הקיוסק של ציון ביטון

הבנין המפורסם בחוף לידו יהרס חלקית בהוראת בית המשפט

בית משפט השלום באשדוד דחה בקשה לדחות את ביצועו של צו הריסת "הקיוסק של ציון ביטון" - מבנה בן 3 קומות בחוף הים באשדוד, אשר נבנה ללא היתר כדין לפני למעלה מ- 17 שנים ומשמש את הנאשם למגורים ושתי קומות בבניין יהרסו

פורסם בתאריך: 12.9.18 10:54

     

בית משפט השלום באשדוד דחה בקשה לדחות את ביצועו של צו הריסת "הקיוסק של ציון ביטון" – מבנה בן 3 קומות בחוף הים באשדוד, שנבנה ללא היתר לפני יותר מ- 17 שנים ומשמש את הנאשם למגורים. הצו יכנס לתוקפו ביום 16.10.2018 ושתי קומות בבניין יהרסו .

 הוועדה המקומית לתכנון ובניה של אשדוד בשנת 1999 כתב אישום נגד ציון ביטון על ביצוע עבירות בניה על החוף של אשדוד והקמת בניין עם 3 קומות בניגוד להיתר בנייה ברשותות. גזר דין שניתן כבר בשנת 2000 דרש להרוס את הבניין. ציון ביטון גם נידון לעבודות שירות בעקבות הפרת צו בית משפט.

במשך שנים דחה ביטון את החלטת ההריסה עד אשר בית המשפט דחה סופית את הדרישת ההריסה.

בית משפט השלום באשדוד (כב' הש' יהודה ליבליין), כאמור, דחה את הבקשה הנוספת של הנאשם למתן ארכה וציין בהחלטתו, כי:

"די לצורך כך בעובדה, ולפיה צו ההריסה ניתן לפני למעלה מ- 17 שנים, ועד היום אין בידי הנאשם היתר בניה, והוא אף איננו נראה ב"אופק"… המבקש מנסה פעם אחר פעם ללא כל הצלחה להכשיר את המבנה, וכל זאת שעה שהוא עושה במבנה שימוש למגורים, שאין חולק כי הוא בלתי חוקי. עד היום, למרות מספר רב של נסיונות לא עלה בידי המבקש לקבל את ההיתר המיוחל ואף לא ניתן לומר כי הוא ב"הישג יד"…

מצב שבו ניתנת ארכה פעם אחר פעם תחת איצטלא של נסיונות להסדרת המצב הקיים, הופכת את הצו השיפוטי לפלסתר ושולחת מסר לעברייני התכנון והבניה כי שלטון החוק הוא הפקר".

הקיוסק של אלי ביטון

כמו כן צוין בהחלטה, כי "בית המשפט איננו יכול לתת יד להפרת החוק באמצעות מתן דחיות לכניסתם לתוקף של צווי הריסה".

 

ההליך הנדון הוא חלק ממאבק המנוהל על ידי רשויות האכיפה בבניה הלא חוקית בכלל ובחוף הים בפרט, אשר הפכה ל"מכת מדינה", כפי שנקבע לא פעם בפסיקת בית המשפט העליון.

את המדינה מייצג בהליך עו"ד שגב פלץ מטעם המחלקה להנחיית התובעים מוסמכי היועמ"ש.

ההליך קבוע לטעונים לעונש ליום 23.10.18.

להלן תגובתו של עו"ד יוסי בן חמו שמייצג את ציון ביטון מטעם הסניגוריה הציבורית: "מדובר במקרה קשה ומורכב. משפחה שמתמודדת בצורה עילאית עם מצבה הבריאותי של בתם. הטיפול המסור של המשפחה אפשר לביתם לצלוח את המגבלות ולהגיע להישגים אקדמאיים. ההחלטה של בית המשפט היא קשה ויש לה השלכות על עתיד המשפחה. אנו נלמד את החלטת בית המשפט ובכוונתו להגיש ערעור"

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר