מנשה ארביב בבית משפט. מאחור סנגורו עו"ד יהושע רזניק. צילום מוטי מילרוד
מנשה ארביב בבית משפט. מאחור סנגורו עו"ד יהושע רזניק. צילום מוטי מילרוד

פרשת ה'רב והניצב': מאסר על תנאי למנשה ארביב

תוצאת הקשר בין ניצב בדימוס לרבה הראשי של אשדוד לשעבר: 4 חודשי מאסר על תנאי ו-200 שעות של עבודות לתועלת הציבור

פורסם בתאריך: 19.12.18 11:52

     

מנשה ארביב, ניצב בדימוס במשטרת ישראל, מפקד יחידת העילית המשטרתית לשעבר, להב 433, קיבלת הבוקר את הרשעתו בגין קשריו עם הרב פינטו ועל אי דיווח על הצעות למתן שוחד שקיבל מהרב יאשיהו פינטו. השופטת: "מצופה מקצין כה בכיר לדווח על הצעה למתן שוחד, זו פגיעה באמון הציבור".

מערכת יחסים זו, בין הרב יאשיהו פינטו, לימים רבה הראשי של אשדוד, ראש מוסדות "שובה ישראל" באשדוד ובארצות הברית, שגם היה בכלא בעקבות שוחד, ושוחרר בינואר 2017, ומאז היגר לארצות הברית, לבין מנשה ארביב, ניצב בדימוס במשטרת ישראל ניכרת בכתב האישום.

בכתב האישום נגד ארביב נטען כי הוא פנה לרב יאשיהו פינטו בבקשות עזרה בזמן ששירת בתפקידים בכירים במשטרה, ועל כך שגם לאחר שידע על חקירה סמויה שנעשתה כנגד פינטו, וגם לאחר שידע ואף יכל לעזור בחקירה על פרשת שוחד של ניצב אפרים ברכה ז"ל, ולא סייע לחקירה.

"גם לאחר דברים אלה ולאחר הצעת השוחד בסך 60 אלף דולר, נמשך קשר טלפוני בין הנאשם לבין אנשי הרב, המשיך בקשר עם הרב במלון, ולא דיווח על הצעת שוחד זו למפקדיו", אמר אז התובע. "גם לאחר שהרב פינטו נעצר ונחקר בחשד למתן שוחד לקצין אחר, תת ניצב אפי ברכה ז"ל לא דיווח הנאשם על קשריו עם הרב פינטו, לא על הצעת הסיוע הכספי הראשונה ולא על הצעת השוחד שהציע לו הרב כ- 4 חודשים קודם לכן, זאת על אף שהיה יכול והיה בדיווח זה כדי לסייע לחקירה בפרשת השוחד של תנ"צ ברכה ז"ל".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




ארביב, שפרש בשנת 2014 מתפקידו כמפקד יחידת העילית, הודה במסגרת הסדר הטיעון בעובדות כתב אישום מתוקן-  הקשר בין ארביב לרב יאשיהו פינטו – בעל עוצמה רבה בקרב אנשי עסקים ונבחרי ציבור שפעל באשדוד ובניו יורק וניהל את מוסדות "שובה ישראל" – החל כשארביב שימש כסגן מפקד משטרת מחוז תל אביב, בין 2011-2010.

הנשיאה התייחסה לפני כן לאפשרות של ביטול ההרשעה – דבר שנעשה לעיתים בעבירות מהסוג שבו הורשע ארביב. השופטת שללה אפשרות זו. "תחילתו של הקשר בין הנאשם לפינטו אינה פסולה ואין בה עבירה. פנייתו של הנאשם לסיוע מפינטו לבנו – אין בה פסול", ציינה השופטת. עם זאת, היא הוסיפה: "היה עליו לדווח על אופי הידידות עם פינטו מהרגע שידע על חקירה בעניינו".

עוד אמרה השופטת: "ניתן לטעון שתחילה לא היה מקום לדווח דבר, אולם ב-2012 נמסר לנאשם אודות חקירה על הרב פינטו, והוא עודכן שהרב פועל לשבש חקירה. או אז, שומה היה על הנאשם לדווח על היכרותו עם הרב ועל טיבה, אולם הוא לא עשה כן".

על כן, בית משפט השלום בראשון לציון גזר הבוקר (19.12) ארבעה חודשי מאסר על תנאי ו-200 שעות עבודה לתועלת הציבור על ניצב בדימוס מנשה ארביב, בפרשה שזכתה לכינוי "הרב והניצב".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר