כדורי אקסטזי. צילום: DPA / AFP

12,455 כדורי אקסטזי: אחד הנאשמים שוחרר

פעילות בלשי היחידה המרכזית במשטרת ישראל הביאה לאיתורם של אלפי כדורי אקסטזי במהלך חודש יוני בעיר אשדוד. כנגד שני אחים (23 ו-36) הוגש כתב אישום בבית המשפט שהורה במעמד זה על שחרורם. ערעור שהוגש לעליון הותיר את אחד החשודים במעצר עד תום הליכים ואילו אחיו שוחרר בתנאים מגבילים

פורסם בתאריך: 29.8.18 15:02

     

לאחר חקירה שנוהלה בימ"ר לכיש פרקליטות מחוז דרום הגיש כתב אישום נגד האחים שמואל ורפאל בן שימול מאשדוד. הם מואשמים בהחזקת סמים שלא לצריכה עצמית. מדובר בכמות אדירה של טבליות אקסטזי – 12,455 במספר. הן אוחסנו במכונית המאזדה של האח הצעיר שמואל בן 23 שחנתה ליד ביתו ברחוב איבן עזרא ברובע ה'. הסמים נמצאו במהלך חיפוש משטרתי בתוך שקית זבל שחורה על השטיחון ברכב.

שני האחים מוכרים למשטרה. שמואל מואשם הפעם גם בהחזקת קוקאין. אך דווקא הגדול, רפי, בן 36 הוא בעל העבר הפלילי המכביד יותר.

אבל למרות האישום החמור בתיק הנוכחי, על אף הכמות הגדולה של הסמים ולמרות טביעת האצבע של אחד האחים שנמצאה, השופט שלמה פרידלנדר מבית המשפט המחוזי בבאר שבע הורה לשחרר את האחים למעצר בית. הוא נימק שהם מצויים ב"אזור הדמדומים" כלשונו שבין חיים נורמטיביים לבין היגררות לאורח חיים עברייני ולכן יש לתת להם סוג של צ'אנס להשתקם.

המדינה החליטה לערער לבית המשפט העליון ושם קבע השופט יצחק עמית שהאח הגדול ישאר במעצר בית אבל הצעיר יבלה במעצר עד תום ההליכים.

משטרת אשדוד. צילום - אורי קריספין

משטרת אשדוד ומטה מרחב לכיש. צילום: אורי קריספין

בלשי היחידה המרכזית לכיש פשטו בשלהי חודש יוני על ביתו של תושב אשדוד (23) ובמסגרת החיפוש שערכו מאתרים הבלשים אלפי טבליות סם מסוכן הידוע בכינויו אקסטזי בשתי שקיות, אקדח ומחסנית. בחיפוש שנימשך גם בבית החשוד נמצאו עשרות טבליות סם נוספות מאותו סוג וסם מסוכן נוסף מסוג קוקאין. מדובר בסמים בשווי מוערך של מאות אלפי ש"ח ואף יותר מכך. בעקבות ממצאי החיפוש שנערך, נעצרו לחקירה מספר מעורבים והחשודים עצמם כאשר אחד מהם הסגיר עצמו למשטרה כעבור ימים ספורים.

להערכת המשטרה, אחד מהחשודים (36) השוהה רבות במדינות אירופה שונות, אחראי להכנסתם של סמים מסוכנים אל תוך גבולות המדינה, לרבות מסוג זה שנתפס בפשיטת בלשי היחידה המרכזית. בחקירתם מסרו המעורבים את גרסתם ומעצרם של שני החשודים העיקריים, האחים כאמור, הוארך מעת לעת בבית המשפט על ידי היחידה החוקרת. בהמשך החקירה שנוהלה במחלק התשאול, ולאחר שהוטחו בשניים ראיות הקושרות עצמם למיוחס להם, בחרו הם לשמור על זכות השתיקה. לאחר שמוצו פעולות החקירה והתקבלו ממצאים פורנזיים ממעבדות הזיהוי הפלילי של משטרת ישראל, הוגש כתב אישום כנגדם בבית משפט המחוזי בבאר שבע ובקשה להמשך מעצרם עד תום ההליכים. בדיון שנערך בתאריך 20.8.18 בבימ"ש מחוזי הורה כבוד בית המשפט על שחרורם בתנאים של צמד האחים למעצר בית והפקדת ערבות כספית.

בעקבות החלטה זו הוגש ערעור לבית משפט עליון ובדיון שנערך בתאריך 22.8.18 ציין השופט עמית בהחלטתו: "הרי שמדובר בכמות נכבדה מאוד של טבליות סם מסוכן, וברי כי הסם לא הוחזק לצריכה עצמית. בהמשך החלטתו ציין כב' השופט כי מצא לנכון להתערב בהחלטת בית משפט קמא (מחוזי) והורה על הארכת מעצרו של החשוד הצעיר עד לתום ההליכים, ואילו דחה את הערעור לעניין החשוד השני והורה על שחרורו בהתאם להחלטת בימ"ש מחוזי כאמור.

"משטרת ישראל תמשיך בפעילותה הנחושה אל מול נגע הסמים המסוכנים, לרבות עבירות יבוא וסחר באלו, במטרה להגן על ביטחון הציבור הנורמטיבי. עבירות מעין אלו מתרחשות בסביבה תמימה לכאורה בין בתי מגורים, מגרשי משחקים ובסמוך למוסדות חינוך לא אחת", נמסר מהמשטרה.

 

 

 

עורך דין ציון אמיר. צילום: אורן זיו

תגובת עורך דין ציון אמיר, עורך דינם של האחים: "בית המשפט העליון, דחה את ערר המדינה, למרות שנמצאה טביעת אצבע של אחד האחים, וקיבל את טענות ההגנה שלנו שאיננו מעורב בפרשה ואינו יודע כיצד טביעת האצבע מצאה את דרכה על חבילות הסם. לפי כך, לא היה בסיס ראייתי מוצדק להחזיקו במעצר עד תום ההליכים. האח אכן שוחרר לביתו בתנאים מגבילים".

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר