היה עלול להפוך לאסון רב נפגעים: בלוני גז בקרבת מקום הפיצוץ ברח' מרטין בובר. צילום: פבל
היה עלול להפוך לאסון רב נפגעים: בלוני גז בקרבת מקום הפיצוץ ברח' מרטין בובר. צילום: פבל

הותר לפרסום: בזירת הפיצוץ במרטין בובר התגלו שרידי חומר נפץ

בימ"ר לכיש ממשיכים לחקור את נסיבות האירוע המסתורי שבו נפצעו שניים באורח אנוש

פורסם בתאריך: 25.3.19 15:58

     

פרסום ראשון: היחידה המרכזית של משטרת מרחב לכיש חוקרת חשד שהפיצוץ שאירע במבנה בלתי חוקי ברחוב מרטין בובר לפני 10 ימים ושגרם לפציעתם האנושה של שני בני אדם ששהו בו תושב באר שבע ותושב אשדוד – נגרם ממטען חומר נפץ. המשטרה ממשיכה לחקור כיוונים נוספים. הפרטים הותרו לפרסום לאחר שבימ"ר לכיש החליטו שלא לבקש להאריך את צו איסור הפרסום שניתן להם בשבוע שעבר.

הפיצוץ התרחש בסביבות השעה שבע בערב של יום חמישי, 14 בחודש. כתוצאה ממנו נהרס חלק גדול של המבנה, אשר נמצא מאחורי מתחם המסעדות של נורדאו-בובר, ושני אנשים שהיו בתוכו נפצעו באורח קשה מאוד. לנוכח מצבם לא ניתן היה לחקור אותם, מה שמקשה על החוקרים להגיע לחקר האמת.

קריסת המבנה הערב ברח' מרטין בובר. צילום: פבל

קריסת המבנה ברח' מרטין בובר. צילום: פבל

בתחילה הסברה הייתה שמדובר בפיצוץ נפחי תמים שנגרם מתקלה, למשל: דליפת גז. אך ממצאים בזירה הפכו את החקירה לסבוכה יותר. בשני שעבר ניתן למשטרה צו איסור פרסום על פרטי החקירה. גם עכשיו עדיין יש לא מעט סימני שאלה בחלל האוויר והחקירה נמשכת.

שער "כאן דרום" בסוף השבוע

לדברי בעלי עסקים במתחם, היה עלול להיגרם אסון כבד בהרבה, שהיה מביא חלילה לקורבנות בנפש, מכיוון שהיה מצבור של גז ליד מוקד הפיצוץ והתקרית התרחשה בשעה שהמסעדות הומות אדם.

 

המבנה שקרס הכיל בתוכו מחסן ויחידת מגורים אחת או יותר וגם חדר חשמל. לפי נתוני העירייה המבנה אינו חוקי והתשתיות חוברו בצורה שאינה מוסמכת וללא אישורים. המשטרה חקרה לפחות שניים מבעלי הנכסים והעסקים בניסיון להשיג עוד אינפורמציה ושחררה אותם. אחד מהם הוא בבר אסולין, לשעבר בעלי אולמי לחיים במתחם. אסולין אמר ל"כאן דרום" שהמבנה שבו אירע הפיצוץ לא היה שייך לו ושהוא מקווה שהאחראים ייענשו.

כך נראה המקום ביום רביעי לאחר פינוי ההריסות. צילום: פבל

כך נראה המקום ביום רביעי לאחר פינוי ההריסות. צילום: פבל

מאז הפיצוץ ועד רביעי שעבר המתחם כולו היה מנותק מחשמל והעסקים לא פעלו או שפעלו באופן חלקי בעזרת גנטורים. לאחר שהעירייה ביצעה הריסה של שדרידי המבנה שהתמוטט, חברת החשמל הקימה ארון חשמל חדש במימון בעלי העסקים במתחם.

אין חשמל. מתחם נורדאו/ בובר. צילום: דור גפני

מתחם המסעדות והעסקים נורדאו/ בובר. צילום: דור גפני

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר