החרדים מרססים כתובות נאצה

חרדים ריססו כתובות נאצה בבניין קהילת היהודים המשיחיים באשדוד

 שני חרדים נתפסו "על חם" כשהם מרססים כתובות נאצה על בניין השייך לקהילה היהודית משיחית באשדוד. תלונה שהוגשה למשטרה היום בליווי צילומים בשעת מעשה וסרטון וידאו, עשויה לשלוח את שני החרדים למאסר

פורסם בתאריך: 17.9.18 21:56

     

 

300 חברי קהילת בית הלל באשדוד כבר מורגלים להטרדות, הצקות, איומים, מעשי ונדליזם ואלימות מצד קיצוניים חרדים באשדוד. המקרה האחרון אירע השבוע, כאשר שני חרדים קיצוניים נכנסו לבניין הקהילה החדש ברחוב האורגים באזור התעשייה של אשדוד וריססו כתובות נאצה על הבניין, על דלתות הכניסה מזכוכית ועל הקירות. מצלמות שהותקנו מבעוד מועד במקום קלטו את מעשה הוונדליזם שבהם נראים החרדים, פעמיים ביממה אחת, נכנסים לשטח פרטי ומגודר באופן לא חוקי מרססים את כתובות הנאצה. בין השאר נכתב על קירות הבניין: "לא למיסיון" ו – "מיסיון – סכנה לאומית".

 

"הם ריססו גרפיטי והשחיתו דלתות פלדהקירות טיחקיר שיש וחלונות וגרמו לנו נזק כלכלי עצום" – אומר ישראל פוצ'טר, 45, הרועה הרוחני של קהילת בית הלל באשדוד. "רק לאחרונה סיימנו לשפץ את בניין הקהילה החדש שרכשנו אחרי מאמץ רב. למזלנו התקנו במקום מצלמות ביטחון ורואים את מעשה הוונדליזם באופן ברור. הגשנו תלונה עם הצילומים ואנחנו מצפים ממשטרת אשדוד לטפל באירוע הפלילי והמביש הזה במלוא חומרת הדין. לצערי לרוב הם אינם מתייחסים לתלונות שלנו ברצינות וחבל שכך".

 

אין זו הפעם הראשונה שקהילת היהודים המשיחיים באשדוד נתקלת במעשה אלימות. מאז שנת 2011 מתנכלים חרדים קיצוניים בעיר אשדוד נגד הקהילה היהודית משיחית בעיר המונה 300 איש. במהלך השנים ובמיוחד בעת האחרונה החרדים הקיצוניים מגיעים למקום המפגש של היהודים המשיחיים, מאיימים על חברי הקהילה המשיחית ומחלקים עלונים כנגד פעילות של הקהילה. לפני כמה שנים אותם חרדים  ירקו, קללו, וגם עכבו אחרי חברי הקהילה במכוניות.

 

"אנו בסך הכל מבקשים לחיות בכבוד הדדי, בשקט ובשלום עם כולם, אך לא זוכים ליחס של אזרחים שוויי זכויות. לצערי הרב, המשטרה באשדוד אינה חוקרת, אינה מבצעת מעצרים ולמעשה לא עושה כלום בנושא מפחיד זה" – אומר ישראל פוצ'טר "אנחנו חיים במדינה דמוקרטית עם חופש דת לכולם ולא יתכן שיציקו לנו במשך שנים מדי שבוע, יאיימו על חיינו והמשטרה תתעלם מכך. יש חברים בקהילה שחוששים לחייהם וחוששים שיפגעו בהם פיזית. אני דורש מהמשטרה שידאגו לכך שיפסיקו להציק לנו".

 

העוול זועק לשמיים כאשר נחשפים לעובדות: קהילת היהודים המשיחיים באשדוד מבצעת, מעבר למפגשים רוחניים וכיתות ללימוד עברית, סיוע בחלוקת מזון לכ- 1200 משפחות נזקקות של עולים חדשים, ניצולי שואה, משפחות חד הוריות , נכים וקשישים  המתגוררים באשדוד באמצעות מערך של 100 מתנדבים מחברי הקהילה היהודית משיחית באשדוד וזאת לאורך שנים ועל בסיס שבועי.

ממשטרת ישראל נמסר כי הוגשה תלונה והיא נמצאת בחקירה.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר