

פורסם בתאריך: 21.11.19 12:39

עדכון אחרון: 21.11.19 14:57

     

עאדל אבו הדייב שהואשם בכוונה לבצע פיגוע במלון לאונרדו באשדוד יורשע רק בעבירות פליליות בכפוף לאישור בית המשפט, זאת במסגרת הסדר טיעון שהושג עם פרקליטות מחוז דרום. כך פורסם הבוקר לראשונה על ידי הכתב תמיר סטיינמן מחדשות 2.

עדכון: בית המשפט המחוזי בבאר שבע קיבל את ההסדר והרשיע את אבו הדייב בהתאם להודאתו בעבירות של הובלת נשק, החזקת נשק וקשירת קשר לביצוע פשע, ירי מנשק חם וניסיון לייצור נשק. העבירות הביטחוניות שיוחסו לנאשם נמחקו. התיק נדחה לטיעונים לעונש ולקבלת תסקיר של שירות המבחן ל-6 בינואר.

אבו הדייב, צעיר בן 20 מרהט, עבד בגינון עבור קבלן בשירות עיריית אשדוד. הוא נעצר ב-18 ביוני וב-21 ביולי הוגש נגדו כתב אישום שייחס לו בין השאר עבירה של ניסיון לפעולה או עסקה בנשק, בחומר מזיק או במתקן רגיש למטרות טרור.


עם הגשת כתב האישום הודיע שירות הביטחון הכללי (שב"כ), שהיה שותף לחקירה, כי במהלך חודש יוני 2019, במסגרת פעילות משותפת של השב"כ ומשטרת ישראל נעצר לחקירה צעיר כבן 19 מרהט. החקירה העלתה, נמסר, הוא החל לתמוך בארגון הטרור חמאס לאחר שנחשף לתכני תעמולה של הארגון ברשת האינטרנט, וניסה להכין מטען שישמש לטובת ביצוע פיגוע בבית מלון לאונרדו באשדוד אותו הכיר מעבודתו בסמוך כגנן.

התייחסות הפרקליטות: "על פי ההסדר, הנאשם הודה והורשע בביצוע עבירות חמורות של קשירת קשר לביצוע פשע (סחר בנשק), ירי במקום מגורים ונסיון לייצור נשק והצדדים עתרו במשותף להטלת עונש משמעותי של 7 שנות מאסר בפועל. יודגש כי עובדות כתב האישום נותרו בעינן במסגרת ההסדר ותוקנו הנסיבות של ביצוע העבירות באישום אחד מתוך ארבעה, זאת כשלנגד עיני הפרקליטות טובת הציבור בכך שהנאשם נטל אחריות על המעשים וככל שבית המשפט יקבל את ההסדר, יורחק מהחברה לשנים רבות".

הסנגור עו"ד מוחמד רחאל: "בפרקליטות בחנו את התיק בשבע עיניים לפי אמות מידה מקצועיות ומצאו בסופו של יום שאין מספיק ראיות להרשעתו בעבירות הביטחוניות. אנחנו מברכים על ההחלטה".

כשהפרשה הותרה לפרסום בחודש יולי מסרו בשב"כ שעאדל אבו הדייב, החל לתמוך בחמאס לאחר שנחשף לתוכני תעמולה של הארגון ברשת האינטרנט וניסה להכין מטען שישמש לטובת ביצוע פיגוע בבית מלון בישראל שאותו הכיר מעבודתו סמוך כגנן וגם להכין רקטה. במהלך החקירה, נמסר משב”כ, הסגיר אבו הדייב חמישה רימונים (שני רימוני גז, שני רימוני הלם ורימון עשן) וכן רובה קרלו שהיו ברשותו. הוא נעצר בידי לוחמי מג”ב ב-18 ביוני כשהוא עובד על טרקטור ומבצע עבודות גינון באשדוד.

בכתב האישום שהוגש לבית המשפט המחוזי בבאר שבע באמצעות המשנה לפרקליט המחוז עו”ד יואב קישון יוחסו לצעיר בן ה-20 ניסיון לפעולה או עסקה בנשק, בחומר מזיק או במתקן רגיש למטרות טרור, עבירות נשק, קשירת קשר לפשע ועבירות נוספות.

בין השאר הוא הואשם שבראשית שנת 2018 נטל דשן ממקום עבודתו בגינון ולאחר שצפה בסרטונים ביוטיוב העוסקים ביצור נשק, החליט לייצר רימון עשן אך לא הצליח בכך. בחודש מאי 2019 או סמוך לכך, כך לפי כתב האישום, ניסה לייצר חומר נפץ לצורך הכנת טיל כפי שלמד בסרטוני היוטיוב, שגופו יהיה עשוי מקרטון, אך שוב לא הצליח.

“באפריל-מאי 2019 או בסמוך לכך”, נאמר בכתב האישום, “גמלה בלבו של הנאשם החלטה לפעול נגד מדינת ישראל על ידי פיצוץ מלון לאונרדו באשדוד, אשר בקרבתו עבד בגינון, וזאת במטרה לפגוע ביהודים ומתוך מניע לאומני”.

מעצרו של הצעיר מרהט שמואשם בתכנון פיגוע במלון לאונרדו. צילום מתוך סרטון של דוברות המשטרה

לפי כתב האישום, כדי לבצע את תכניתו אבו הדייב ניסה להכין חומר נפץ, גם הפעם בעזרת יוטיוב: “במועד כלשהו, בסוף מאי, או ראשית יוני, 2019, רכש הנאשם בעיר רהט דשן שסבר כי הוא מכיל פוטסיום, חומר שבאמצעותו סבר הנאשם כי ניתן לייצר חומר נפץ למטעני חבלה או טילים. הניח את החומר שהוא סבר כי הוא פוטסיום על מחבת, הוסיף לו סוכר ומים, וחימם את התערובת על האש. הנאשם ניסה להדליק את התערובת שיצר, אך הדבר לא עלה בידו".

היום, כאמור, התמונה השתנתה והפרשייה הביטחונית הפכה לפלילית עם אישור הסדר הטיעון וההרשעה של הנאשם בסעיפי העבירה המתוקנים בבית המשפט.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר