חלק מהסיגריות המוברחות. צילום: רשות המסים

הותר לפרסום: פרשיית הברחת סיגריות וטבק לרשות הפלסטינית בהיקף של עשרות מיליוני שקלים

פורסם בתאריך: 26.8.19 13:32

     

שני חשודים נעצרו במסגרת פרשיית הברחת סיגריות וטבק דרך נמל אשדוד אל הרשות הפלסטינית תוך התחמקות מתשלום מס הנאמד ב- 25 מיליון ש"ח, כך נמסר היום מרשות המסים.

בסוף חודש יולי, נמסר, עצרה יחידת חקירות מכס ומע"מ ת"א והמרכז תושב אשדוד, בעליה ומנהלה בפועל של חברה לציפויים. על פי החשד ייבא לישראל שתי מכולות דרך נמל אשדוד, והצהיר כי הן מכילות סוגים שונים של חלקי חילוף לרכב. בפועל, אותן מכולות הכילו גם כ- 58,500 פקטים סיגריות וכ- 11 טון טבק, שהסולקו מאחורי חלקי החילוף של הרכב. ערך המסים בגין הסיגריות והטבק עומד על כ-25 מיליון שקל. בנוסף בקשת המעצר מעלה כי החשוד נמנע במכוון מלהצהיר כי המכולות אותן הוא ייבא מיועדות ללקוחות בשטחי הרשות הפלסטינית, ובכך הטעה במכוון פקיד מכס ואפשר הכנסה של מכולות לשטחי הרש"פ, מבלי שהן עברו את הבדיקות הביטחוניות המתאימות.

השופטת אפרת פינק מבית משפט השלום ראשון לציון, הורתה על הארכת מעצרו, ועל הפרשייה הוטל צו איסור פרסום.

במסגרת פעולות החקירה הסמויות והגלויות בפרשייה, עלה כי מלבד הברחת הסיגריות והטבק, החברה הגישה במהלך החודשים האחרונים הצהרות כוזבות למכס גם במקרים קודמים, ולא דיווחה שהנמענים האמתיים של המכולות שנהגה לייבא הם יבואנים פלסטינאים.

אחד מהיבואנים הפלסטינים, תושב שכם, נעצר גם הוא. השופטת ליאורה פרנקל שיפמן נעתרה לבקשת מחלקת חקירות מכס ומע"מ תל אביב והמרכז, והאריכה את מעצרו למשך יומיים.

היום הותרה הפרשה לפרסום על ידי השופט יעקב שפסר מבית משפט המחוזי מרכז-לוד.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר