מלון לאונרדו פלאזה באשדוד. צילום פבל

הגנן שמואשם בכוונה לעשות פיגוע במלון לאונרדו – עבד עבור העירייה דרך קבלן

צעיר מרהט, שעבד בגינון באשדוד עבור העירייה דרך חברה קבלנית נעצר, נחקר בשב”כ והשבוע גם הוגש נגדו כתב אישום המייחס לו עבירות ביטחוניות, ובראשן כוונה לבצע פיגוע במלון לאונרדו. סנגורו טוען: “לא דובים ולא יער”

פורסם בתאריך: 25.7.19 16:34

     

ביום ראשון הותר לפרסום שצעיר מרהט שעבד בגינון מואשם שתכנן לבצע פיגוע במלון לאונרדו בעיר באמצעות פיצוץ חומר נפץ — כוונה שלא יצאה אל הפועל בסופו של דבר. הנאשם עבד בגינון באשדוד עבור העירייה דרך קבלן גדול, וכך התוודע למלון ולסביבתו.

על פי שירות הביטחון הכללי, החקירה העלתה שהאיש, עאדל אבו הדייב, החל לתמוך בחמאס לאחר שנחשף לתוכני תעמולה של הארגון ברשת האינטרנט וניסה להכין מטען שישמש לטובת ביצוע פיגוע בבית מלון בישראל שאותו הכיר מעבודתו סמוך כגנן וגם להכין רקטה. במהלך החקירה, נמסר משב”כ, הסגיר אבו הדייב חמישה רימונים (שני רימוני גז, שני רימוני הלם ורימון עשן) וכן רובה קרלו שהיו ברשותו. הוא נעצר בידי לוחמי מג”ב ב-18 ביוני כשהוא עובד על טרקטור ומבצע עבודות גינון באשדוד.

בכתב האישום שהוגש לבית המשפט המחוזי בבאר שבע באמצעות המשנה לפרקליט המחוז עו”ד יואב קישון מיוחסות לצעיר בן ה-20 ניסיון לפעולה או עסקה בנשק, בחומר מזיק או במתקן רגיש למטרות טרור, עבירות נשק, קשירת קשר לפשע ועבירות נוספות.

 

בין השאר הוא מואשם שבראשית שנת 2018 נטל דשן ממקום עבודתו בגינון ולאחר שצפה בסרטונים ביוטיוב העוסקים ביצור נשק, החליט לייצר רימון עשן אך לא הצליח בכך. בחודש מאי 2019 או סמוך לכך, כך לפי כתב האישום, ניסה לייצר חומר נפץ לצורך הכנת טיל כפי שלמד בסרטוני היוטיוב, שגופו יהיה עשוי מקרטון, אך שוב לא הצליח.

“באפריל-מאי 2019 או בסמוך לכך”, נאמר בכתב האישום, “גמלה בלבו של הנאשם החלטה לפעול נגד מדינת ישראל על ידי פיצוץ מלון לאונרדו באשדוד, אשר בקרבתו עבד בגינון, וזאת במטרה לפגוע ביהודים ומתוך מניע לאומני”.

מעצרו של הצעיר מרהט שמואשם בתכנון פיגוע במלון לאונרדו. צילום מתוך סרטון של דוברות המשטרה

לפי כתב האישום, כדי לבצע את תכניתו אבו הדייב ניסה להכין חומר נפץ, גם הפעם בעזרת יוטיוב: “במועד כלשהו, בסוף מאי, או ראשית יוני, 2019, רכש הנאשם בעיר רהט דשן שסבר כי הוא מכיל פוטסיום, חומר שבאמצעותו סבר הנאשם כי ניתן לייצר חומר נפץ למטעני חבלה או טילים. הניח את החומר שהוא סבר כי הוא פוטסיום על מחבת, הוסיף לו סוכר ומים, וחימם את התערובת על האש. הנאשם ניסה להדליק את התערובת שיצר, אך הדבר לא עלה בידו”. בפרקליטות ביקשו להאריך את מעצרו של הצעיר עד תום ההליכים נגדו.

אולם הסנגור עו”ד מוחמד רחאל טוען שללקוח שלו לא היו שום כוונות לפגוע במישהו, ודאי לא על רקע לאומני: “כתב האישום לא מייחס סעיף אישום של תכנון פיגוע. על פי כתב האישום הפרקליטות טוענת שהוא ניסה לייצר חומר נפץ וטיל באמצעות מחבת, סוכר, מלח, צבע מאכל ודשן. מי שיקרא את האישום הזה יחשוב שזה אישום מצחיק, חסר כל היגיון. בימים הקרובים יתקיים דיון בבית המשפט, ובו נוכיח לכולם שלא דובים ולא יער”.

 

עו"ד מוחמד רחאל

לדבריו של רחאל, הנאשם הוא בחור נורמטיבי ללא עבר פלילי, “ילד טוב”, כהגדרתו. “בתור פרקליט צבאי לשעבר ומניסיוני”, הוסיף הסנגור, “אני יכול לומר לך שמדובר בעוד מקרה של הודאת שווא חסרת כל תוכן והיגיון שניתנה תחת אמצעי חקירה פסולים”. 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר