הירי בחנות הדגים כפי שתועד במצלמות אבטחה

כתב אישום: נכנס לחנות דגים באמצע היום ופתח באש

יאיר אוחנה תושב העיר מואשם שפצע שלושה בני אדם בתוך חנות ברחוב הומה אדם לאור יום: "רק בשל התעוזה הרבה של בעל החנות ואנשים נוספים אשר הצליחו להשתלט על המשיב ולקחת ממנו את האקדח הגנוב לא נפגעו אנשים נוספים"

פורסם בתאריך: 11.11.19 14:05

     

חודש לאחר היריות שפצעו שלושה בני אדם בחנות דגים שברחוב האורגים באזור התעשייה באשדוד, פרקליטות מחוז דרום הגישה היום כתב אישום נגד תושב העיר יאיר אוחנה. הוא מואשם בביצוע הירי, אך לא בניסיון רצח.

לפי כתב האישום שהוגש באמצעות עורכת הדין הילה דרימר-יאיר, ביום חמישי, 10 באוקטובר, בסביבות השעה עשרה ל-12 בצהריים, "מסיבה שאינה ידוע למאשימה", נכנס אוחנה לחנות כשעל ראשו קסדה, על ידיו כפפות וברשותו תיק גב שהכיל אקדח CZ  9 מ"מ עם משתיק קול. באותו זמן היו בחנות בעלי המקום, קרוב משפחתו ושלושה עובדים בחלק האחורי. אוחנה נכנס כשהקסדה על ראשו וכפפות על ידיו שלף את האקדח התקרב לחדר האחורי וירה 5 יריות לכיוון השלושה. בעל החנות ואחרים שנכנסו לחנות השתלטו עליו, הצליחו לאחר מאבק להוציא מידיו את האקדח ולהוריד מראשו את הקסדה. הוא כיסה את פניו בעזרת המעיל שלבש והצליח לצאת ולברוח על הקטנוע שאתו הגיע.

שלושת הפצועים פונו לבית החולים אסותא אשדוד: האחד הובהל לחדר הלם כשהוא סובל מפצע ירי שחדר לירך ויצא, נותח ושוחרר לאחר שישה ימים. אחד נוסף הובהךל לחדר הלם עם פצע ירי בחזה, אושפז ונותח, מגופו הוצא קליע ורסיס של קליע. שוחרר לאחר 11 ימים. אדם נוסף נפגע באגודל ולאחר טיפול שוחרר לביתו

הוא מואשם בעבירות של חבלה בכוונה מחמירה, נשיאה והובלת נשק, שינוי זהות של רכב ונסיבות מחשידות.

בפרקליטות ביקשו להאריך את מעצרו עד תום ההליכים נגדן. בבקשת המעצר נכתב שבזירה נמצא די.אנ.איי על הקסדה והכפפות שתואם לו ושרכז המודיעין מסר מיזכר שלפיו הוא מכיר את הנאשם מילדותו וזיהה אותו בצילומי מצלמות אבטחה בחנות.

האקדח שבו השתמש הנאשם, כך צוין, הוא גנוב ונגנב מדירתו של בעליו כבר בשנת 2009.

בפרקליטות מוסיפים שהנאשם נמלט לאחר הירי ואף לא נכח בעלייה לתורה של בנו הבכור, עד שהסגיר עצמו לאחר 17 ימים מאז הירי. בחקירותיו שמר על זכות השתיקה ורק בסוף חקירתו האחרונה אמר שהדי.אנ.איי שלו יכול להסתובב.

"רק בשל התעוזה הרבה של בעל החנות ואנשים נוספים אשר הצליחו להשתלט על המשיב ולקחת ממנו את האקדח הגנוב לא נפגעו אנשים נוספים", נכתב.

לאוחנה יש עבר פלילי מכביד שכולל גם הרשעה בעבירת הריגה ב-2000 שבגינה נשלח ל-14 שנות מאסר. מאז הספיק להסתבך שוב.

באפריל 2015 זמן קצר לאחר שהשתחרר מהכלא נפצע אוחנה קשה מפגיעת אקדח-עט. מספר חשודים נעצרו אך בהמשך שוחררו ואיש לא הועמד לדין.

את התיק חקרה ימ"ר לכיש. מוקדם יותר היום נמסר מהמשטרה: "החשוד הגיע למקום כשהוא רוכב על קטנוע ועל ראשו קסדה ועל ידיו כפפות. החשוד נכנס אל העסק ושלף מתוך תיק גב שברשותו אקדח לו מחובר משתיק קול וביצע ירי לעבר מספר עובדים בעסק. כתוצאה מהירי נפצעו שלושה עובדים ובהמשך פונו לביה"ח לטיפול רפואי. מספר עובדים נוספים שהיו עדים למתרחש, זינקו על החשוד תוך שהפילו אותו על רצפת המקום והחלו נאבקים עמו עד שחילצו מידיו את האקדח והצליחו להסיר מראשו את הקסדה שחבש. בשלב זה הצליח החשוד להשתחרר מידם ונמלט ברכיבה על גבי הקטנוע עמו הגיע. מיד לאחר המקרה ובמסגרת פעולות החקירה החלו ביחידה המרכזית בפעולות לאיתורו של החשוד, פעולות שארכו זמן רב עד שהחשוד הואיל כעבור 17 ימים להתייצב בתחנת המשטרה ולהסגיר עצמו לידי חוקריו".

בדיון היום ביקש סנגורו של אוחנה דחיה לצורך צילום החומר ולמידתו. השופט נסר אבו טהה האריך את מעצרו עד להחלטה אחרת ודחה את הדיון ל-1 בדצמבר.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר